GXT 295 eller HD 5870 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Nej ja prata inte om spel i allämhet, men å andra sidan orkar ja inte bry mej. Eftersom du inte orka bry dej. Ja har ju lirat rtcw i X antal år så ja vet att är omöjligt att få de å flyta med ett såpass dåligt kort (9700) med allt på max.

Btw nya Batman liret funka ju bra med ATI kort, fast förlåt man skulle ju inte ljuga Inget spel någonsin har ju varit optimerat för ett visst grafikkorts märke, precis som nya Wolfenstein (mp delen) är optimerat för ATI.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Kanske hade varit enklare om de bara fanns en aktör Inget att jämföra med

Istället för att jämföra, hade du suttit med hårdvara som var rena stenåldern idag. Konkurrens kallas det.

[QUOTE]Ja spelar endast fps online å då vågar ja inte chansa att lägga ut flera tusen kronor på att de "kan" funka utan går på beprövat koncept: Nvdia.
Om mitt val sen sticker folk i ögonen... man vill ju att de ska funka till de man vill använda de till, inte flasha som signatur i ett forum, eller vilken bench man fick i olika tester.
[/QUOTE]

Du skriver att du är en datorspelare. Frågan är hur mycket kunskap om hårdvara du har. Du skriver att nVidia är det säkra valet och att ATI kanske fungerar. Läs på som sagt.

[QUOTE]Spelen ja lirar förtillfället är COD4. När ja köpte COD2 så va de nån Nvidia logga på baksidan, oxå där dumt å chansa utan ta de säkra före de osäkra. Ibland kan "gammal" teknik funka bättre, å de borde väl va de viktigaste: att de funkar, inte att de är de senaste [/QUOTE]

Precis som jag skrev, och som jag då får upprepa, så pratar du om spel i allmänhet. Du skriver "fps-spel", du diskuterar om rtcw, och nu senare om COD2/COD4. Du skriver ungefär som att nVidia är det välbeprövade konceptet, för att sen dra till med att det var en nVidia logotype på kartongen till COD spelet. Läs på återigen då det är en skröna och du fallit för marknadsföring.

COD4 flöt enormt mycket bättre på ATI kort till en början, innan nVidia fick upp prestandan till bättre nivåer med sina drivrutiner. Det var bara ett exempel. Saker som redan är nämnt var också att Q3 motorn medvetet kodats till ATI kort separat, och nVidia sin separata kod och dess texturkomprimeringar t.ex. Också att ATI är ledande och industriledande. Microsoft har ett större samarbete med ATI än vad nVidia har. Var det något mer?

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim

Kan dock inte förstå att denna diskussionen fortfarande är vid liv, gtx 295 är en fete grymt kort, det är 5870 också, inget konstigt me det.

Det vet jag och du sa det ju själv! ^^ just det faktum att både GTX295 och Radeon 5870 är två fete grymma kort gör att folk argumenterar för och emot båda parterna. hade det inte varit såhär, utan alla bara bojkottat tex nvidia nu, så dröjer det ju inte länge innan ATI står som ENDA gpu tillverkare.. och det gynnar ju ingen...

sen lider sweclockers medlemmar av extrem fanboyism.. nästan sjukligt vad en del försöker beskydda Nvidia just nu. precis som fotbollshulliganer fast med graffe tillverkare^^ kanske ska vi samla ihop oss två gäng och göra upp på riktigt kanske

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Och vad skulle vinsten bli av ett sånt sammanträffande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mmomento
Och vad skulle vinsten bli av ett sånt sammanträffande

menar du hulligan fighten ? väldigt svårt att veta vad du syftar på när du inte citerar..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

inte särskilt

5870, och inge snack om saken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
menar du hulligan fighten ? väldigt svårt att veta vad du syftar på när du inte citerar..

Det är tydligen inte bara fanboism som härjar här, även hybris i alla dess former.

Tror snarare majoriteten av konflikter på detta forum grundar sig på oviljan att lyssna på andra och betrakta saker ur andra perspektiv.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Har du fortfarande inte köpt grafikkort? hahahah

Kolla statistiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Har du fortfarande inte köpt grafikkort? hahahah

Kolla statistiken.

Syftar du på mig? Nej, den är restad och nu sticker jag på semester en vecka.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Va i helv... vart kan man få tag i kortet NU? Är ju slut överallt!
Kan man lita på prellan?

Ny burk på väg, men inget G-kort!!!

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Asus P6TD DELUXE | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 6gb 1600MHz Triple Channel | Corsair HX 850W 80+ | XFX Radeon HD 5870 x2 | SSD Intel X25-M 80GB G2 SATA | 500GB Western Digital Caviar | Windows 7 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C0rpseW0rm
Va i helv... vart kan man få tag i kortet NU? Är ju slut överallt!
Kan man lita på prellan?

Ny burk på väg, men inget G-kort!!!

Samma visa här. Väntar på 2st Asus 5870 och 1st Evga X58 CLASSIFIED

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra

Ha i åtanke att EVGA inte specifierar att Crossfire stöds på deras moderkort, så eventuellt får du sitta med ett kort. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra

Du kommer antagligen att få köpa en CF brygga separat.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici

An... jag menar Asus brukar väl vara generösa med tillbehör.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

5870 alla dagar i veckan + guds vilodag!

::D

Permalänk
Citat:

Ingår det inte en CF brygga till kortet?
Snålt!

Vad tror ni?, ska man boka eller vågar man vänta och se om priset går ner vid lagerpåfyllnad, eller försvinner korten på nolltid?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Asus P6TD DELUXE | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 6gb 1600MHz Triple Channel | Corsair HX 850W 80+ | XFX Radeon HD 5870 x2 | SSD Intel X25-M 80GB G2 SATA | 500GB Western Digital Caviar | Windows 7 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Snålt!

Vad tror ni?, ska man boka eller vågar man vänta och se om priset går ner vid lagerpåfyllnad, eller försvinner korten på nolltid?

Jag skulle vänta tills de kommer in i lager. Dock får du nästan räkna med att när de väl kommer in så går de åt fort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Jag skulle vänta tills de kommer in i lager. Dock får du nästan räkna med att när de väl kommer in så går de åt fort.

Ok, får väl ge det en chans. Gäller väl att hålla korpgluggarna öppna då, med tanke på vissa preliminära leveransdatum.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Snålt!

Citat:

Titta på sista bilden på första sidan, ser onekligen ut som en CF-brygga finns med på den.

http://www.hardocp.com/article/2009/10/25/asus_eah5870_video_...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
[B]Titta på sista bilden på första sidan, ser onekligen ut som en CF-brygga finns med på den.

Där ser man, visst är det en CF brygga.:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Titta på sista bilden på första sidan, ser onekligen ut som en CF-brygga finns med på den.

**

Jag menade att det ingår nog inte en CF brygga med EVGA moderkortet.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag menade att det ingår nog inte en CF brygga med EVGA moderkortet.

Hur var det relevant då han uppenbarligen får två CF-bryggor med hans HD5870?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ha i åtanke att EVGA inte specifierar att Crossfire stöds på deras moderkort, så eventuellt får du sitta med ett kort. =/

Samtliga Intel kort idag stödjer Crossfire, även EVGA Classified.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Samtliga Intel kort idag stödjer Crossfire, även EVGA Classified.

Jag kollade upp det lite tidigare och verkar stämma, inget de skyltar med av självklara anledningar. Ett EVGA HD5870 SSC hade jag lätt köpt om det kommit dock..

Permalänk
Hjälpsam

Verkar konstigt, orsaken till att CF inte fungerar med Nvidias chipset, är att Nvida aktivt blockerar peer-to-peer komunikation, när två ATI-kort detekteras.
Crossfire fungerar alltså normalt på alla moderkort.
Peer-to-peer komunikation är en gammal finess, låter osanlikt att det inte skulle fungera på ett modernt moderkort, vet dock att vissa VIA-chipset hade en del problem.

Visa signatur