wow, bannad fråga

Permalänk
Medlem

wow, bannad fråga

hej

ja tar de kort

Kan man bli bannad för att leacha honor i wow?

ja ahr frågat vissa säger att mna kan de o andra inte, vilket kan mna tro på?

beror de på om man har bot eller nt bot?

räknas ett klick program som ett bot-program?

tack för alla svar!

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk
Medlem

Ett klick-program brukar klassas som ett Macro, så då borde det väl klassas som ett bot-program då det inte är du som klickar, eller hur?

Permalänk
Medlem

ok, men hur stor e risken på att man kan bli bannad på detta sätt då? ja tror nt risken e så stor eftersom där står typ minst 10 leachers varje gång , alla e i 70 me hyffsad gear, o ja tror nt dom tar den risken att bli bannad, hade de vetat att risken e stor o bli bannad så hade de nt stått där

men hur stor e risken o bli bannad på att leacha me klickprogram?

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk

en fråga bara, vad betyder 'nt' ?
och ja, det kommer klassas som en bot.

Visa signatur
Permalänk

Blizzard brukar banna folk i stora klumpar, så helt säker är du ju inte.
Sedan är ju bot program eller andra program som samlar eller levlar dig eller gör andra saker åt dig som du inte själv orkar göra helt förkastligt.
Gör det du ska göra,som det är tänkt att du ska göra, eller sluta spela wow,

Visa signatur

Antec 300, Corsair vx450 w, Asus P5Q-E, Intel C2D 8400 3,0 ghz, Corsair xms2 Twin 2048-6400, Geforce GT 240

Permalänk
Medlem

ok, men dom kollar väl för de mesta bara såna om levlar me bot ?
inte folk som leachar honor, o de e långtradigt att farma honor, de orkar man nt bara:P

hur gör gör blizzard när dom bannar folk, vilket tecken avger på att man kör me bot när man leachar honor.

just nu kör ja me 4 olika klick program ja står på samma ställe hela tiden o har för mig att de kollar på om man har gått samma waypoints

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså, fråga folk som vet. Är säker att Blizzard kan ge dig ett bra svar på om dina fyra klickprogram räknas som botar, och om du förtjänar att bannas eller inte. Vill du vara säker på att få ett riktigt svar så frågar du dem.

Annars är det väl bara att spela spelet som det är tänkt, utan att fuska. Orkar du inte göra en viss sak så gör du det inte. Då gör du nått annat istället. Låter mycket vettigare tycker jag.

Annars är det väl bara att köra på som du brukar. Du lär nog märka när du får en ban du har förtjänat dig av skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

en fråga, vad fan gör man när man "leachar honor?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
en fråga, vad fan gör man när man "leachar honor?"

man står bara o gör ingenting i en BG, medans de andra gör jobbet, så att man tjänar honor medans man inte gör ett dugg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du kommer med all säkerhet att bli bannad
de har folk som kollar denna företeelse varje dag, just med tanke på att du med det tillvägagångsättet kan få bra gear utan att göra något själv

bland annat så har flera "stora" spelare från framgångsrika guilds blivit bannade, just på grund av deras återupprepade leaching av honor

dvs mitt råd: gör det inte

Permalänk
Medlem

Mitt råd är att göra det! Du är ändå en värdelös spelare och bör inte ens spela får första början om det är så jobbigt.

Permalänk

Har slutat med wow för flera månader sedan. Man ser vissa som använder sig av Botar och det "roliga" är att man behöver bara "skjuta på dom" så märker man att dom aldrig skjuter tillbaka. Sen hur dom springer. Borde vara enkelt att banna sådana.

Sen spelar man ju ett online spel för att bli bättre och bättre själv inte pga nåt annat. Iof du kan ju låta dina kompisar spela på din account medans du är ute och lattjar med en boll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
du kommer med all säkerhet att bli bannad
de har folk som kollar denna företeelse varje dag, just med tanke på att du med det tillvägagångsättet kan få bra gear utan att göra något själv

bland annat så har flera "stora" spelare från framgångsrika guilds blivit bannade, just på grund av deras återupprepade leaching av honor

dvs mitt råd: gör det inte

ok, har nyss slutat me de, leaching gjorde ja "bara" i 2 dar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

alltså en bot som inte kör "klick" metoder utan injektar kåd blir bannad direkt. Andra bottar som glider är lite säkrare men bryter deffenetivt mot blizzards eula och resulterar alltid i ban om dom kommer på dig, vilket inte är speciellt ovanligt.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Mitt tips är att sluta spela WoW om du inte kan spela spelet som det är tänkt.

Visa signatur
Permalänk

Jag gillar folk som använder bots, man blir så glad när man anmäler dom och märker att dom har blivit bannade

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Alla program som spelar spelet åt dig medan du lökar i soffan är sådant som blizzard bannar dig för.

Offense: Unapproved Third Party Software
A third party program is any file or program that is not a part of the
World of Warcraft software, but is used to gain an advantage in the
game, such as increasing your movement speed or teleporting from one place
to another beyond what is allowed by game design. It also includes any
programs that obtain information from the game that is not normally
available to the regular player or that transmit or modify any of the game
files. Normally, this classification does not include UI modifications,
except those UIs that require an external application to function.

Any external applications that are used in conjunction with World of
Warcraft can cause quite a few unwanted side effects. Some of the major
possible results of the use of third party programs can be instability
of the game to the point that a player "crashes" from the game quite
often. External programs can also be used to transmit viruses, spyware,
and other unwanted programs into a player's computer. Third party
programs can also be used to obtain information from the player's computer,
such as account, password, and personal information.

If a player is found to have used such a program, he/she may:

* Be temporarily suspended from the game
* Have further action taken, up to and including account closure,
based on the intent of the program

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd

Om du använder dig av tredjeparts program eller mera advancerade macros blir du bannad, dock brukar det tyvär bara vara temp ban.
Borde vara permbann vid 3:e parts program, precis som vid lvlbots.

Stör mig på alla jävla noobs som använder 3:e parts program.

Btw, du blir inte bannad om du står och leechar honor men rör dig själv, misstänker någon bot så anmäler dom, GM skickar sen ett PM, svarar du inte inom ett par minuter kickar dom dig och du KANSKE får en tempban på 1-3 dagar, positiva är att du får en anmärkning på ditt konto(om du använt bot dvs, inte om du själv förhindrat afk via movement).

Så du kan leecha genom att stå och hoppa var 4-5:e min, det gör dom inget åt för det är inte mot några regler.

Permalänk
Medlem

Av alla som jag känner som har blivit direkt permanent bannade har dem enbart använt sig av bots, så jo man blir permbannad om man använder det. Kanske är det dock enbart för wowglider och inte för något som håller en utanför "afk", då blir man förmodligen varnad och temporärt bannad.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Varje gång jag entrar en bg så spelar jag, om spelarna som står i basen inte rört sig på 10 min så drar jag upp en ticket

1av5 gånger blir det 10-15 personerna bannade.

Börja pvpa som oss andra, det är ju kul?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Varje gång jag entrar en bg så spelar jag, om spelarna som står i basen inte rört sig på 10 min så drar jag upp en ticket

1av5 gånger blir det 10-15 personerna bannade.

Börja pvpa som oss andra, det är ju kul?

heh k, vilken server spelar du på? kanske ska akta mig lite för dig:P
ok de e ju nt säkert alla där står me afk program i basen bara för att man står där heal rundan, de har hänt att ja ara står där o hoppar runt lite för att ja nt orkar fightas:D

ok, om ja har förstått de rätt

om ja nu står o lechar honor 24/7 i basen med hjälp av mitt klick program, o de e ju 3:de parts program såklart, så om nån kommer på mig så blir de "bara" ban i 1-3 dagar, sen kan ja spela som vanligt igen, eller? o hur stor e risken att man blir påkommen?

o hur vet man om man fått ett PM av GM?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför skriver du 'nt' istället för 'inte'?

Står man och bottar i en BG kan man nog räkna med att bli bannad ganska snabbt efterom alla i den BGn kommer att hata dig.

Är det ban så är det ban, dvs ditt konto stängs av forever.

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Vem fan bryr sig om ban eller inte?

Du spelar ett spel där SPELARE spelar mot andra SPELARE.

Desto mer du bottar eller rent av skiter att slåss så förstör du för andra spelare.

Det är så jävla tråkigt att folk som du förstör det roliga för andra.

Gå å spela tetris istället.

Permalänk
Medlem

jag skulle själv alldrig våga botta då blizzard verkar ha väldigt sofistikerade sätt att upptäcka bottprogrammen, flera polare som har kört bot och tex tittat på film på burken samtidigt dvs ALLDRIG bottat när någon annan sett det och alltid svarat på whispers o så men endå rycker dom med i klumpbannsen så mitt tips spela själv botta inte

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackburn
Har slutat med wow för flera månader sedan. Man ser vissa som använder sig av Botar och det "roliga" är att man behöver bara "skjuta på dom" så märker man att dom aldrig skjuter tillbaka. Sen hur dom springer. Borde vara enkelt att banna sådana.

Sen spelar man ju ett online spel för att bli bättre och bättre själv inte pga nåt annat. Iof du kan ju låta dina kompisar spela på din account medans du är ute och lattjar med en boll.

Nja, fast man kan ju inte automatiskt säga att någon bottar bara för att dom reagerar.
Jag har (o)vanan att låta min gubbe springa medans jag tabbar ut och gör något annat. Och ibland blir man ju då attackerad utan att man märker det.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vem fan bryr sig om ban eller inte?

Du spelar ett spel där SPELARE spelar mot andra SPELARE.

Desto mer du bottar eller rent av skiter att slåss så förstör du för andra spelare.

Det är så jävla tråkigt att folk som du förstör det roliga för andra.

Gå å spela tetris istället.

om vi nu föstör så mkt så e de bara o skita i o spela spelet, gå o klara sista bossen på super mario bros 3 istället, där kan ingen förstöra för dig

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
om vi nu föstör så mkt så e de bara o skita i o spela spelet, gå o klara sista bossen på super mario bros 3 istället, där kan ingen förstöra för dig

Oj förlåt. Du har helt rätt!

Jag ska skita i att spela spelet eftersom DU fuskar och för att DU inte PvPar i en PvP arena. Fan du har rätt!

o_O

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj förlåt. Du har helt rätt!

Jag ska skita i att spela spelet eftersom DU fuskar och för att DU inte PvPar i en PvP arena. Fan du har rätt!

o_O

just nu snackar vi om HONOR och inte ARENA POINTS, HONOR får man från BG:s och ARENA POINTS får man från Arenan. Läs först va de handlar om innan du börjar snacka, så ja har rätt helt enkelt, vilken bana e du på super marion bros 3?

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
just nu snackar vi om HONOR och inte ARENA POINTS, HONOR får man från BG:s och ARENA POINTS får man från Arenan. Läs först va de handlar om innan du börjar snacka, så ja har rätt helt enkelt, vilken bana e du på super marion bros 3?

Ingen kommentar barnrumpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen kommentar barnrumpa.

just de

Visa signatur