Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Jo men om man googlar finns det fler som har problem med FPS drops. Därför måste man allokera de andra kärnorna för att slippa lagg. Verkar bara vara så att på vissa riggar uppenbarar sig problemet.

Jag kör win7 och har en quad q9550 med laggspikar ned till 9fps. Efter omallokeringen har jag 40-60 fps konstant och den maxar 120 fps.

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/21928-is-the-g...
Finns fler trådar om folk med problem. tänkte bara höra om fler har det problemet.
Det kan yttra sig i lagg i själva menyn där man ser sin tank med.

Windows egna alkolering funkar inte men det finns program som kan force alkolera provade ett sådant men då fick jag random fryslagg istället...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Windows egna alkolering funkar inte men det finns program som kan force alkolera provade ett sådant men då fick jag random fryslagg istället...

Kan det vara så att allokeringen bara funkar i de dyrare windowsversionerna?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Kan det vara så att allokeringen bara funkar i de dyrare windowsversionerna?

Har windows 7 ultimate så nej det är inte det, Windows säger Access denied! när jag försöker peta på allokeringen.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med fryslagg efter ominstallation och byte av grafikkort. Men jag installerade om igen(två gånger) och då försvann det. Så det är nog windows som strular helt klart.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Tjena mors!
Vilken kanon ska man köra på JagdPZ IV? ^^

Permalänk
Medlem

Tja fan sitter och funderar på vilken tank man borde gå för...
Is-7 e-100 eller mausen? är just nu på väg mot e-100 bara det att jag är på tier 3 så har fortfarande chans att vända
märkte att e-100 måste grinda en ny kanon för 64k xp... kommer detta vara ett problem eller drygas det ut genom att det kostar mindre xp att resercha vissa tanks osv osv? är iofs jävligt sugen på pzz 4 ;D men vad tycker ni ? har fått höra att e.100 har bättre sting i sig men som stock har den ju exakt samma kanon som musen och det känns lite tveksamt om jag orkar grinda 64k xp till.... Vad tycker ni blir det ett problem?(har premium typ )

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

Tja fan sitter och funderar på vilken tank man borde gå för...
Is-7 e-100 eller mausen? är just nu på väg mot e-100 bara det att jag är på tier 3 så har fortfarande chans att vända
märkte att e-100 måste grinda en ny kanon för 64k xp... kommer detta vara ett problem eller drygas det ut genom att det kostar mindre xp att resercha vissa tanks osv osv? är iofs jävligt sugen på pzz 4 ;D men vad tycker ni ? har fått höra att e.100 har bättre sting i sig men som stock har den ju exakt samma kanon som musen och det känns lite tveksamt om jag orkar grinda 64k xp till.... Vad tycker ni blir det ett problem?(har premium typ )

Vet absolut igenting om is-7:an så ni får gärna köra en för och nackdel (om ni orkar )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tjena mors!
Vilken kanon ska man köra på JagdPZ IV? ^^

8.8cm PaK36 L/56

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

Vet absolut igenting om is-7:an så ni får gärna köra en för och nackdel (om ni orkar )

IS-7
Pro: Speed, Sloped front armor, bäst rate of fire av t10.
Con: ingen gun depression, lite hp, svag bak pansar.

Maus
Pro: Armor, Hp, ok rate of fire.
Con: arty mål... seg.

E-100
Pro: arty gör lite skada pga kjolar, ok front pansar, ok turret pansar, bra skada (låg penetration så mkt weak spot aimande)
Con: fortfarande lite slö men snabbare än mausen, seg rate of fire, penetrationen är låg om du inte kör med heat (heat saknar nomralization så bouncar på slopad armor ofta)

T30
Pro: Gun depression, Snabb, Damage, Stark mantel pansar.
Con: Ingen pansar, blir lätt utslagen av arty, seg rate of fire.

Ursäkta svengelskan men orkar inte tänka allt för mycket, Har någon något att lägga till på pros och cons säg till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

IS-7
Pro: Speed, Sloped front armor, bäst rate of fire av t10.
Con: ingen gun depression, lite hp, svag bak pansar.

Maus
Pro: Armor, Hp, ok rate of fire.
Con: arty mål... seg.

E-100
Pro: arty gör lite skada pga kjolar, ok front pansar, ok turret pansar, bra skada (låg penetration så mkt weak spot aimande)
Con: fortfarande lite slö men snabbare än mausen, seg rate of fire, penetrationen är låg om du inte kör med heat (heat saknar nomralization så bouncar på slopad armor ofta)

T30
Pro: Gun depression, Snabb, Damage, Stark mantel pansar.
Con: Ingen pansar, blir lätt utslagen av arty, seg rate of fire.

Ursäkta svengelskan men orkar inte tänka allt för mycket, Har någon något att lägga till på pros och cons säg till.

Tackar Saber dig kan man alltid lita på !
Har läst lite om e-100 och det verkar som dom flesta verkar tycka den är ganska dålig... pga dålig turret och att gunnet knappt penetrerar... Så detta får mig faktiskt att fundera på att skaffa en maus istället för har ju velat skaffa en Pz IV efter allt jag läst om den sniper kanon plus att kan ju alltid ta e-100 efter tiger (p) ? så det blir nog bra ? vad tror du om det dom skrivit på forumet om att den är ganksa dålig ?

Edit: Gundepession ? typ som recoil ?

Permalänk
Medlem

Lätt att man ta en E-100 över en Maus.
Maus är så fyrkantig och icke fin. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Lätt att man ta en E-100 över en Maus.
Maus är så fyrkantig och icke fin. >_<

hehe men om man ser på hur bra dom är osv ? funderar dock starkt på att skaffa is endå is-7 verkar vara helt okej och is-4 ksa tydligen vara ass bra
men funderar på att skifta lite ska börja med att skaffa en farming pz IV och sen ska jag fortsätta på ryska trädet tills is-7 tror jag vi får se imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

hehe men om man ser på hur bra dom är osv ? funderar dock starkt på att skaffa is endå is-7 verkar vara helt okej och is-4 ksa tydligen vara ass bra
men funderar på att skifta lite ska börja med att skaffa en farming pz IV och sen ska jag fortsätta på ryska trädet tills is-7 tror jag vi får se imorgon

Is-7an är ok att spela men jag har personligen mer kul i min Maus Och E-100.
Is-4an är trevlig att köra och det är även E-75an den innan E-100an.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med i Sabers analys. Det jag vill tillägga om IS-7 är att den åker fort, det kanske bästa med den är att tornet roterar fort. Smidighet.
E-100 tycker jag är trevlig. Inte lika klumpig som musen, tål dock en hel del och bra kanon (alla kör weakspots iaf, annars finns guld).
T-30 har en bra kanon men är gjord av wellpapp.

IS-4an är kul som satan (fortfarande min favorit tror jag). E-75 är riktigt bra om det inte vore för extrem-weakspot. T-34 är kass (wellpapp).

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

Tackar Saber dig kan man alltid lita på !
Har läst lite om e-100 och det verkar som dom flesta verkar tycka den är ganska dålig... pga dålig turret och att gunnet knappt penetrerar... Så detta får mig faktiskt att fundera på att skaffa en maus istället för har ju velat skaffa en Pz IV efter allt jag läst om den sniper kanon plus att kan ju alltid ta e-100 efter tiger (p) ? så det blir nog bra ? vad tror du om det dom skrivit på forumet om att den är ganksa dålig ?

Edit: Gundepession ? typ som recoil ?

Gundepression betyder att du inte kan sikta neråt.. Alltså i en vinkel, betyder att ifall du ska över en kulle t.ex. måste du helt över för att kunna skjuta neråt på dem på andra sidan

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

8.8cm PaK36 L/56

Okok, nice! tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Håller med i Sabers analys. Det jag vill tillägga om IS-7 är att den åker fort, det kanske bästa med den är att tornet roterar fort. Smidighet.
E-100 tycker jag är trevlig. Inte lika klumpig som musen, tål dock en hel del och bra kanon (alla kör weakspots iaf, annars finns guld).
T-30 har en bra kanon men är gjord av wellpapp.

IS-4an är kul som satan (fortfarande min favorit tror jag). E-75 är riktigt bra om det inte vore för extrem-weakspot. T-34 är kass (wellpapp).

Is-7an har inte så snabbt torn T30n där har du snabbt torn för att vara heavy, Man ser ibland t30s bara snurra runt tornet och one shotta något.

E-75ans weakspot? Manteln som ska fixas? :X

Folk underskattar t34an visst den är gjord av wellpapp men hulldown och med sin rate of fire är den ondskefull.

Jag kan säga att den enda heavy i spelet jag underskattar när jag möter den är IS-7 för den är ganska klen...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Saber:

Is-7an har inte så snabbt torn T30n där har du snabbt torn för att vara heavy, Man ser ibland t30s bara snurra runt tornet och one shotta något.

E-75ans weakspot? Manteln som ska fixas? :X

Folk underskattar t34an visst den är gjord av wellpapp men hulldown och med sin rate of fire är den ondskefull.

Jag kan säga att den enda heavy i spelet jag underskattar när jag möter den är IS-7 för den är ganska klen...

Jag kan säga att jag lider för varje minut jag kör t-34:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag kan säga att jag lider för varje minut jag kör t-34:)

Vi snackar T34 här inte T-34 stor skillnad på de två...

T34 Amerikans T9 Heavy

T-34 Tier 4(?) USSR medium...

Kör för övrigt T34 själv och gillar den med den uppgraderade kanon visst man gör inte så ont och tål inte så mycket men man är ganska snabb och skjuter snabbare än andra stridvagnar. Gillar den faktiskt när jag lär mig köra den

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

T34 Amerikans T9 Heavy

Kör för övrigt T34 själv och gillar den med den uppgraderade kanon visst man gör inte så ont och tål inte så mycket men man är ganska snabb och skjuter snabbare än andra stridvagnar. Gillar den faktiskt när jag lär mig köra den

jaha;) ahahhaah

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem

Alltid kul när man får tur

Jag blåa, sköt på en tiger röda, missade och dödade istället en arty lila pricken Fattade inget först, när man hörde "Enemy vehicle knocked out!"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Jag blåa, sköt på en tiger röda, missade och dödade istället en arty lila pricken Fattade inget först, när man hörde "Enemy vehicle knocked out!"
http://i56.tinypic.com/34o6ger.jpg

Fullkomligt älskar när sådant händer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

T34 Amerikans T9 Heavy

Tier 5 är det, Tier 4 är den lilla fula light tanken A-20. ;D

Skrivet av Kazen:

http://i56.tinypic.com/34o6ger.jpg

Nice

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Saber:

Tier 5 är det, Tier 4 är den lilla fula light tanken A-20. ;D

Det stämmer bra det:) jupp inte bara liten och ful, utan mer värdelös än t-34:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det stämmer bra det:) jupp inte bara liten och ful, utan mer värdelös än t-34:)

Inte gjord för skada den är gjord for recon uppdrag / scouting.
Och med fin stealth crew syns den knappt om man gömmer sig i en buske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Japp, camonet och 100% cammocrew tror ja den är bra på. Tex sett a-20s stå i buskarna mitt i fältet på kamponovka eller vad den heter, spottandes tanks i fiendebasen utan att dom ser den. Mycket bra scout då

(säkert att nån highertier tank med optics eller nått hade sett den, men ändå fint)

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Saber:

jo tjena den är ju segare än A-20 hur ska man scouta? kör man rätt på fiendens flaga, så dör man fort på grund av att den rör sig 30-40 km/h. Inget att fyller ingen funktion i spelet alls (ser inte långt med den häller).

Skulle vara kul att veta vad den ska användas till. Tandpetare gissar jag på eller extra skydd till andra tanks går ju med:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

jo tjena den är ju segare än A-20 hur ska man scouta? kör man rätt på fiendens flaga, så dör man fort på grund av att den rör sig 30-40 km/h. Inget att fyller ingen funktion i spelet alls (ser inte långt med den häller).

Skulle vara kul att veta vad den ska användas till. Tandpetare gissar jag på eller extra skydd till andra tanks går ju med:)

Det var a-20 jag pratade om T-34an är en fin medium på sin tier när den är fullt techad t-34-85an är nästan op fullt techad.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Saber:

Det var a-20 jag pratade om T-34an är en fin medium på sin tier när den är fullt techad t-34-85an är nästan op fullt techad.

Citerade mig ju:) hahahaha(glöm det första, är tydligen inte nyckter). Fin vet jag inte dör så fort jag möter allt över tier 5 Tänkte ta t-34-85 när jag fått 1,5mille eller så tar jag tank destroyer (svårt att bestämma mig).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar på att dra ner till 3601 via aufs a trädet alltså pz 3/4 trädet och sen när jag väl har vk 3601 ha den som farm tank och börja om på ligt trädet (för att få pz IV och tills slut maus.) sen under tiden någon gång grndar jag nog upp till is 7 an förmodligen i mitten någon gång
vad tror ni ? eller ska jag bara gå för is-7 på direkten ?