Permalänk
Medlem

45 min tror jag.. Men det är lättare att helt enkelt springa över Ta med en mystic-vän, eller lite healtpotions. Det är billigare hur man än gör. Och går snabbare

Hur långt har ni kommit på era karaktärer förresten? Jag har en level 16 Dark elf fighter

Permalänk
Medlem

Så fort du håller på att få slut på luft så logga ut och logga in igen.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lineage II

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Jag spelade Koreanska betan av Lineage2 och det var helt ok redan i Betan.
Dock inte så bra att jag kommer spela det och nej det kommer knappast slå WoW.
Blizzard är stora över hela världen. Skaparna av Lineage2 är bara stora i Korea/Asien.

Sen ditt påstående att Lineage2 skulle ha mer än WoW är verkligen taget ur röven.
Vad jag har läst om WoW och vad jag upplevde under Koreanska Betan så har WoW mycket mera att erbjuda just nu.

Jag vet inte men.. Toyota Supra har funnits sen 1994 men ingen har knappt tittat åt en sådan bil förän 2001 då fast and the furious släpptes. Kanske är som så att NCSOFT haft dåligt med publicitet? Det är det ända företaget man får ett personligt svar på ett supportmail på ugf 3 timmar. Det ända företaget som har helttidsanställda gamemasters och monitors som övervakar spelet. Det ända företaget som skapar "events" i sina spel och bryr sig extremt mycket om sina kunde.

Blizzard lämnar inte ens support på sina spel och har aldrigt gjort ett MMORPG. Detta innebär inte att Blizzard har dåligt kvalitet på sina spel. Enligt mig har dom nog högst kvalitet och känsla på sina spel av alla tillverkare. Däremot så sviktar deras support. tog 1.5 år för att få ut en patch mot pindlebot och duping. Vilket jag inte tror har hjälpt speciellt mycket.
Jag tror att WoW kommer bli ett rätt så obalanserat spel med "söt" grafik och det kommer nog handla mycket om individuell levling och inte så väldigt mycket annat.
Kommer dom ens ha ett PK system i spelet?

EDIT: Läste lite mer i 10 sidors tråden nu.
Den här iden med att hålla castles och få in skatt från städerna samt namnet jag noterade på en stad; "Gludio".
Det är ju exakt som i Lineage1 och Lineage2. Gludio är en stad i både Lineage1 och 2. Kanske är som så att blizzard har köpt en del av NCSOFTS spelkoncept?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk

jag har en lvl 20 Knight
Shadowlord heter jag så ni kan juh heja ifall ni skulle se mig eller behöver hjälp nångång

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem

Orkar inte spela längre med mina gubbar nu.
Inväntar Wipen och blir nog sedan en ORC\Tyrant eller Human\Paladin.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är lite tragiskt dock. För att efter wipen har du bara en månad till nästa wipe. För det är då spelet lanceras tydligen?

Känns lite jobbigt att levla till level 20 varje gång innan det blir wipe......

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Lvl 20 kan man nå på 5 dagar om man spelar rätt. (gick högre i koreanksa) men vad jag vet så ska det inte var en wipe till. utan den går från open till retail utan wipe.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Har inte tid att hardcorelira i 5 dagar.... för mycket skolarbete. Men är du säker på att de inte kommer att vara en till wipe efter open? För då kan man ju köra på.

Men om de inte wipar efter open så betyder de att de måste ha en massa konto på sin server som ingen kommer att använda och som bara tar plats?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man vet aldrig ifall det blir en Wipe efter Open till Retail.
NCsoft har varit tysta med det.
Förhoppningsvis så blir det ingen wipe så de timmarna man har lyckats skramla ihop och spelat på ger lite utdelning

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

tror du man får svar om man mailar dem och frågar, eller att man bara belastar deras mailserver? De kanske inte har bestämt sig i detta stadiet.

Edit: Det spelet är så jävla bar att jag förmodligen kommer att spela trots att det kommer att bli en wipe. Vill bli min Gladiator! sen ska jag bara gå runt och cuta folk i 2 delar. Och flyga med min dragon.

Va tycker ni Paladin eller Gladiator?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha, lycka till med draken

ska nog bli monk, men jag har fått suget efter att lira som elf. men vet inte, orkar inte levla en karaktär till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lär nog få jobba ett tag för att få draken :D. Men jag ska ha den :@. Ska ju köra spelet ett tag efter att de har släpts. Sen ska jag bara burna n00bs med min drake (H) mauahahaha. =P

EDIT: Uibi, är det verkligen lika svårt att få dem som du säger? De kan ju inte vara så svårt näär man är på level 50< eller? Man kan ju göra dragon Quest vid level 35. Vet att sen får man en baby dragon om man har en tillräckligt stark clan. Sen växer den 2 ggr och BOM !!!!!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det stämmer, men lvl 50 kan nog vara lätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eller så har man massa friends med sig som också gör dragon quest och får sin dragon egg på level 35 och hatchar den då =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska spela på Open/Retail.. Dark Elves är ju balla, men dom tar så mycket skada hela tiden.. Och människorna börjar på en jobbig ö

Permalänk
Medlem

En sak som stör mig väldigt mycket och är att man tappar grejor när man dör. Hade precis köpt en ny armor för 250k och vad händer, jag dör och tappar den :((.. där försvann spelusten totalt.. slängde ut mina resterande pryttlar (så nån kan ha glädje av dom) och tog bort spelet.

Tur att WOW inte kommer ha ett sånt dumt system.

Permalänk
Medlem

Om det var på ett fält så kunde du antagligen fått tillbaks den om du frågar snällt, men

Permalänk
Medlem

PVP systemet är oxå dåligt. Folk upmuntras att pk:a för att det ramlar ur saker.. t.ex när jag stog och döda mobs så kommer det 2 röda idioter och börjar sjuta magier på mig.. inte en chans att kunna förvara mig + att det inte funkar att gå ur spelet när man är i strid !! argh..

Permalänk
Medlem

lol , jag fick mitt cloased beta account nu. Hade de inte vatt för att jag kunde spela på min flicvänns accound så hade jag blit galen. Dock så måste jag säga att jag hellre spelar Koreanska open beta, p.g.a. att jag har mina kompisar där.

Men jag tycker detta säger rätt så mycket om företaget. Hur lång tid är det inte efter att closed beta öppnade? Om vi tittar på det, så är vi snart i slutstadiet av cloased och de tar fortfarande in Beta testare. Käns som om de hade tagit in closed beta testare ända tills sista dagen innan open. Bara för att de bryr sig om sina fans? Men jag kanske har fel också?

Men jag upplever i alla fall företaget väldigt positivt mot sina fans, så som scaz nu sa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att du blir så lätt dödad med en 250k armor fattar jag inte, och magier. haha. zombies lifedrain tar 15 i skada på mig, har 150 i m.def med mina smycken nu. och när jag får en aura av en vänn.

Gillar systemet som det är. Pkare blir dödade undantagslöst. finns alltid någon som jagar PK'ers. blev dödad 1 gång idag, lite kul att en kille på lvl 40+ ser det. boom, död pk'are innan han han reagera, pilbåge, ingen powershot. men 1 hit kill. pluss att svärdet jag droppade tappade pk'aren.

När klan systemet kommer igång ordentligt och du är med så vill ingen döda en medlem i en grymm klan, då e man körd och kommer bli dödad tills du droppar vad du tog från den du dödade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uibi kolla din inkorg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Att du blir så lätt dödad med en 250k armor fattar jag inte, och magier. haha. zombies lifedrain tar 15 i skada på mig, har 150 i m.def med mina smycken nu. och när jag får en aura av en vänn.

Gillar systemet som det är. Pkare blir dödade undantagslöst. finns alltid någon som jagar PK'ers. blev dödad 1 gång idag, lite kul att en kille på lvl 40+ ser det. boom, död pk'are innan han han reagera, pilbåge, ingen powershot. men 1 hit kill. pluss att svärdet jag droppade tappade pk'aren.

När klan systemet kommer igång ordentligt och du är med så vill ingen döda en medlem i en grymm klan, då e man körd och kommer bli dödad tills du droppar vad du tog från den du dödade.

Lätt dödad ?

En sjuter icebolt på mig så jag går lika snabbt som en snigel.. sen mepprar båda med windbolt + att jag har ett monster som slår på mig. Hur gör man då ??

hade 156 i m.def, 300 p.def.

jag har blivit pkad minst 10 gånger...

Inte en endaste av dom gångerna va det fair fight.. alltid 2 mot en eller andra fega metoder.
Annars är spelet ok.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig upplevt det i koreanska betan, men dock spelade jag på NA Beta och blev Pk'ad nån gång. Och de andra gångerna så slaya jag dem. Tycker att det är helt annorlunda stämmning på de två olika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta är trevlig: En tjej slår mig, jag slår tillbaka = fairfight i 10 sek sen kommer hennes 5 polare och dödar mig och säger sluta pka.....

Visa signatur

”Don’t take life too serious, you’ll never get out alive”

/C

Permalänk
Medlem

Gör bara så, att om ni känner att ni inte kan döda dem, låt dom döda er, få dem röda och sätt ett pris på deras huvud, har ni tappat något, säg att dom får betalt, en liten summa för att återfå föremålet. sen e det jakt kan jag lova, tappade min gladius, sa 20k till den bountyhunter som fick tillbaka den, 10 min senare fick jag den.

EDIT: kan tillägga att när jag kommer upp i level på retail så kommer jag utföra retrival job, som en getbackers (anime)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var hittar man Bountey hunters? Hade vatt coolt om man va en sån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man tappar väl enbart saker när man är RÖD ?

Så om någon pk:ar dig så tappar du inget.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

"riktiga" BHunters är dwarfs, men folk kan säkert ställa upp på det om du frågar, det blir som en quest för dem.

Dev: Jo man tappar saker ibland när man blir PKad. typ 10% chans eller så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lol jag kom med i betan idag... trodde att det redan var kört... woho!! men är den inte snart slut?

Permalänk
Medlem

Jo, men du har väl två veckor eller så att spela på..
Att man tappar något som vit är inte direkt vanligt. Det känns som om det är typ 1% chans eller så. Skulle dock tro att den ligger på kanske 10% när man är röd..