AMD: Fermi är en pappersdrake

Permalänk
Melding Plague

AMD: Fermi är en pappersdrake

AMD spar inte på orden utan sågar konkurrentens kommande grafikkort längsmed fotknölarna, detta i en hemlig presentation som läckt ut på nätet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är ordkrig Ska bli kul att se vad Nvidia svarar

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Avstängd

Dagens skratt xD

Dags för Nvidia att smaka på sin egna affärmodell.

"Paper Dragon" Hamnar direkt i signaturen.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nääee, kom igen. Det är ju det här vi vill att ni ska sluta upp med. =( Båda parter gör sig till åtlöje genom att orättvist och barnsligt dra ner in varandra i nåt fjantigt ordkrig.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Avstängd

Ärsh lite kul kan dom få ha:D

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Blir kul att se vad nvidia svarar.

Permalänk

Haha i like it

Permalänk

ATI kommer nog på äta upp vartenda ord när fermi släpps

Permalänk
Medlem

Väntar en timme eller två tills fanboysen samlas här

Roligt med barnsliga beteenden på företag som omsätter såpass mkt ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
ATI kommer nog på äta upp vartenda ord när fermi släpps

Yeah, då ska du se ATI's 6000 Serie, fy fan! xD

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Tjaa, varför inte?
De enda som missgynnas av detta patetiska försök till propaganda är AMD, precis som vanligt när man försöker sig på pajkastning. Det enda man lyckas med när man kastar skit på någon annan är att framställa sig själv i dålig dager. Vnj AMD, ni har ledningen för tillfället, men ägnar ni er åt sån't här istället för utveckling av HD6000-serien är ni snart av med den...

Permalänk
Medlem

Nu är jag besviken...
Att de aldrig lär sig, det är ju sorgligt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

denna pajkastning fram å tillbaka, mest patetiskt från båda hållen bara.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur Fermi kommer prestera och vad det kommer kosta, Men är väldigt tyst från nvidia om deras nya kort, och deras senaste kort 210-240 är ju inget man direkt jublar över precis.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
ni har ledningen för tillfället, men ägnar ni er åt sån't här istället för utveckling av HD6000-serien är ni snart av med den...

Jag tvivlar på att det är utvecklingsteamet som gjort den här presentationen Det är garanterat deras marknadsföringsgrupp som bestämt sig för att ge Nvidia en välförtjänad känga i arslet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Musikälskare

Hoppas Nvidia pumpar in extrema summor pengar bara för att verkligen sätta dom på plats ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hej har en q6700 4 gb ddr 2 minnen asus p5k premium moderkort och ett nvidia gtx 280. Jag undrar följande: ska jag vänta tills jul och köpa ett nvidia kort med dx 11 eller ska jag köpa ett 5850 2gb så snart det kommer ut? Vill helst inte slösa mycket pengar. Men nvidia pratar mest. inga priser eller liknande sägs.

Permalänk
Medlem

Det märks att AMD är nervösa inför Fermi lanseringen..

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

nVIDIA äger prestanda tronen idag, trotts 5870.
Ser fram emot i9 och dubbla GTX 395or i SLI. mums.

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
Hej har en q6700 4 gb ddr 2 minnen asus p5k premium moderkort och ett nvidia gtx 280. Jag undrar följande: ska jag vänta tills jul och köpa ett nvidia kort med dx 11 eller ska jag köpa ett 5850 2gb så snart det kommer ut? Vill helst inte slösa mycket pengar. Men nvidia pratar mest. inga priser eller liknande sägs.

Sitter du med ett GTX280 kan du gott vänta ett tag till.

Ont:

Egentligen är det rätt intressant att se AMD mopsa upp sig lite. Både Nvidia och Intel har profilerat sig i media, medan AMD arbetat i det tysta. Kanske känner sig AMD äntligen tillräckligt säkra på sin produkt för att våga ta för sig lite, eller så är det väldigt pressade av Fermi, vilket jag tvivlar på.

Jag gissar på att AMD märkte den negativa publicitet Nvidia drog på sig i samband med sin patetiska Fermi-"presentation" och bestämde sig för att ge Nvidia en knuff i fel riktning nu när läget gavs.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

brb

*hämtar popcorn*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke_72@hotmail
nVIDIA äger prestanda tronen idag, trotts 5870.
Ser fram emot i9 och dubbla GTX 395or i SLI. mums.

nja både ja och nej, beror lite på hur man ser det.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Det märks att AMD är nervösa inför Fermi lanseringen..

Håller med! Men det vore lite kul om Fermi floppar och prestandatronen byter äger under en generation grafikkort, i alla fall så länge priserna inte skenar på grund av detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
ATI kommer nog på äta upp vartenda ord när fermi släpps

Det känns som det. Men sen kommer det absurt korta kollektiva minnet ha helt glömt bort företagens små aktiga smutskastning.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag minns hur mycket prat det var om "överlägsna" GT 200. Mycket snack och lite verkstad.

Det blir väldigt intressant att se hur Fermi presterar.

Permalänk
Medlem

Fanboys av sin egen produkt, likaså som nvidia är av deras leksaker. Det enda som skiljer dem åt egentligen är fula affärsmetoder, betala andra företag för att förhindra för konkurrenter, betala andra företag för att köra på sitt egna företags licensierade och stängda standarder för konkurrenterna istället för öppna som fungerar lika bra med alla produkter.

Sågning är det inget fel med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Fanboys av sin egen produkt, likaså som nvidia är av deras leksaker. Det enda som skiljer dem åt egentligen är fula affärsmetoder, betala andra företag för att förhindra för konkurrenter, betala andra företag för att köra på sitt egna företags licensierade och stängda standarder för konkurrenterna istället för öppna som fungerar lika bra med alla produkter.

Sågning är det inget fel med.

Stackare tror du verkligen att det finns något företag som vill främja sina konkurrenter. Snacka om fanboy attityd dra upp allt det där skit dravlet gång på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke_72@hotmail
nVIDIA äger prestanda tronen idag, trotts 5870.
Ser fram emot i9 och dubbla GTX 395or i SLI. mums.

Hur menar du då ? Ingen begåvad person skulle väl köpa ett Nvidia kort i dagsläget ?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att de ska hålla på med allt detta skitsnack. Jag som precis glömt allt skit AMD gjort tidigare...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Hjälpsam

Jag tror inte att Fermi spöar ATI:s senaste kort.
Nvidia bör iaf ha ett labbexemplar av Fermi och vore det överlägset HD5870 skulle vi hört något om den saken från Nvidia, nu har det varit knäpptyst om den saken från dom.
I stället pratas det om, att grafikkorten redan i dag är tillfäckligt kraftfulla att det är vikigare hur det presterar i CUDA osv.
Nej den här ronden vinner nog ATI.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |