Microsoft har förstört Skype också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Bra initiativ.

Mirror: SendSpace

SkypeSetup_6.21.0.104.exe hash: CRC32: 652111EA MD5: E5C8C6127AA2B57CBA3116C523A6D1C9 SHA-1: 9EF5C852510B4D6DB5869A58DA0CCF1A1DFCABB9

Permalänk
Medlem

Detta rimmar illa med beslutet att touchskärm för riktiga datorer kommer läggas ner inom kort. Hur fan tänker de? Tänker de överhuvudtaget?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag gillar ny skype, körde även med betan.

Trycker man på "view" och "simple list view" så får man fler kontakter i listan.

Permalänk
Medlem

hehe, tog något erbjudande för typ 1 år sen så man fick ett år gratis Skype premium.
Detta gick att regga sig på massa adresser. Så har 6 år gratis skype premium inlagt på mitt konto.

Detta gör att jag slipper reklamen iallafall.

Designen stör jag mig inte på men kommer nog inte uppdatera förrän den vill att jag ska uppdatera.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Mer eller mindre samma sak kände jag igår.. http://filehippo.com/download_skype/58884/ Är mig veterligen den senaste "bra" versionen, bara tanka hem och installera.

Nu hade jag inte den allra senaste versionen av Skype, men denna var mycket bättre, tack.

Frågan är finns det kanske någon ännu äldre version som fungerar samt där man slipper reklamen, vilket jag retar mig på..
Nu spelar detta mindre roll då snart ingen jag känner fortfarande använder Skype, bara min storspelande son.

Skype har tyvärr gått ner sig i jämn takt sen MS la vantarna på det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Nu hade jag inte den allra senaste versionen av Skype, men denna var mycket bättre, tack.

Frågan är finns det kanske någon ännu äldre version som fungerar samt där man slipper reklamen, vilket jag retar mig på..
Nu spelar detta mindre roll då snart ingen jag känner fortfarande använder Skype, bara min storspelande son.

Skype har tyvärr gått ner sig i jämn takt sen MS la vantarna på det.

Testa http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/Tutorial... för att bli kvitt reklamen.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Nu hade jag inte den allra senaste versionen av Skype, men denna var mycket bättre, tack.

Frågan är finns det kanske någon ännu äldre version som fungerar samt där man slipper reklamen, vilket jag retar mig på..
Nu spelar detta mindre roll då snart ingen jag känner fortfarande använder Skype, bara min storspelande son.

Skype har tyvärr gått ner sig i jämn takt sen MS la vantarna på det.

127.0.0.1 apps.skype.com
127.0.0.1 secure.skypeassets.com
127.0.0.1 ad-emea.doubleclick.net

Lägg till i hosts filen sen har du inge reklam längre.

Permalänk
Medlem

Tyckte fan det nya Skype ser snyggt ut. Blir mindre rörigt när allt är lite mer spaced out från varandra tycker jag

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Var väl så förr att Skype drog sjuuukt mkt från Internet men det fixades väl senare? Har ingen stenhård koll eller källa, men om jag inte tar fel iaf...

Av en god anledning. Samtal var peer to peer, vilket gjorde det svårare att avlyssna trafik och avlastade nätverket för Skype. Numera körs allt genom Microsofts servrar vilket också gör det lätt att samla in och analysera all samtalstrafik.

Jag föredrar lätt den gamla modellen där man fick vara mer privat mot att betala med högre bandbredd.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Nostalgisk och ideliggande MSN Messenger-användare här (iaf fram till typ 2009). Finns det något vettigt alternativ idag för textchatt och kanske sporadisk röst- och/eller videochatt?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Tack för headsupen!

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Tyckte inte att det såg så farligt ut. Brukar iofs bara ringa upp polare och sedan minimera programmet, inte använda för att chatta.

Dock trist att dom inte lägger in stöd för att muta enskilda personer i multi-samtal.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Tycker nya uppdateringen var riktigt snygg! Känns modernt och nytänkande. Kom in i nutiden gott folk

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Det här var ju helt åt helvete, men Googles nya kalenderapp till Android är ju ännu värre. Tror inte jag sett en enda "tillplattning" som gett positivt resultat. Skeumorfism är framtiden!
Tack för tipset iaf! Jag inaktiverade automatiska uppdateringar så fort jag såg bilderna på eländet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Blev en sur min när jag väl såg det nya utseendet men en stund senare vart det bortglömt.

Tycker designen känns ren och välkomnande.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Jaha.. det är inte roligt att vara användare av tangentbord och mus inte. Först var det Windows 8 som fullkomligt sög för alla med tangentbord och mus. Nu har Microsoft gjort samma elände med Skype (ver 6.22). Istället för att se 25 användare i taget i kontaktlistan så ser man nu typ 8 stycken. Och så är det "pratbubblor" istället för text när man pratar med någon: Vilket också begränsar hur mycket text man ser i fönstret åt gången, vilket gör att om man vill se vad någon skrivit för några ordväxlingar sedan så måste man nu skrolla uppåt.

Hela interfacet är därmed, précis som med Win8, anpassat för användare av touch. Återigen struntar MS i sin klassiska kundbas: Oss användare med tangentbord och mus.

Microsoft bojkottar sin kundbas så det är väl dags att man bojkottar Microsoft. Fältet är öppet för konkurrenter.

.

3 år och 7 månader, det är ändå iaf 1½ år längre än jag trodde det skulle ta innan de fuckade upp.. Imponerande!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Hatar nya utseendet!

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Medlem

Ingen stor skillnad tycker jag. De har bara lagt till lite färger och cirklar på vissa ställen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

själv sitter jag fortfarande på v6.18. vet inte varför jag fått något nyare än så, men det fungerar bra som det är.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Personligen så gillar jag inte ljudkvalitén i Skype, stör mig så enormy mycket på bakgrundsbruset som är i alla samtal.
Folk som använder Skype fortsätter att förneka att det finns där, men så fort de kommer in på TS och det blir tyst i kanalen så hör man "Hallå?" "Oj, trodde jag blivit DCad, var så tyst!".

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Så ska skype se ut

Låter som om 6.22 är fruktansvärt. Får ta och testa det sen.

Så här ska det se ut:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

haha, kan väl hålla med om att Facebook inte var så bra exempel, men att folk fortfarande väljer Skype, framför Mumble, Teamspeak eller Ventrilo är för mig en gåta. Dom sitter ju oftast och spelar med varandra ändå, och till det ändamålet så finns det bättre alternativ som slår Skype i hästlängder. Förstår inte varför man föredrar Skype framför andra alternativ. Finns inget som Skype bidrar till som inte finns i de andra klienterna.

Då kan jag lösa gåtan för dig:

Jag använder voice-funktionen i skype kanske ett par gånger i månaden för att prata med min föräldrar. Ett billigt (gratis) och enkelt sätt att få röst och video-ström när jag pratar med fassan som också har skype, och när jag pratar med min mamma så kan jag ringa hennes telefon från skype då hon inte ritkigt löser teknkiken i att installera skype och använda det osv. Tack vare skype kan jag få bättre ljudkvalité jämnfört med vad man får när man ringer med en telefon, jag kan sitta med min dator med mitt headset och mic och samtidigt effiktivt jobba med min dator och ha music i bakgrunden medans jag pratar etc. Jag tror inget annat program kommer ens nära skype på att lösa dessa två grejjer.

Det andra stora användingsområdet för skype för mig är grupp-konverstioner, har samtliga av mina vänner i samtliga av mina vän-kretser på skype, det är dessutom det enda programmet som alla har. Sen för varje krets har vi grupp-konversationer där vi diskuterar grejjer, planerar grejjer vi ska göra ihop etc. Allting via chat, och aldrig via voice. Fungerar riktigt bra, skype's UI är väldigt effektivt för att hantera att ha flera såna här konversationer, och det går att stänga av notifikationer för de man inte tycker är så viktiga och kan lägga till keywords som mitt namn tex. som gör att jag bara får notifications om jag blir nämnd. Jättebra och jättesmidigt. Det enda jag kan klaga på här är att meddelande inte sparas på deras servers, utan synkas mellan alla medlemmar i gruppen, vilket är riktigt dumt. Alltså om jag skriver ett meddelande när alla andra är offline och sen logger ut, och dom sen kommer online och skriver till varandra och jag ett par timmar senare kommer online så ser dom inte mitt meddelande förrens då, och det hamnar över deras i listan vilket gör att det lätt missas. Annars funkar det perfa. Återigen tror jag knappt det finns något annat program som hade funkat lika bra för detta endamål.

Mumble använder jag 8 timmar om dagen också typ, och det för voice chat med mina kompisar medans vi spelar etc. Men mumble klarar inte att lösa scenarionen ovan.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

127.0.0.1 apps.skype.com
127.0.0.1 secure.skypeassets.com
127.0.0.1 ad-emea.doubleclick.net

Lägg till i hosts filen sen har du inge reklam längre.

Funkade, tackar

Visserligen får man tråkig text att den inte kan ansluta till skypes sida istället, men bättre det än få reklam.

Skype har inte varit riktigt bra sen version 4.nått, tyvärr versioner som inte fungerar längre, hade dom gjort det skulle jag kört in denna 4 år gamla version för länge sen...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av lizzard8:

Låter som om 6.22 är fruktansvärt. Får ta och testa det sen.

Så här ska det se ut:

Nej man måste ner till version 4 för att Skype ska se bra ut

Men denna du har är acceptabel.

Det är modet nu, och sen några år att förstöra både utseende och funktionalitet hos program av alla slag.
Ta MS Office tex har inte varigt riktigt vettigt sen det var v 2003 egentligen, nu kör jag visserligen v 2010 som är ganska OK, men nyare än så blir det inte

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Datavetare

Var ingen större skillnad, men Microsoft borde skämmas vid det här laget då det fortfarande saknas stöd för DirectWrite och därmed skalas bara text upp om man har en högupplöst skärm. Inget stort problem för just Skype och det blir inte renderingsfel utöver att upplösningen känns stenålders.

Finns absolut ingen anledning för Microsoft att optimera den vanliga klienten för pekskärmar då det finns en Skype klient för Modern UI (som har stöd för högupplösta skärmar men går bort på vanlig dator p.g.a. just Modern UI).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

Ni som är upprörda. Hur ofta sitter ni och kollar på Skype fönstret?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Ni som är upprörda. Hur ofta sitter ni och kollar på Skype fönstret?

Troll.

"hur ofta ____" kan man applicera på så gott som alla program.

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid ogillat skype, så ni ksn trösta er med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Ni som är upprörda. Hur ofta sitter ni och kollar på Skype fönstret?

Ett par timmar om dagen.

Permalänk
Medlem

Är det inte tom en inställning i Skype att man kan bocka av att få erbjudanden?
Har iaf inte under dom åren jag använt Skype sett någon reklam.
Första jag gör när jag är på en ny dator eller liknande är att gå in i inställningarna och binda knappar + stänga av erbjudanden.

Angående uppdateringen så vet jag inte vad som är så svårt att förstå hos Microsoft, ha EN design för touch och en ANNAN för mus.
Blev att rulla tillbaks illa kvickt.