Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegetal:

Är det någon här som fått sina e-juice-paket konfiskerade av tullen? har beställt 4 gånger från Mt Baker och har aldrig haft strul. Nyligen så fick en polare hela paketet konfiskerat av dem, dock var det en beställning på över 1000:-

Jag har lagt beställningar på max 700 per gång i tron att man slipper import-skatten.

Jag är fett orolig över mitt paket nu, jag har inte fått nån bekräftelse eller nån notis alls. Men den är inte här, och USPS trackar inte paket utanför US.
Har beställt rätt många ggr till min nuvarande adress, så de kanske inspekterar den senaste?
Har aldrig råkat ut för tullen tidigare så jag vet inte hur det går till när de konfiskerar.

Vad hade tullen för anledning till konfiskering gällande din polare?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bayhazed:

Använder för tillfället en Tesla mod med en CE4+ clearo - om allt går enligt planerna skall en Vivi Nova tank anlända idag.
Ger mig med detta igen en gång in på att ta mig bort från snuset på jobbet samt rökningen av cigaretter på krog kvällar. Lyckades väl förra hösten då jag slutade totalt med all nikotin för några månader med hjälp av ett Ego CE4+ start paket i början. Snuset gick jag dumt tillbaka till efter vinter semestern och har stannat där tills nu.

Ah, finns det nån särskild anledning till valet av Vivi Nova?

Yeah, jag känner igen det där
Fast i min mening så är e-ciggen bara ett hälsosammare alternativ när det kommer till nikotin-intag, om folk marknadsför det som "sluta röka/snusa hjälpmedel" så kommer vi också hamna i turbulent oväder, då staten kommer försöka klassificera det som läkemedel och använda England som exempel.. Och det vill vi inte ha!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegetal:

Är det någon här som fått sina e-juice-paket konfiskerade av tullen? har beställt 4 gånger från Mt Baker och har aldrig haft strul. Nyligen så fick en polare hela paketet konfiskerat av dem, dock var det en beställning på över 1000:-

Jag har lagt beställningar på max 700 per gång i tron att man slipper import-skatten.

Tullen har ingen rätt att konfiskera paketet. Än så länge finns det inga lagar som förhindrar import av något i vejpvärlden -undantaget Nikotin i koncentrationer över 75mg/ml (EU-norm) som kan få dem att höja på ögonbrynen.
Möjligtvis kan tullen kontrollera paketet och lägga på tullavgifter och moms om det inte var deklarerat på paketets förteckning, vilket resulterar i en fördröjning.

keeday Lycka till med din uppsättning!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på paketet, 12 dagar nu.. känns inte bra :c

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Ah, finns det nån särskild anledning till valet av Vivi Nova?

Enda anledningen att jag tog Vivi Nova var egentligen att en butik här i Finland hade den i lager och var betydligt billigare än vad Pro Tank 2 gick på, samt snabb leverans - nästa dag var den hemma.

Annars är jag rätt novis och hörde bara snabbt mig för med en polare på jobbet. Teslan köpte jag även tack vare samma kille då han rekommenderade den, nu efteråt hade jag kanske satsat på något annat. Den uppfyller syftet bra, men designen är inte den starka sidan enligt mig.
Något jag gärna skulle ha är en betydligt mindre e-cigg som är lättare att dra med till krogen och ställen där jag inte vill släpa med mig denna best, utan att tumma på kvalité osv.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av bayhazed:

Enda anledningen att jag tog Vivi Nova var egentligen att en butik här i Finland hade den i lager och var betydligt billigare än vad Pro Tank 2 gick på, samt snabb leverans - nästa dag var den hemma.

Annars är jag rätt novis och hörde bara snabbt mig för med en polare på jobbet. Teslan köpte jag även tack vare samma kille då han rekommenderade den, nu efteråt hade jag kanske satsat på något annat. Den uppfyller syftet bra, men designen är inte den starka sidan enligt mig.
Något jag gärna skulle ha är en betydligt mindre e-cigg som är lättare att dra med till krogen och ställen där jag inte vill släpa med mig denna best, utan att tumma på kvalité osv.

Det allra minsta som finns är ju 510-T , ungefärlig jämförelse kan väl vara en Prince 100 cigarett.
Steget över den är ju EGO, och då finns det ett par olika setups, EGO-C, EGO-T t.ex.
Alternativt ett EGO batteri + valfri smal atomizer.
Jag hade ett EGO-T kit till jobbet förra året, och en påfyllning räckte väl en förmiddag, så man fick ju tanka den ett par ggr om dagen.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Fasttech har fått in en hel hög med "ProTank II" style glassomizers för 8 dollar per st.
https://www.fasttech.com/products/1/10005980/1460305-protank-...

Dessa ser äkta ut, men står det inte Kanger på paketet eller atomizern så är det en clone.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Jag och rogue passade på att göra en tvåmanna operation och har beställt det senaste inom atomizers, Fogger v2.
Och nu när pengarna kommer in så blir det att lägga stora orders på liquids, då mitt paket fortfarande har dykt upp så blir jag ju tvungen :c

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Finns det några här på SweC som har frågor eller funderingar så står jag till förfogande -säkert lap87 också!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Lap87, Rouge. Ni får gärna skriva en liten review om vad ni tycker om Fogger v2. Har inte läst annat än bra om den när jag googlat och "youtubat" runt.
Finner ni några specifika nackdelar man bör tänka på? kommer ihåg att det nämndes något om en "O-ring" i en video.

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

Kan ordnas!
Men när du läser den review:n så har du själv en rätt god uppfattning själv om jag har koll på läget! Men visst kan jag lägga upp en review för andras skull!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Jodå, Rogue kommer få tillgång till Fogger v2 en dag eller två tidigare än mig, men jag kan absolut skriva lite punkter

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Foggers anländer imorgon!
Väldigt mycket vape-mail som väntas denna veckan
Kommer bli en underhållande helg med mycket meckande ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

väntar på en vamo och lite annat smått och gott för att ha på jobbet.. så kör jag vidare på min andra setup hemma

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Och jag väntar otåligt på en SvoёMesto Semovar β och givetvis på Fogger-sändningen som bör vara här imorgon! Jag har alltid paket på ingång, så det gäller att hålla tungan i rätt mun... eller hur det nu var med ordspråket.

nidas Du kommer att ha en bra enhet! Vad är det för atomizer/tank/rba/rda du använder? Och vilken är din favoritjuice om jag får fråga?

Lite mer bildmaterial (ursäkta den dåliga bildkvaliten):

Den bästa enhet jag använt på en eGo - Kayfun Mini. Men den är dyr så det är inget för nybörjaren. Mycket bättre än så här blir det inte på ett eGo-batteri. Den fungerar givetvis utmärkt på andra enheter, men då ser den lite löjlig ut i och med att den är så pass smal -men den gör sig bra på en 14500-mod.

Bild och info om Kayfun Mini
Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

just nu sitter jag på en lavatube med en smoktech tank.. helt okej lösning helt klart.. är inte speciellt kräsen alls med vätskor sålänge smaken är ok är jag en happy panda.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Foggers anländer imorgon!
Väldigt mycket vape-mail som väntas denna veckan
Kommer bli en underhållande helg med mycket meckande ^^

Även min Fogger är på ingång. Ska bli intressant och se skillnaden mellan den och min ViVi nova.

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

Sitter nu med min Fogger v2. Var lite klurigt att bygga en (coil?) till den. Men med hjälp av youtube så fick jag den att funka riktigt fint tillslut. Mycket bättre än min gamla vivi nova.

Men har ett annat problem. Morsan ville börja vajpa hon med, men hon ville inte ha en stor gigantisk enhet som jag. Så köpte hem en eGo till henne. Men har ett litet problem. Den läcker! kan inte få skiten att sluta läcka. Och när jag "vajpar" så gurglar den något extremt, e-juice rinner ut ur lufthålen och det far upp i munnen (Inte gott). Någon som vet vad problemet kan vara? hur löser jag det?
Vet inte riktigt vilken eGo det är, men har en bild på den.

Ladde till bild.
Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

Nice, yeah Foggern var rolig, men jag har problem med att fylla min för att jag har ingen spruta eller nån flaska med tillräckligt smal pip, så jag måste ta av toppen och fylla, sen sakta trycka tillbaka allt så jag inte pressar liquid in i atomizer-kammaren.
Men förövrigt så är den awesome!

När det kommer till läckande evod, så det handlar om att det inte är tillräckligt mycket veke, oftast.. så vätskan träcker in i kammaren och läcker ut genom lufthålet i botten.
Det finns många artiklar online angående det.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Nice, yeah Foggern var rolig, men jag har problem med att fylla min för att jag har ingen spruta eller nån flaska med tillräckligt smal pip, så jag måste ta av toppen och fylla, sen sakta trycka tillbaka allt så jag inte pressar liquid in i atomizer-kammaren.
Men förövrigt så är den awesome!

Här eller här. Hade aldrig orkat med foggern om jag inte haft dessa.

Skrivet av lap87:

När det kommer till läckande evod, så det handlar om att det inte är tillräckligt mycket veke, oftast.. så vätskan träcker in i kammaren och läcker ut genom lufthålet i botten.
Det finns många artiklar online angående det.

Köper denna och hoppas på bättre resultat. Får hem nya coil heads imorgon förhoppningsvis till den gamla (evod). Får se om det blir bättre : )

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

Köpte innokin mvp v2 från fasttech och jag gillar det...
Man måste bara hitta bra jucer man gillar.
beställde lite från yaeliq, hört att det är bra grejer där, så får vi väl se när det kommer...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Vilka trovärdiga svenska sidor finns det att beställa från? Känns som det hela är nytt, många mygelföretag med prenumerationer underground. Sånt som är populärt och man kan göra engångsbeställningar från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Köpte innokin mvp v2 från fasttech och jag gillar det...
Man måste bara hitta bra jucer man gillar.
beställde lite från yaeliq, hört att det är bra grejer där, så får vi väl se när det kommer...

Yaeliq har lap87 handlat av och han gillade inte deras vätskor.
Jag kan rekommendera ROAR vapor som gör bra juicer, men det finns många bra tillverkare.

Skrivet av Teagirl:

Vilka trovärdiga svenska sidor finns det att beställa från? Känns som det hela är nytt, många mygelföretag med prenumerationer underground. Sånt som är populärt och man kan göra engångsbeställningar från?

Själv har jag nästan uteslutande handlat från utlandet och kollar du en sida bakåt så hittar du några rekommendationer och en ganska komplett lista.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant detta.
Dels för att jag slutade röka själv efter 30(+)års rökande.
Kastade ciggen för ca två år sedan. Men hade väldigt svårt att låta bli "morgonciggen" och då sa en vän till mig att ställa en ramlösa på nattduksbordet, och ta en en klunk när jag vaknade. och sen stoppa in en snus. Lägga mig ner och vänta i två tre minuter. Sen vart det fixat. Har varit helt rökfri sen dess.

Började snusa, vilket jag inte ångrar en sekund.

Klart att det inte är hälsosamt att snusa, men det är fan så mycket nyttigare än att röka.

Kolla bara på alla elithockeyspelare, jag vet inte hur stor % det är. men skulle nog våga gissa på att 65-75% snusar.
Det finns inte en ända % som rökar.

Fast jag har varit storrökare i 30 år, så tycker jag att det är sinnessjukt att röka.

Har ni tänkt på att vi är det ända däggdjuret på planeten, som drar i oss rök frivilligt.

Och detta här med E-Cigg ( ?) Skulle någon kunna länka fakta om det, jag tror liksom inte på det.

(bara en liten tanke om det hela)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

sådärja nu är vamon hemma och funkar fint. fick även hem två X8 tankar/atomizers.. jävligt smutta för att vara så billiga.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

... Och detta här med E-Cigg ( ?) Skulle någon kunna länka fakta om det, jag tror liksom inte på det.

(bara en liten tanke om det hela)

Vad är det du inte tror på? Jag har inte rört en cigarett på tre år tack vare det.

Kolla in http://casaa.org/.

Läste en bra artikel på Forbes igår (tack lap87): http://www.forbes.com/sites/realspin/2013/10/11/why-is-the-fd...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

beställde lite FlavorZ BY JOE av pink-mule för att testa.. hoppas på att det är trevliga juicer.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

beställde lite FlavorZ BY JOE av pink-mule för att testa.. hoppas på att det är trevliga juicer.

Spännande! Berätta gärna vilka juicer och hur de smakade när du provat dem

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

will do. hoppas på att leveranserna ifrån pinkmule är lite snabbare än fasttech

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Oj här hade det hänt en del :3

Skrivet av keeday:

Hade aldrig orkat med foggern om jag inte haft dessa.

Jag letar faktiskt efter en spruta med tjock och trubbig nål, men hittar bara typiska knarkar-nålar på ebay.. hyfsat irriterande :I

Skrivet av Cyberz:

beställde lite från yaeliq

Yaeliq är inget jag skulle rekommendera, mest för din egen skull. Jag är inte helt övertygad om att de blandar korrekt när det kommer till nikotinet. Försändelsen var dåligt packeterad och ett par flaskor var trasiga, juice överallt.
Sen att ingen av smakerna var som man hade hoppats på är ju en annan sak, men den obefintliga kundsupporten/otrevliga fanboys är ju bara grädden på moset.
Men det kanske bara var jag och min vän som hade otur.. vem vet?
Hoppas det funkar för dig, annars har jag bra många tips på andra sidor

Skrivet av Teagirl:

Vilka trovärdiga svenska sidor finns det att beställa från? Känns som det hela är nytt, många mygelföretag med prenumerationer underground. Sånt som är populärt och man kan göra engångsbeställningar från?

Ja det är ju relativt nytt i sverige, men jag tror att snart kommer det poppa upp seriösa försäljare i mångfald, Rogue säljer ju privat t.ex.
Jag och en vän håller på att försöka starta eget också, primärt internetförsäljning men det ligger många månader framöver innan det lär komma nåt från oss.

Skrivet av skog1s:

Och detta här med E-Cigg ( ?) Skulle någon kunna länka fakta om det, jag tror liksom inte på det.
(bara en liten tanke om det hela)

Jag har inga länkar på mig just nu, men om man börjar läsa lite på forumet ECF så kommer du snabbt underfund just varför folk har valt att gå över till e-cigg.

Skrivet av nidas:

beställde lite FlavorZ BY JOE av pink-mule för att testa.. hoppas på att det är trevliga juicer.

Det hoppas jag med, för då lär du väl säga det här? :3

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |