Nymonterad dator - 1 dag gammal, startar inte!

Permalänk
Medlem

Nymonterad dator - 1 dag gammal, startar inte!

Tja, beställde en dator ifrån Inet.se och fick grejorna idag.

Har följt alla "välkända" bygga-dator-guider som finns, har läst igenom manualer typ 1000 gånger för att se om jag missat något.

Problemet är alltså att skiten startar inte. Det händer nada när jag trycker på on-knappen. Den är död. Why oh why? Jag börjar snart gråta..

Please help me

Permalänk

har du satt dit den exakt rätt mängden distanser? har du kopplat in startknappen? har du provat att köra den utanför chassit?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk

Se till så att powerswitch kontakten är rätt insatt, för händer det nada när du startar brukar det vara där problemet ligger. Alternativt kortslutning, om pw sitter rätt så testa starta med moderkortet utanför chassit

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

En polare var med om samma grej när han byggde sin dator utan mig, det visade sig att han hade kopplat nätaggets floppy-power kontakt till en 4pin fläktkontakt på moderkortet. Detta gjorde att inget alls hände när man tryckte på pw knappen.

Det kan kanske vara en sådan bagatell?

Generellt tips är att koppla ur allt som inte behövs och prova igen

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Kolla att du har satt på nätagget... Finns ofta en knapp på nätagget.

Det bästa tipset är ju det ovan. Koppla ur allt och börja om.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem