Vad är det med folk och Inet egentligen?! Seriöst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Tror du inte att folk skriver om pingvinstängerna med glimten i ögat? Jag säger inte att jag inte tror att Inet har tjänat på att skicka med en bit godis i paketet, men pingvinstänger räcker inte för att få Sweclockers medlemmars förtroende - något Inet uppenbarligen har fått.

För all del. Det tror jag nog.
Men det där nämns så ofta att det faktiskt börjar se ut som att det börjar bli ett faktiskt argument för en del, typ Inet = pingvinstänger ! = Win !
Även om det är lite på skämt så tror jag i allra högsta grad att detta igenkänningstecken för Inet funkar. Det blir som en extra bonus som visar för folk hur "generösa" de är och sedan påverkar detta deras syn på företaget.

Men givetvis räcker inte pingvinstänger för att folk ska få ett förtroende för ett företag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Likaså oerhört slöa med garantiärenden.

say WHAT?!
De gånger jag har varit inne med garantiärenden hos webhallen har jag kommit ut med ny produkt direkt, alternativt fått pengarna i handen.
Inet däremot, tog mer än en månad på sig att leverera tillbaka min skärm..som, när den kom tillbaks till mig, hade exakt samma fel.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Säger bara INDOMO.se

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det handlar mer om tanken bakom inet än själva inet..
T.ex. så har de folk på swec. som läser och rapporterar vad folk tycker, sen så försöker de anpassa sin verksamhet efter våra behov.
Jag har upplevt väldigt mycket dåligt med olika kundtjänster på olika företag, och bara den säkerheten att jag vet att inet alltid behandlar mig som en gud gör att jag inte ens funderar på att köpa nån annanstans. Deras priser tycker jag är bra och helt ok utbud för mina behov...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det var en jäkla tur att du stod på dig, för ett Gtx 460 är 33% snabbare än ett Gtx 550 Ti.
Var den en personal från Inet som försökte lura dig?

Japp, butiks chefen sa att killen var "ny" och inte kunde det "nya" systemet. Men jag fick ett 560 och är nöjd med det Ringde även kundtjänst och de sa också att jag skulle haft 560 så jag åkte ut direkt. Bara man står på sig och tjatar lite så får man det man ska ha!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

say WHAT?!
De gånger jag har varit inne med garantiärenden hos webhallen har jag kommit ut med ny produkt direkt, alternativt fått pengarna i handen.
Inet däremot, tog mer än en månad på sig att leverera tillbaka min skärm..som, när den kom tillbaks till mig, hade exakt samma fel.

Här måste jag också verkligen instämma.
Webhallen har varit väldigt generösa vad gäller garantiärenden.
Köpte en mus för 600 spänn där sensorn började krångla lite efter nästan två år. Bara att lämna in på på fabriksgarantin och tillgodogöra sig varenda krona till nytt inköp.
Hade ett spel någon pirat redan använt koden. Fick nytt spel direkt.
Hade ett annat spel som inte gick att starta på min dator. Fick tillgodogöra mig allt jag betalt.

Det var aldrig en massa ifrågasättanden utan direkt nya produkt eller pengarna tillbaka.

Inet har jag inte så mycket erfarenhet av än. Jag köpte min senaste dator där.
Grafikkortet krånglar (hänger sig med artefakter om jag inte underklockar det). Dock har jag inget större hopp om att få det utbytt på Inet.
De kräver att jag kommer in till stan med hela min 25 kilos dator, vilket är en omöjlighet för mig utan bil.

Jag kan lämna in endast grafikkortet, men då tar de ut en större avgift för testningen och felet är inte helt lätt testat.
De tjänar då bara på att misslyckas med att hitta något fel och returnera kortet till mig utan åtgärd och ge mig en räkning, så nej tack.

Det där tycker jag hursomhelst visar att man inte litar på kunden när denne påstår att något är defekt och gör det svårt för folk att byta ut något.

Visa signatur

Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Entusiast

Ah. Nu förstår jag...
Verkar som om den här tråden kommer att förvandlas till ett "fanboy-slagfält". Jag drar mig ur! Tack och hej.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Ah. Nu förstår jag...
Verkar som om den här tråden kommer att förvandlas till ett "fanboy-slagfält". Jag drar mig ur! Tack och hej.

Förvandlas till ?
Det var väl i princip syftet från trådstartarens sida ?

För övrigt är jag ingen fanboy, utan kommenterar helt enkelt de erfarenheter jag haft.
Jag köper saker både på Webhallen och Inet. När det gäller vissa aspekter är Webhallen att föredra och när det gäller andra Inet (iallfall om jag utgår från mina egna erfarenheter och vad jag hör andra berätta).

Syftet med tråden var ju att diskutera om Inet är överreklamerade eller inte. För att göra det så bör man ju ha något på fötterna att jämföra med. Det innebär inte att man är fanboy för att man då, naturligt nog, nämner något annat företag än Inet.

Min åsikt byggd på mina erfarenheter är att Inet är rätt överreklamerade, även om det finns mycket som är bra med Inet (kompetent personal, snabb leverans, fraktfritt etc).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är säkert väldigt många som länkar till inet för att det är smidigare att länka samt orientera sig på den sidan, själv hatar jag Komplets kategorier, hamnar på fel sida varje gång jag letar efter en produkt och sedan måste jag scrolla igenom massa produkter. För att spara tid så länkar jag bara till inet.

Jag började handla hos CDON och komplett tills jag fick höra om inet och sedan dess har jag handlat hos både CDON och Inet. Tycker att båda är lika bra, köpte min skärm hos CDON och uppgraderade min dator hos inet.
Komplett köpte jag min första dator från men sedan jag började handla hos inet så är de enda gångerna jag handlat hos komplett var när inet inte hade produkterna i lager eller för dåliga prissättningar.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Anledningen till att Inet är älskat på forumet är av samma enkla anledning som vissa här på forumet är galna i AMD, andra Nvidia, det är fanboys.

Dom har genom gratis frakt, en godisbit och snabb och pålitlig (oftast) service och frakt skapat sig en extremt lojal kundgrupp som i stort sätt sköter marknadsföring åt dem.

Ska man även benämna priserna så är dem generellt sätt bra på att ha en låg prissättning i förhållande till andra stora aktörer.

Själv har jag övergett Inet i förmån för webhallen, av den enkla och enda anledningen att webhallen har något som Inet saknar, ett bonussystem. Har köpt saker för på tok för mycket från inet men insåg förra året att för det får jag inte ett skit. Visst, det man får från webhallen är inte såå mkt bättre men det är något, och det är mer värt för mig än att spara 50kr här eller där.

Nöjda kunder är alltid den bästa marknadsföringen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Har inte läst allt som skrivits, men anledningen till att jag börjat handla på Inet är:

- Riktigt snabb leverans. (och ge mig inte det vanliga skitsnacket om "de är lika snabba som alla andra" - jag har handlat av ett flertal företag och Inet är överdrivet snabba.)
- Bra kundsupport. Har varit i kontakt med dom 2 gånger och fick snabbt svar och bra bemötande båda gångerna.
- 'Ren' hemsida. De har kanske inte det bästa utbudet, men det är lätt att hitta vad man letar efter.
- Gratis frakt över 500:-

Priserna är väl helt okej, de är inte billigast men långt ifrån dyrast, och det kompenseras av fri frakt som dessutom är extremt snabb.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker personligen att Inet inte är ljusår bättre än de övriga datorbutikerna som finns på nätet. Priset är en viktigt faktor, men också servicen när det gäller garantiärenden. Jag har handlat mycket på cdon.com på sistone och det jag tycker är negativt hos de är att det tar ett tag innan man får sakerna, orderhanteringssystemet behöver ses över. Det konstiga är att film, musik, och böcker fungerar utmärkt. Så borde även hemelektroniken fungera. Vid returförfarande så gillar jag inte hur de tolkar distansavtalslagen. De har en onödig "sur" ton vid returer. Att förpackningen inte får vara öppnad osv.

Webhallen är en bra butik om man vet EXAKT vad man vill ha. Man går in och sen går man ut med varan i näven.

Jag kan tycka att Inets differentiering på pris i butik samt pris på webben skadar de mer än vad de tror. Därför att de stora butikerna, Webhallen, Kompletts pickupoint så är det ingen skillnad på priset.

Permalänk
Inaktiv

Ja handlar mest från inet.se Då dem har en redig snabb frakt dit jag bor.
Från ja får sms att mitt paket håller på o plockas tills jag får sms från posten att det finns att hämta, tar det endast 18 timmar.
Samtidigt har dem bra support och dem vet vad dem håller på med.
Och anledningen till att nu dem är så älskade av vi swec-medlemmar (många inte alla) är ju på grund av detta: Snabb frakt, gratis frakt vid 500+ samt bra support och en väldigt god pingvinstång
Men jag köper också inte bara från inet utan det blir Webbhallen ibland och dem har ett bra system dem med. Dock lite längre fraktider för mig, samma med komplett. Därför blir det inet för min del.

Permalänk
Medlem

Jag handlar där det är billigast för tillfället, snabb frakt, bra system för att hitta & en bra produkt beskrivning så man slipper leta runt tillverkarens sida. Men då finns där ändå favoriterna Inet, Komplett(fyndhörnan tycker jag om där), Dustin, Webhallen & CDON(fast de har betydligt sämre produktbeskrivning). Bara för att man länkar en dator ifrån inet betyder ju inte att man köper där ifrån, det är bara ett bra sätt att tipsa eller hjälpa folk att plocka ihop. Sen kan det bli man köper delarna från olika ställen då det blir billigast.
Glömde Kjell.com

Permalänk
Avstängd

Tyckte det var bra att inet fick skit i råd&rön.
Det bevisar att dom inte hade underlag att anklaga en hel del köpare för att dom hade pajjat sakerna och repat saker då inet's personal var ganska så urusla på att ens hitta det enklaste felet som råd&rön hade mixtrat dit.
Så deras kompetens kan verkligen ifrågasättas grymt.

Inet har alltid slut på dom billigare sakerna i sitt sortiment så man är tvungen att välja dom dyrare! vad gör man då? jo man vänder sig till en annan återförsäljare givetvis! den fula grejjen funkar inte längre inet.

Har tjafsat mycket med inet, och blivit kränkt vid flera tillfällen av okunnig personal bara för att man har en datoraffär eller jobbar där så innebär det inte att dom är "kunnig" och inte kan sabba saker dom mekar med utan skyller då det på köparen att dom har "orsakat" skadan/felet.

Nej det blir dustin/webhallen/komplett ibland.
Fan bryr sig om en pingvinstång? 1,50kr i affären? nej deras grymt hyllade status på swec görs av p12or

Permalänk
Medlem

Man blir lite road när en butik plötsligt enligt många här har priser som ingen annan har ,det är långt ifrån sant det är många gånger jag har kunnat hitta både dyrare och billigare saker hos konkurrenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Det bevisar att dom inte hade underlag att anklaga en hel del köpare för att dom hade pajjat sakerna och repat saker då inet's personal var ganska så urusla på att ens hitta det enklaste felet som råd&rön hade mixtrat dit.

Om du faktiskt läst vad som skrevs då så skulle du sett att Inet inte ens försökte laga den, de sa att det skulle bli dyrt med tanke på att det var en 6 år gammal dator. Det enda dom gjorde var att ta backup på hårddisken.

Permalänk
Medlem

Brukar länka Inet för att deras sida är lättnavigerad och snabb. Deras kundvagn är enkel att länka till. Sedan är det inte så att jag menar att Inet är billigast. Det är upp till personen själv att kolla andra butiker, men jag vet iaf att Inet inte är bluffmakare.

Kan dock hålla med att det blir lite fel att hela tiden göra reklam för Inet. I vissa fall är finns där inget alternativ eftersom Inet är de enda som har byggnation av kundvagn. Komplett har ju möjligheten att konfigurera deras paket, men det ger inte samma frihet. Att länka på prisjakt fungera inte eftersom jag då måste spara listan på mitt konto.

Permalänk
Medlem

Betalar gärna lite extra för att få grejerna dagen efter man beställer det

Har beställt på både komplett och dustin, tog mer än 3 dagar på båda ställena.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du ogillar Inet, och det märks. Därför skriver du innan du tänker: Som någon sa ovan, så försökte Inet inte ens att laga datorn (6 år gammal laptop?), då de inte är värt det. Jag försvarar inte Inet, men jag förstår deras tankebana.
Problemet var att de glömde skicka detta meddelande till kunden, men det där är bara rent slarv, inte okunnighet.
Sen så generaliserar du grovt - 1 okunnig/lat datortekniker = hela Inet är skit? Okej...

Citat:

Inet har alltid slut på dom billigare sakerna i sitt sortiment så man är tvungen att välja dom dyrare! vad gör man då? jo man vänder sig till en annan återförsäljare givetvis! den fula grejjen funkar inte längre inet.

Jaha, så det är Inet:s fel att folk köper när det är billigt och bra? Härlig logik.
Ja, vill man inte vänta tills de får in i lager igen så får man köpa någon annanstans.

Citat:

Har tjafsat mycket med inet, och blivit kränkt vid flera tillfällen av okunnig personal bara för att man har en datoraffär eller jobbar där så innebär det inte att dom är "kunnig" och inte kan sabba saker dom mekar med utan skyller då det på köparen att dom har "orsakat" skadan/felet.

Om du är likadan på telefon som du är här så förstår jag varför de "kränker" dig - du verkar inte så värst trevlig att prata med när du är på detta humöret faktiskt. Om inte annat så låter detta faktiskt som raka motsatsen till vad jag själv hört och min egen erfarenhet av Inet:s kundservice.

Citat:

Fan bryr sig om en pingvinstång? 1,50kr i affären?

Ingen, det är mest en kul sak. Blir du så upprörd över att du får med godis i leveransen så bör säga det till dem innan de skickar ordern, du kan ju alltid skylla på allergi eller något.

Citat:

eras grymt hyllade status på swec görs av p12or

Hah! Och du beklagade över att du kände dig "kränkt" av deras kundservice, sen säger du detta, vilket hyckleri.
Nu funderar jag bara på om jag ska anmäla ditt inlägg eller inte.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Jag hade handlat av inet i många år tills dom kränkte mig.
Och jag det är då KLART att jag ogillar dom skulle inte du det? så drygt att läsa med viktigpettrar och besserwissers i denna tråd MINSC2.

Du har ingen ingen aning vad inet sa och ingen insikt på vad som som hänt så du ska inte uttala dig om hur jag känner eller vad jag tycker.

Permalänk
Medlem

Var är det man "bevisar" att man är sweclockers medlem på inet.se, när det gäller erbjudanden och fri frakt? Visste att det var något samarbete mellan dessa två men jag har aldrig förstått hur det går till :D!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Skrivet av MiKEARN:

Var är det man "bevisar" att man är sweclockers medlem på inet.se, när det gäller erbjudanden och fri frakt? Visste att det var något samarbete mellan dessa två men jag har aldrig förstått hur det går till :D!

Du lägger bara till saken i kundvagnen så är det klart, behövs inte ens bevisning xD

Och kort sagt, brutalt bra service samt personal och frakt av sakerna, det betalar jag gärna extra för.. sen är ju faktiskt åtminstånde 70% av sakerna jag någonsin beställt därifrån billigast där med, om man bortser från typ pixmania vilket har skitit sig båda gångerna jag beställt där.. första gången fick jag mail två veckor efter beställning att varan inte finns hemma och att dom frågar vad jag ska göra.. andra gången så hände det inget alls och jag ringde upp dom, då hade dom inte ens fått ordern..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Inet är utan tvekan överreklamerade.

Skrivet av JesperT:

Jo, dom verkar klart överreklamerade.

Skrivet av Xattwyn:

Men kan hålla med om att inet är ganska överreklamerade.

Skrivet av IamShortyX:

Håller med om att inet är överreklamerade, jag köper allt mitt på www.webhallen.com

Skrivet av fizzdan:

Det tror jag dom flesta vet.. Vet du vad överreklamerade betyder? Det är lite som rolig och orolig, det får en annan mening när man sätter nått framför...,;)

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Marcusk:

Överreklamerade = överskattade

Skrivet av JesperT:

Syftet med tråden var ju att diskutera om Inet är överreklamerade eller inte.
Min åsikt byggd på mina erfarenheter är att Inet är rätt överreklamerade, även om det finns mycket som är bra med Inet (kompetent personal, snabb leverans, fraktfritt etc).

Argh! Kan alla sluta använda ordet "överreklamerade". Reklamera är det du gör när du anser det vara något fel på varan du köpt.

Reklamera≠Göra reklam

"Överreklamera" är ej ett riktigt ord!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

jag är jävligt finkänslig med vart jag handlar grejor ifrån när det gäller via internet. har reklamerat flera gånger utan stön, fått tillbaks pengar vid återköp m.m det anser jag värt de extra dom kostar. är som vilket gymkort som man helest man äger. betalar mer för ifall det behövs en bra serivice så ska de finnas där.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av Tallungs:

Argh! Kan alla sluta använda ordet "överreklamerade". Reklamera är det du gör när du anser det vara något fel på varan du köpt.

Reklamera≠Göra reklam

nästan en singatur moment

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Du lägger bara till saken i kundvagnen så är det klart, behövs inte ens bevisning xD

Och kort sagt, brutalt bra service samt personal och frakt av sakerna, det betalar jag gärna extra för.. sen är ju faktiskt åtminstånde 70% av sakerna jag någonsin beställt därifrån billigast där med, om man bortser från typ pixmania vilket har skitit sig båda gångerna jag beställt där.. första gången fick jag mail två veckor efter beställning att varan inte finns hemma och att dom frågar vad jag ska göra.. andra gången så hände det inget alls och jag ringde upp dom, då hade dom inte ens fått ordern..

Lägger till "saken" i kundvagnen? Alltså jag beställde nyss en hårddisk, men frakten blev inkluderad i priset, alltså fick betala för frakt, jag ser ingenting som har med sweclockers att göra på inet.se... haha sry om jag verkar trög nu -,-

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Lägger till "saken" i kundvagnen? Alltså jag beställde nyss en hårddisk, men frakten blev inkluderad i priset, alltså fick betala för frakt, jag ser ingenting som har med sweclockers att göra på inet.se... haha sry om jag verkar trög nu -,-

http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid... Gå inte och fråga efter länken igen tack.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallungs:

Reklamera≠Göra reklam

Konstigt, jag trodde alla ord som fanns med i SAOL var riktiga ord, men du kanske vet bättre. Lycka till med livet, herr språknazist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Godis och gratis frakt över 500kr till sweclockare. Är svaret på det.
Själv handlar jag där oftast men det är pga att dom är ända vettiga datorbutiken i närheten så sponsrar gärna för att få dom kvar Förr var det mest komplett.se .

Många föredrar fysiska butiker och vill klämma på varan innan köp, ställa frågor osv. och då finns inet i GBG och STHLM för folk att göra just det. Och oftast är det så att de butiker som är billigast på komåonenter endast finns på nätet tex. komplett och dustin. Men med inet har du båda alternativen.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|