Permalänk

SLI-Problem

Jag lämnade in min data för att någon kunnig skulle fixa SLI-funktionen åt mig. Jag kommer hem drar igång datorn o hoppas ju på att det ska funka. Drar igång Gta iv och ser att det är flimmer o sånt på skärmen. Typ lila sträck , men jag kan fortfarande se bakgrundsgrejer som text o allt annat. Färgerna är bara helt konstiga. Och nu är det så att den killen som fixade installera gamla drivrutiner från skivan man får ifrån grafikorts-lådan. Så nu till min fråga? Är det mina drivrutiner som gör att det blir konstiga färger? Jag har även 2 olika grafikort
Nvidia geforce 9800GT
Gainward geforce 9800GT

Så kan någon hjälpa mig snälla ?

Permalänk

Det ska inte spela någon roll vad det är för märke på korten.

Tycker dock att du ska ladda ner de allra senaste drivrutinerna från deras hemsida och installera dem. det är inte svårt.

Det är inte särskilt svårt att aktivera sli. det gör du enkelt med tre knapp tryck inne i nvidia kontrollpanelen som du finner när du högerklickar på skrivbordet.

Man ska också veta att GTA 4 är väldigt dåligt optimerat för PC även om man har en bra låda.

Visa signatur

Intel i7 920 (4,0 Ghz) | Asus P6t v2 Deluxe | Corsair 6 GB Dominator CL7 | WD Black 640 GB | Corsair HX 750w | AMD 6970 2GB

Permalänk
Medlem

Dra hem senaste drivrutinen från Nvidias sida o kolla.

det är båda nvidia kort. Nvidia som gör grafikkretsen
Olika märken på korten har ingen betydelse. har själv XFX och Gainward

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk

Tack så mycket stig86 och även VanlarZen. Ska testa o ladda ner dom nyaste !