Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
men mycke handlar om vad mina kompisar väljer för klasser.. då jag har så mycke o välja mellan så gör det inte om nån tar t.ex. marauder.. då kan jag välja att spela Witch elf om han bara var intresserad av maraudern. (tycker inte det e så kul att spela samma klass som sina irl kompisar)

Jo jag håller med dig att en hel del beror på vad ens vänner vill spela, jag tänker så också själv.

Oftast brukar jag spela helare eftersom jag brukar vara den enda som kör helare bland mina vänner och samt jag tycker om att spela den klasses.

Intressant med Warhammer Online att det finns 3 olika healers per sida?

Warrior Priest - Closecombat healer
Rune Priest - Healer (healer/buffs?)
Archmage - (Denna kommer jag inte ihåg hur den är)

Disciple of Khaine - Closecombat healer
Zealot - Healer (healer/buffs?)
Shaman - (Denna vet jag inget direkt om)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jumi
Hur insatt behöver man vara i Warhammer-världen för att uppskatta detta? Har aldrig läst / spelat någon form av Warhammer tidigare.

du behöver inte kunna något alls. Om du är intresserad kan du läsa loren blir du får hälld på dig , hinkvis

ang WAR så känns det aldrig som att man är i en stor mmovärld. Det känns mer som ett brädspel då det är EXAKT vad kartorna visar. Det finns ingen worldmap. Du blir forslad från zone till zone. om vi säger du är i greenskins VS dwarf-stället så kan du som spelar inte själv gå till tex chaos VS empire. Du måste "flyga" dit. detta stärker känslan av att det inte är en mmovärld likt tex EQ

rapporteras denna post tycker jag det är lite fånigt. NDAn droppas endå relativt snart

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Ingen worldmap?

War worldmap (Bästa bilden jag kunde hitta)

Så det finns en stor karta.

Kampanj översikt

De olika zonerna folk startar i.

Zones

Så det verkar som man är högst upp i norr vid Norsca och dess när områden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det jag inte riktigt gillar med WAR är att det inte verkar finnas så mycket att göra för solospelare. Jag brukar uppskatta att springa runt och questa och utforska för mig själv ibland, när man vill komma bort lite från all action och ta det lugnare. Jag hoppas jag har fel.

Nog för att detta fokuserar sig till huvudsak på RvR men som sagt, vill kunna variera mig lite.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ingen worldmap?

Kampanj översikt

Zones

Haha, worldmapen ägde ;D

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen worldmap?

Kampanj översikt

Zones

första länken finns ej i spelet så den är inte relevant

andra länken är inte en world map

ang brädspelreferensen jag gjorde så är warfrontkartorna precis det jag snackar om

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
första länken finns ej i spelet så den är inte relevant

andra länken är inte en world map

ang brädspelreferensen jag gjorde så är warfrontkartorna precis det jag snackar om

Det måste finnas en worldmap, jag har för mig att jag har sett en på nån preview video nånstans. ^^;
(Ska se om jag kan hitta nått mer om det nånstans)

Och andra länken var bara en kampanj översikt för att se vilka områden saker och ting var i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns en world map, dock stämmer det att man inte kan springa från en pairing till en annan. Det vore rätt så ologiskt, eftersom de ju inte är nära varandra i Warhammer-världen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Det måste finnas en worldmap, jag har för mig att jag har sett en på nån preview video nånstans. ^^;
(Ska se om jag kan hitta nått mer om det nånstans)

Och andra länken var bara en kampanj översikt för att se vilka områden saker och ting var i.

jag har spelat spelet

det finns ingen world map

andra länken var en warfrontmap

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har spelat spelet

det finns ingen world map

andra länken var en warfrontmap

Finns visst en world map, zooma längre ut än warfront-kartan bara.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Finns visst en world map, zooma längre ut än warfront-kartan bara.

jaa ok då... men hur relevant till spelet är den egentligen ? Den är inte interkativ och det står ingenting på den...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jaa ok då... men hur relevant till spelet är den egentligen ? Den är inte interkativ och det står ingenting på den...

Den visar en del av kartan jag länkade tidigare?
Och det är alltid kul och se hela kartan och tänka på framtida expansioner. ^^

Och angående att det inte finns nån text så lär det vara pga att det är beta och inte så viktigt att ha med allt på den än så länge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sen är ju inte world mapen så viktig... egentligen fyller den ju inte någon som helst funktion förutom att vara trevlig att ha och att den ger en lite hum om var i världen de olika pairingsen är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ang WAR så känns det aldrig som att man är i en stor mmovärld. Det känns mer som ett brädspel då det är EXAKT vad kartorna visar. Det finns ingen worldmap. Du blir forslad från zone till zone. om vi säger du är i greenskins VS dwarf-stället så kan du som spelar inte själv gå till tex chaos VS empire. Du måste "flyga" dit. detta stärker känslan av att det inte är en mmovärld likt tex EQ

rapporteras denna post tycker jag det är lite fånigt. NDAn droppas endå relativt snart

Menar du att det är lite som i AoC att man är i "instancer" helatiden? Att världen inte är lika öppen som i t.ex WoW?

Brädspel? Vill de inte att det ska kännas som ett MMO?

Jag hoppas verkligen att världen är öppen som i WoW det va lite det som gjorde att jag fastnade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plommaux
Menar du att det är lite som i AoC att man är i "instancer" helatiden? Att världen inte är lika öppen som i t.ex WoW?

Jag hoppas verkligen att världen är öppen som i WoW det va lite det som gjorde att jag fastnade.

Det är inte instancer som Age of Conan, det är en sak som är säkert.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Och angående att det inte finns nån text så lär det vara pga att det är beta och inte så viktigt att ha med allt på den än så länge.

sant så sant

Citat:

Vad jag menade med brädspel war att warmapsen är utformade så att varje tier tar en till en ny plats i ett "brädspel"

världen är inte instanced men den är zoned så den är inte seamless ala wow

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är som en blandning mellan AoC och WoW. Wow var också instanced, alla instanser behövde laddas, åker du mellan olika världsdelar behövde du ladda. Enda gångerna du inte behövde ladda var när du gick från en zon till en annan vilket tydligen gör att folk kallar världen seamless. (själv så tycker jag att man ska kunna åka direkt mellan kalimdor & azeroth utan någong laddning ifall den ska kallas sömlös)

War har laddning mellan olika tier zoner. T.ex så finns det 2st tier1 zoner som heter olika, ser ut olika och har olika maps som inte behöver laddas när man går över till den andra. Däremot ifall du sedan springer in i T2 kommer du behöva ladda eller när du flyger någonstans så är det en laddning och du behöver inte vänta 10minuter på att komma fram. Dock så är inte varrenda liten grotta du ska gå in i för quests instansierad som AoC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen
Det är som en blandning mellan AoC och WoW. Wow var också instanced, alla instanser behövde laddas, åker du mellan olika världsdelar behövde du ladda. Enda gångerna du inte behövde ladda var när du gick från en zon till en annan vilket tydligen gör att folk kallar världen seamless. (själv så tycker jag att man ska kunna åka direkt mellan kalimdor & azeroth utan någong laddning ifall den ska kallas sömlös)

War har laddning mellan olika tier zoner. T.ex så finns det 2st tier1 zoner som heter olika, ser ut olika och har olika maps som inte behöver laddas när man går över till den andra. Däremot ifall du sedan springer in i T2 kommer du behöva ladda eller när du flyger någonstans så är det en laddning och du behöver inte vänta 10minuter på att komma fram. Dock så är inte varrenda liten grotta du ska gå in i för quests instansierad som AoC.

WoWs värld är inte instanced. Det finnss instances(instanced dungeons) men det hör inte till diskussionen. Du har fel när du säger att wow måste ladda varje gång man går in i en annnan zone. Detta inträffar enbart då man åker till en annan kontinent. Och ja, WoWs värld kallas seamless just därför det finns extremt få loading screens i världen, nekar du detta så vet jag inte vad

AoCs värld är instanced då det skapas unika instanser av den zonen om det blir för många i zonen

WARs värld är zoned. Som AoCs fast det skapas aldrig instanser utan det finns bara 1 av varje zone (som everquest 1 och 2 )

WARs värld är upplead i Pairings såsom

Dwarfs vs. Greenskins,
Empire vs Chaos High Elves vs.

och Dark Elves

Varje Pairing innefattar 4 zones med 2 subzones vardera (1 för varje ras för respektive pairing) och 2 huvudstäder

Du avancerar i pairings likt ett brädspel (titta på warfrontkartan förstår ni liknelsen)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

WoWs värld är inte instanced. Det finnss instances(instanced dungeons) men det hör inte till diskussionen. Du har fel när du säger att wow måste ladda varje gång man går in i en annnan zone. Detta inträffar enbart då man åker till en annan kontinent. Och ja, WoWs värld kallas seamless just därför det finns extremt få loading screens i världen, nekar du detta så vet jag inte vad

AoCs värld är instanced då det skapas unika instanser av den zonen om det blir för många i zonen

WARs värld är zoned. Som AoCs fast det skapas aldrig instanser utan det finns bara 1 av varje zone

Instance tolkar jag som att det är en avskild del av spelvärlden som det finns flera versioner av med olika spelare i. T.e.x. som när man går in i en dungeon i WoW. Man är i en egen liten värld... AoC är väl inte instanced för att det är laddningstider, utan för att alla spelare inte är i samma "instance".

I WAR är alla i samma "värld". Det är bara laddningstider mellan olika tiers och pairings. Om vi tar EvC som exempel är det inga laddningstider mellan Nordland (T1) och Norsca(T1), men laddningstider mellan Norsca(T1) och Troll Country(T2) och mellan Nordland(T1) och Ostland(T2), men inga mellan Ostland(T2) och Troll Country(T2).

Mellan zoner i samma tier är det heller inte berg eller något sådant mellan dem, utan man kan färdas mellan dem i ett kontinuerligt landskap.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Instance tolkar jag som att det är en avskild del av spelvärlden som det finns flera versioner av med olika spelare i. T.e.x. som när man går in i en dungeon i WoW. Man är i en egen liten värld...

ja det är precis vad det är och inget har sagt något annat. I WoW finns det bara Instanced dungeons men i te.x EverQuest II så finns det öppna dungeons, som WoW fast ALLA kan vara där inne, den kopierar sig aldrig

Citat:

AoC är väl inte instanced för att det är laddningstider, utan för att alla spelare inte är i samma "instance".

Du har tydligen inte spelat AoC så varför säger du jag har fel? Zonerna i AoC kopierar sig när det blir "fullt"

Citat:

I WAR är alla i samma "värld". Det är bara laddningstider mellan olika tiers och pairings.

ja, jag sa inget annat

Citat:

Mellan zoner i samma tier är det heller inte berg eller något sådant mellan dem, utan man kan färdas mellan dem i ett kontinuerligt landskap.

ja, det var det jag sa, Varje Pairing innefattar 4 zones med 2 subzones vardera == en tier innefattar 1 zone och 2 "subzones", 1 för varje ras. ingen laddningstid innuti ett tier

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du fattar väl att det bara är en placeholder? Kartan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Du fattar väl att det bara är en placeholder? Kartan.

Ja.

Citat:

citat:Ursprungligen inskrivet av Gascogne

jag svarade:

Citat:

sant så sant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För att förtydliga... Mo0rbid: Jag sa inte att du hade fel, ville bara förtydliga lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

WoWs värld är inte instanced. Det finnss instances(instanced dungeons) men det hör inte till diskussionen.

Erkännar att jag använda fel ord när jag sa att wow var instanced, det jag menade var att den har laddnings tider precis som alla andra.

Citat:

Du har fel när du säger att wow måste ladda varje gång man går in i en annnan zone. Detta inträffar enbart då man åker till en annan kontinent. Och ja, WoWs värld kallas seamless just därför det finns extremt få loading screens i världen, nekar du detta så vet jag inte vad

Ahem...det var exakt det jag skrev. Enda gångerna man inte behöver ladda är när man går mellan zoner. Och jag sa precis det att därför kallas den sömlös av folk och la in inom parenteser att JAG tycker att den bara borde få kallas sömlös ifall du kunde åka genom azeroth och kalimdor med båt eller zepp precis som du gjorde när du flög, inte genom en laddningstid.
Notera att det var min åsikt. Så jag har inte nekat någonting och det du skrev var exakt det jag skrev där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen

Ahem...det var exakt det jag skrev. Enda gångerna man inte behöver ladda är när man går mellan zoner. Och jag sa precis det att därför kallas den sömlös av folk och la in inom parenteser att JAG tycker att den bara borde få kallas sömlös ifall du kunde åka genom azeroth och kalimdor med båt eller zepp precis som du gjorde när du flög, inte genom en laddningstid.
Notera att det var min åsikt. Så jag har inte nekat någonting och det du skrev var exakt det jag skrev där.

Jag misstolkade det du skrev

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det märktes.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

NDA försvinner imorgon.
NDA

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

NDA försvinner imorgon.
NDA

Kanske ett tecken på att öppen beta kommer snart?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Kanske ett tecken på att öppen beta kommer snart?

http://www.warhammeronline.com/openbeta/

7 September i usa i alla fall, de har sagt att det ska komma i gång samtidigt i europa så vi får väl hoppas på det.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Hela den nya trailer som sänds på MTV nu i dagarna. Denna är på franska, men det snackas bara i början så...

http://www.youtube.com/watch?v=tiv6TlTcbk8