Permalänk
Hjälpsam

3DMark gynnar Nvidia-kort via PhysX på GPU:n.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Fast där verkar PhysX vara avslaget, noter att CPU-scoren är ungefär densamma.

Däremot är vantange inte den ultimata benchmarken, bilden kan se helt annorlunda ut i spel.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Fast där verkar PhysX vara avslaget, noter att CPU-scoren är ungefär densamma.

Däremot är vantange inte den ultimata benchmarken, bilden kan se helt annorlunda ut i spel.

Sant, det missade jag!
Och man kan ju alltid jämföra GPU-score.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

förstår inte heller det här snacket med generationer mellan olika tillverkare.

Det går ju bara inte, det måste ju vara samma produktlinje för att snacka generationer från samma tillverkare.

Till och börja med, hur många generationer har ati respektive nvidia gjort. Själv har jag ingen aning, kanske 15 för nvidia och 18 för ati eller kanske 20 för båda.

Dock så är det ju ganska ointressant. För tillfället finns ati´s 58xx serie som senaste ati kort och så finns det 2xx serien som är nvidias senaste.

Det går väl utmärkt förresten att jämföra vilket kort man vill. Dock så tycker jag personligen att det är mest intressant att jämföra kort som ligger ungefär i samma prisklass. Annars så känns det ganska meningslöst.

med andra ord så går det ju bra att jämföra 295 mot 5870 och personligen så tycker jag då att 5870 är betydligt mer prisvärt än 295 kortet utav olika orsaker som har ältats i det oändliga här.

Retar säkert upp vissa men jag har faktiskt lite svårt att förstå att det fortfarande kan säljas ett enda nytt 295 gtx kort i dagsläget.

Visst, om det skulle falla i pris till exempelvis 2500 kr så skulle det fortfarande vara ett intressant kort, kanske till och med bland det mest intressanta att köpa om det skulle falla till den nivån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Nej men så bra Vilken osis för hela rtcw comunityn att du inte fanns till hands när samtliga med HD 38xx- 48xx serien hade stora fps bekymmer

Oj kan man maxa de med ett gammalt 9700 kort? Då vill ja se en demo av dej spelandes tex assault (där för övrigt man fick vänta till Nvidia 8800 serien för å få 125 fps).
Ser framemot att få se din demo med stabila 125 fps på assault/village med ett 9700 kort

(som du redan vet, eftersom du kan allt om rtcw så fanns de en bugg i Q3 motorn som gjorde att man kunde hoppa längre å högre med hjälp av fps 43, 76, 125, 333)

Gammel analog TV sändning hackar inte ett skit och ligger på 50Hz, eller jämförelsevis 50fps. Säg 60fps för att synkronisera bättre med en datorskärm, t.ex 60Hz eller 120Hz, alternativt vsynk.

Med 125fps är du långt över det, och pratar säkerligen om en föredragen "stabil" online fps.

Jag vet själv att det gick att maxxa Rtcw på ett gammelt 9700non pro kort, tror även det var kantutjämning och hela skiten på. Vad för skillnad det blir online är väl att rendera fler spelarmodeller som har lite fysikberäkningar/AI hos processorn. Jag varvade det singelplayer, och testade snabbt multiplayer, var aldrig några problem.

Buggen du beskrev kände jag inte till.

Hur HD38xx och HD48xx har "stora fps beskymmer" får du gärna förklara och visa mig i ett spel som är så gammalt och när grafikkort från många generationer bak drev spelet fint.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Om jag inte förstår dig så hade jag sagt det. Du kanske skulle försöka det själv?

Det märks lång väg att du inte förstått vad jag snackar om. Köp det kortet du vill, lyssna inte på vad andra tycker. Du kan väl läsa benchmarks själv? Det är inte raketforskning precis...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Du kan väl läsa benchmarks själv? Det är inte raketforskning precis...

Det är precis vad det är. Att titta på en stapel och tro att den visar hela bilden så är man en idiot.
Det finns många saker man måste titta på och det är bland annat se vilka drivrutiner dom kör i testerna och vilket testsystem dom kör.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det är precis vad det är. Att titta på en stapel och tro att den visar hela bilden så är man en idiot.
Det finns många saker man måste titta på och det är bland annat se vilka drivrutiner dom kör i testerna och vilket testsystem dom kör.

+1
Drivrutiner och AA, AF, upplösning och övriga inställningar.
Det är inte svårt att få helt olika resultat, vid tester av två ganska jämnstarka kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Sen när är det ett måste att ha maximal fps för att kunna säga att man maxar?

Du har nog aldrig lirat rtcw mp delen

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Du har nog aldrig lirat rtcw mp delen

Tack för det utförliga svaret på mitt sista inlägg.

Som sagt, varken han eller jag behöver inte lira rtcw för att förstå att ditt påstående är en ren skröna:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Med "mecka" mena ja ändra/lägga till en massa cvars för å få de å flyta

Inte ett enda spel har behövt några cvars för att fungera perfekt på ATI korten. Q3 motorn har tom medvetet två olika renderingssätt beroende på om det finner ett ATI eller nVidia kort. Du som hävdar att du är så insatt, se det själv i consolen efter load med page up.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
99 fall av 100 datorrelaterade problem beror på skit framför tangentbordet.

Precis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
När ja köpte COD2 så va de nån Nvidia logga på baksidan, oxå där dumt å chansa utan ta de säkra före de osäkra. Ibland kan "gammal" teknik funka bättre, å de borde väl va de viktigaste: att de funkar, inte att de är de senaste

Precis som Dinoman också skrev, så har du fallit offer för marknadsföring. ATI är lika välbeprövat i Windows som nVidia. Många av spelen kodas tom till ATI hårdvara. T.ex XBOX360 spel, och nuvarande titlar som görs använder DX11 hårdvara från ATI. Det händer att något spel hit och dit kan krånga på en viss tillverkares hårdvara, och det kan lika väl uppstå med ett nVidia grafikkort. Det kan vara en drivrutinsbugg t.ex.

Vill tillägga att Sthlmkille82 är nog den mest bortgjorda nVidia försäljaren jag sett...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Eftersom du hävdar att de ja säger är en skröna vill ja att du bevisar motsatsen Du kommer förövrigt bli den första som klarar av att lira mp delen med en stabil fps med ett 9700 kort på +20 server - lycka till

eftersom ja varirt i rtcw comunityn i ca 7 år tävlings inriktat ska de bli intressant att see va du kan/kunde de ingen annan i comunityn kunde

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Hör upp!

Ni gamers som vill köpa GTX 295 1 eller 2 kort gör det!
Ta inte in så mycke info & skitsnack i huvudena som vissa använder skriver här att 5870 Är bäst på allt, stämmer inte i mina ögon.

5870 har Dx11 +++ men inget man kan få uppleva riktigt en. fortfarnde under utveckling finns knappt nått spel som har Dx11. 20 spel är på väg som kommer stödja Dx11 inget att gå i taket för.

Atis nya kort har mer spel prestanda säger alla svar ja. Men inget jag märkte sån stor skillnad av när jag testa med 2*4870 vs 2*295 i dom nyaste spelen på hög upplösning. Ati vinner kanske i 3D mark & överklockning svar ja. Inget jag har av intresse. Är en gamer

Stort Minus 5870 låter väldigt mycke, blir mycke varmt, Har inte PhysX, Cuda tekniken, stereoscopic 3D teknik så man kan få 3D i nästan alla spel & filmer när man kollar med Nvida 3D brillorna Man kan även köra Sli med full multi-GPU kraft i Dual display i 3D med spelen World in Conflict, Supreme Commander Forged Alliance, and Flight Simulator X m.m

Jag lägger min röst på GTX 295

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem

Behöver inte cuda med microsofts DirectCompute.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26
Hör upp!

Ni gamers som vill köpa GTX 295 1 eller 2 kort gör det!
Ta inte in så mycke info & skitsnack i huvudena som vissa använder skriver här att 5870 Är bäst på allt, stämmer inte i mina ögon.

5870 har Dx11 +++ men inget man kan få uppleva riktigt en. fortfarnde under utveckling finns knappt nått spel som har Dx11. 20 spel är på väg som kommer stödja Dx11 inget att gå i taket för.

Atis nya kort har mer spel prestanda säger alla svar ja. Men inget jag märkte sån stor skillnad av när jag testa med 2*4870 vs 2*295 i dom nyaste spelen på hög upplösning. Ati vinner kanske i 3D mark & överklockning svar ja. Inget jag har av intresse. Är en gamer

Stort Minus 5870 låter väldigt mycke, blir mycke varmt, Har inte Cuda funktionen, stereoscopic 3D teknik så man kan få 3D i nästan alla spel & filmer när man kollar med Nvida 3D brillorna Man kan även köra Sli med full multi-GPU kraft i Dual display i 3D med spelen World in Conflict, Supreme Commander Forged Alliance, and Flight Simulator X m.m

Slå det ATi

Valet, Rösten är Nvidia

Är du på riktigt eller är du en uppstoppad Nvidia-försäljare?

Konstiga och rent utsagt korkade argument du har. Du ger HD5870 ett "Stort Minus" för att den låter "mycke, blir mycke varmt". Okej.. Vad blir GTX 295 då inbillar du dig?

Resten tänker jag inte bry mig om att diskutera då det redan tagits upp innan (läs tråden snälla?). Förhoppningsvis har de flesta förstånd nog att särskilja FUD och information, varav det förstnämnda kommer från dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26
Hör upp!

Ni gamers som vill köpa GTX 295 1 eller 2 kort gör det!
Ta inte in så mycke info & skitsnack i huvudena som vissa använder skriver här att 5870 Är bäst på allt, stämmer inte i mina ögon.

5870 har Dx11 +++ men inget man kan få uppleva riktigt en. fortfarnde under utveckling finns knappt nått spel som har Dx11. 20 spel är på väg som kommer stödja Dx11 inget att gå i taket för.

Atis nya kort har mer spel prestanda säger alla svar ja. Men inget jag märkte sån stor skillnad av när jag testa med 2*4870 vs 2*295 i dom nyaste spelen på hög upplösning. Ati vinner kanske i 3D mark & överklockning svar ja. Inget jag har av intresse. Är en gamer

Stort Minus 5870 låter väldigt mycke, blir mycke varmt, Har inte PhysX, Cuda tekniken, stereoscopic 3D teknik så man kan få 3D i nästan alla spel & filmer när man kollar med Nvida 3D brillorna Man kan även köra Sli med full multi-GPU kraft i Dual display i 3D med spelen World in Conflict, Supreme Commander Forged Alliance, and Flight Simulator X m.m

Slå det ATi

Valet, Rösten är Nvidia

Jag kan säga såhär, 5870 låter inte mycket. Drar man på fläkten i full fart så låter kortet som fan men låter man det gå auto så är det inte hög ljudnivå på kortet. Varmt vete fan om de är, men tvivlar då jag har bra ventilation i lådan.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

GTX295 och HD4970x2 är de två högljudaste korten på marknaden.

HD5870 är mycket tyst och svalt.

För en riktig gamer är Hd5870 bättre. (generellt jämnare FPS. Färre dippar än båda. Dock lägre medel FPS än GTX295 och HD4870x2 i vissa spel)

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

nej är ingen uppstoppad nvidia säljare helt vanlig svennson :). Klart gtx295 blir varmt blir alla graffe kort. men ati har fortfarande problem med värmen. jag haft många data kunder som klagar på det. därför beställer jag inte Ati längre. Klart Atis nya kort är riktigt bra men har sina minus. Det är min åsikt

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26
Hör upp!

Ni gamers som vill köpa GTX 295 1 eller 2 kort gör det!
Ta inte in så mycke info & skitsnack i huvudena som vissa använder skriver här att 5870 Är bäst på allt, stämmer inte i mina ögon.
.
.
.
Jag lägger min röst på GTX 295

Återgå du till drinkarna på Nvidias säljarkonferens, kom tillbaks när du nyktrat till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26
nej är ingen uppstoppad nvidia säljare helt vanlig svennson :). Klart gtx295 blir varmt blir alla graffe kort. men ati har fortfarande problem med värmen. jag haft många data kunder som klagar på det. därför beställer jag inte Ati längre. Klart Atis nya kort är riktigt bra men har sina minus. Det är min åsikt

Vad har du för "data kunder", kränger du grejer på Blocket eller är du OnOff säljare?

Edit: Seriöst nu, är man en gamer så är ju det intressanta vilken min fps som kortet presterar och där ser man ofta(st?) i testerna att HD5870 är stabilare än GTX295 och därmed finns det inte så mycket kvar som talar för GTX295.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nope. Allt eftersom optimeringar görs och spel patchas kan dom nyttja prestandan av din dator bättre.

Jag tycker det är konstigt hur ofta man använder detta till försvar för ati/amd. Det är tråkigt att detta forum helt tappat sin verklighetsanknytning. 5870 är ett mycket bra kort, det skulle vara väldigt dåligt om det inte slår nVidias top of the line enkel gpu kort. Nu är det nästan uppe och nosar på dual gpu kortet. Detta är inget ovanligt och händer vid nästan varje generationsbyte. Men ni blir bara fåniga om ni försöker höja amd/ati till skyarna. I vissa poster kan man läsa att 5870 är bäst på (nästan) allt. Bara småsaker som prestanda. Prestanda är solklart det viktigaste argumentet när man köper grafikkort. GTX295 är varken högljutt eller problematiskt varmt och drivs lätt av ett vanligt 600W nätagg. DX11 är därimot ett bra argument, bitstreamat ljud via hdmi tycker jag är en bra sak med 5870 men sen är det inte så mycket mer. Gtx295 är fortfarande ett bra grafikkort men har blivit lite frånsprunget nu när en ny generation amd presenterats.

Fermi kommer att kunna jämföras med 5870 annars är det riktigt dåligt men det är två saker som talar mot nvidia.
1. Ska de ligga en halv generation efter ati i framtiden så tappar de väldigt mycket eller så måste Fermi prestera betydligt bättre än amd så det kan tävla mot nästa generations amd.
2. Sjuk fanboyism på olika forum, detta kan nog i längden sätta sina spår i nvidias försäljning, vilket jag hoppas alla förstår är negativt för allmänheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Eftersom du hävdar att de ja säger är en skröna vill ja att du bevisar motsatsen Du kommer förövrigt bli den första som klarar av att lira mp delen med en stabil fps med ett 9700 kort på +20 server - lycka till

eftersom ja varirt i rtcw comunityn i ca 7 år tävlings inriktat ska de bli intressant att see va du kan/kunde de ingen annan i comunityn kunde

Du pratar om spel i allmänhet behöver cvars för att fungera med ett ATI kort, och du tror att ett spel fungerar bättre för att det är en logotype på kartongen. Läs på några år och kom tillbaka sen, har tröttnat på att diskutera med folk som ljuger för andra och påstår fullständigt felaktig fakta. Snacka om att du går på marknadsföring, och inte ens på en grundlig nivå förstår. Med ditt sätt att svara på också så verkar det som att du inte läst igenom det jag skrev. Punkter som är värt att repetera för dig:

Citat:

Inte ett enda spel har behövt några cvars för att fungera perfekt på ATI korten. Q3 motorn har tom medvetet två olika renderingssätt beroende på om det finner ett ATI eller nVidia kort. Du som hävdar att du är så insatt, se det själv i consolen efter load med page up.

Citat:

ATI är lika välbeprövat i Windows som nVidia. Många av spelen kodas tom till ATI hårdvara. T.ex XBOX360 spel, och nuvarande titlar som görs använder DX11 hårdvara från ATI. Det händer att något spel hit och dit kan krånga på en viss tillverkares hårdvara, och det kan lika väl uppstå med ett nVidia grafikkort. Det kan vara en drivrutinsbugg t.ex.

Punkt slut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26
Hör upp!

Och så har vi en till som skriver helt missvisade saker. Sthlmkille82 under nytt namn kanske?

[quote]Ni gamers som vill köpa GTX 295 1 eller 2 kort gör det!
Ta inte in så mycke info & skitsnack i huvudena som vissa använder skriver här att 5870 Är bäst på allt, stämmer inte i mina ögon.
[/quote]

Dina ögon? Du kanske ska använda dig utav bättre glasögon då. Citera det där "mycke info & skitsnack" du skrev, som inte stämmer efter verkligheten så du har något att peka ut att det är felaktigt. Det är ingen som har skrivit att HD5870 är bäst på allt. Däremot är det 1 kort med 1GPU, som presterar överlägset bäst av alla singelgpu kort, presterar bra för sitt pris, och är extremt kraftfullt om man ser till prestanda/w. Det är dessutom fullproppat med funktioner och ett framtidssäkert.

Det viktigaste som du och en del missar är att dom fortfarande är nya och har mycket prestanda att hämta med bättre drivrutiner. Dagens tester är bara gjorda med beta drivers. Du kanske anser att det är ett bra sätt att testa grafikkort med. Innan du tänker något, så ska du ha i åtanke att G8x/G9x och GT2xx har boostats enormt med drivrutinerna genom månaderna. HD5870 kommer gå förbi GTX295 i prestanda inom kort, och redan nu med dagens beta drivers uppvisar det extremt bra resultat på alla sätt. Som sagt, försök säg på ett enda sätt det inte är ett ultimat kort för en datorspelare efter att du läst klart hela mitt inlägg.

[quote]5870 har Dx11 +++ men inget man kan få uppleva riktigt en. fortfarnde under utveckling finns knappt nått spel som har Dx11. 20 spel är på väg som kommer stödja Dx11 inget att gå i taket för.[/quote]

DX11 spel kodas för fullt just nu och är på god väg. Eller du kanske sitter fast i tiden? Dessutom innebär DX11 också prestandaförbättringar i nuläget:

http://www.computerbase.de/artikel/hardware/grafikkarten/2009...

DX11 innebär fler saker också än DX11 spel. Det innefattar DC11, vilket gör både CUDA och PhysX helt onödigt, och inget mer än bara ett par namn på en stängd standard. Radeon korten har länge varit snabbare på GPGPU än nVidia korten, men inte fått visa det. Det finns dock ett par program som visar detta. När OpenCL slår igenom så kommer du få se. Fermi kan däremot bli ett väldigt snabbt GPGPU kort, men det återstår att se då det inte ens existerar än.

[quote]Atis nya kort har mer spel prestanda säger alla svar ja. Men inget jag märkte sån stor skillnad av när jag testa med 2*4870 vs 2*295 i dom nyaste spelen på hög upplösning. Ati vinner kanske i 3D mark & överklockning svar ja. Inget jag har av intresse. Är en gamer [/quote]

Sitter man med 2st GTX295 så finns det ingen som har tvingat dig att byta grafikkort. Men att köpa GTX295 idag är korkat då det kostar mer och är på väg att åldras.GT200 har slutat att tillverkas redan för att nVidia själva inte finner någon anledning. HD58xx är ett givet val.

[quote]Stort Minus 5870 låter väldigt mycke, blir mycke varmt, Har inte PhysX, Cuda tekniken, stereoscopic 3D teknik så man kan få 3D i nästan alla spel & filmer när man kollar med Nvida 3D brillorna Man kan även köra Sli med full multi-GPU kraft i Dual display i 3D med spelen World in Conflict, Supreme Commander Forged Alliance, and Flight Simulator X m.m [/quote]

Varför blåljuger du rätt ut för folk? HD58xx är extremt tysta kort. I idle är dom överlägsna och har marknadens lägsta strömförbrukning och ljudnivå, och under load håller dom sig inom den temperatur dom ska och är också tysta. Ingen som klagat på ljudnivån. Läs på.

Du skriver att dom inte är PhysX eller CUDA kapabla. Då vet du inte vad PhysX och CUDA är isf. ATI korten är mer än väl kompetenta för att beräkna fysik och GPGPU. Som sagt läs det jag skrev ang DX11. 3d brillor saknar dom mycket riktigt och är kanske 0.001% av folket som använder det, no big deal. Man kan spela på 24st skärmar med full kraft i alla spel med HD58xx korten. Det är lite häftigare om du nu försökte ha bra säljargument för nVidia.

[quote]Jag lägger min röst på GTX 295 [/QUOTE]

Vilket visar att du inte är med i matchen.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1im
Återgå du till drinkarna på Nvidias säljarkonferens, kom tillbaks när du nyktrat till.

Vad har du för "data kunder", kränger du grejer på Blocket eller är du OnOff säljare?

Nej jag har det som hobby på min fritid. har fått mycke kund kontakterna genom mitt andra jobb träffar många nya kunder varje da & många vill att jag ska bygga deras nya dator. gör det gratis men ska starta eget

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem

de var som fan ni ska tjabbla imot ati ägare läs massa forum fråga flera stora datorbutiker som bygger grymma spel datorer vad dom rekomenderar så får ni svaret

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26
de var som fan ni ska tjabbla imot ati ägare läs massa forum fråga flera stora datorbutiker som bygger grymma spel datorer vad dom rekomenderar så får ni svaret

Svara på mitt inlägg istället. Gör du inte det har du ju skrivit på att du fet-förlorat diskussionen och inte kan stå upp för dina påståenden som är lögn. Folk som inte kan skruva ihop sina egna datorer är ganska lättlurade på din lögnpropaganda. Sen är jag ingen ATI ägare, jag har själv nVidia kort. Som jag sa, putsa glasögonen.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

Varför lyssnar vi, ärligt talat, ens på någon som är en vanlig Svensson som tryckt in 2 GTX295 i datorn?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26

Stort Minus 5870 låter väldigt mycke, blir mycke varmt, Har inte PhysX, Cuda tekniken, stereoscopic 3D teknik så man kan få 3D i nästan alla spel & filmer när man kollar med Nvida 3D brillorna Man kan även köra Sli med full multi-GPU kraft i Dual display i 3D med spelen World in Conflict, Supreme Commander Forged Alliance, and Flight Simulator X m.m

Jag lägger min röst på GTX 295

Låter mycket o blir varmt? ta av dig 3d brillorna o läs på lite innan du spyr ur dig en massa nonsens.

Mitt kort idlar i 35c o full load ca 75c med en överklock på 100mhz (950/1225), o fläkten går bara upp i 45% (egen fan cycle med MSI Afterburner)

Har inte satt på vattenkylningen ännu o funderar på att skippa det då tempsen redan är riktigt bra.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Jag tycker det är konstigt hur ofta man använder detta till försvar för ati/amd. Det är tråkigt att detta forum helt tappat sin verklighetsanknytning.

hahahahahahahahahahaha

ok jag tar tillbaka det jag sa. Att nya drivrutiner förbättrar prestandan är en myt. Sanningen är att nya ATI/AMD kort kör på samma drivrutiner som display drivers för Radeon 8500.
Precis som Nvidia kör vidare på Detonator i ny förpackning.

Jag ursäktar mig för att jag var så vilseledd att jag trodde nya drivrutiner medförde förbättringar. Lovar att den typen av idioti inte ska upprepas.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
hahahahahahahahahahaha

ok jag tar tillbaka det jag sa. Att nya drivrutiner förbättrar prestandan är en myt. Sanningen är att nya ATI/AMD kort kör på samma drivrutiner som display drivers för Radeon 8500.
Precis som Nvidia kör vidare på Detonator i ny förpackning.

Jag ursäktar mig för att jag var så vilseledd att jag trodde nya drivrutiner medförde förbättringar. Lovar att den typen av idioti inte ska upprepas.

Drivrutiner gör en jäkla skillnad.

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=y&u=ht...

*edit*
Kan dock inte förstå att denna diskussionen fortfarande är vid liv, gtx 295 är en fete grymt kort, det är 5870 också, inget konstigt me det.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Drivrutiner gör en jäkla skillnad.

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=y&u=ht...

Det sa jag också men Dann980 gav svar på tal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Jag tycker det är konstigt hur ofta man använder detta till försvar för ati/amd. Det är tråkigt att detta forum helt tappat sin verklighetsanknytning.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det sa jag också men Dann980 gav svar på tal.

Jo jag vet, jag ville backa upp dig lite

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Du pratar om spel i allmänhet behöver cvars för att fungera med ett ATI kort, och du tror att ett spel fungerar bättre för att det är en logotype på kartongen. Läs på några år och kom tillbaka sen, har tröttnat på att diskutera med folk som ljuger för andra och påstår fullständigt felaktig fakta. Snacka om att du går på marknadsföring, och inte ens på en grundlig nivå förstår. Med ditt sätt att svara på också så verkar det som att du inte läst igenom det jag skrev.

Nej ja prata inte om spel i allämhet, men å andra sidan orkar ja inte bry mej. Eftersom du inte orka bry dej. Ja har ju lirat rtcw i X antal år så ja vet att är omöjligt att få de å flyta med ett såpass dåligt kort (9700) med allt på max.

Btw nya Batman liret funka ju bra med ATI kort, fast förlåt man skulle ju inte ljuga Inget spel någonsin har ju varit optimerat för ett visst grafikkorts märke, precis som nya Wolfenstein (mp delen) är optimerat för ATI.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club