Fixa fler fläktar och ljudkort till nybygge

Permalänk

Fixa fler fläktar och ljudkort till nybygge

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3516190/2013-06-25

Det där är datorn som jag nyligen satte ihop själv.

Och nu hade jag tänkt att lägga till lite extra saker till datorn.
Tanken var 2 stycken fläktar till, 140s till fronten och toppen.

Följde med chassit:
1 - Front hydraulic bearing 140mm Silent Series R2 fan, 1000 RPM speed.
1 - Rear hydraulic bearing 140mm Silent Series R2 fan, 1000 RPM speed.

Vad som ska inhandlas:
1 - Front 120/140mm fan
1 - Top 120/140mm fans - positions also support some models of 240 radiators, depending on configuration

Målet med de nya fläktarna är enbart att förbättra luftflödet inom chassit, och frågan är då till er.
Vet ni några speciella fläktar inom den storleken 120/140mm som man borde slå till på?
Sen vore det en bonus om ni visste om de passar in i chassit. (Tänkte om det blir nå tajt i toppen med kylarfläkten jag köpt med)

Sen lilla bonusen är att jag har tänkt att inhandla ett ljudkort, Creative Sound Blaster Z.
Målet med det är inge speciellt där heller. Vill bara fixa ett ljudkort för höja kvaliten på ljudet lite.
Har inga monsterprodukter som pumpar ut ljudet så nå speciellt ljudkort kommer inte behövas.

Tack på förhand

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fläktarna som medföljer R4 räcker gott och väl (säger jag som precis bytte ut mina två till Noctua, men det var för ljudnivån)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Fläktarna som medföljer R4 räcker gott och väl (säger jag som precis bytte ut mina två till Noctua, men det var för ljudnivån)

Så du tror inte det behövs nå fler fläktar för få till ett fint luftflöde, då man har kvar all stockisolering.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Hekkipekki:

Så du tror inte det behövs nå fler fläktar för få till ett fint luftflöde, då man har kvar all stockisolering.

Ja. Eller ok, jag har en Antech Kühler 620 baktill som blåser ut luft, och har (hade) mina två fractalfläktar i fronten.

Så totalt 3 fläktar med all isolering (även den i toppen) kvar. Se signatur för övrig spec, kan gejma så länge jag orkar som det är nu. Fler fläktar blir ju bara mer oljud, och inte mer prestanda

Ninja-edit: jag har referensdesign på kylaren till mitt GTX780 eftersom jag var otålig vid lansering, så den mesta värmen från mitt kort går ut bakåt, inte runt i chassit.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Jadu, jag borde kanske iaf fixa en fläkt till fronten av chassit som blåser in luft. Så det blir lite mer tryck mot den bakre.
Det kan juh inte skada.

Permalänk

Köpte en Noctua NF-P14 FLX 140mm Fläkt
och ett Creative Sound Blaster Z.

Sen vart det en WD Desktop Black 1TB på köpet också ^^

Det får räcka med 2 fläktar där fram, varav en på högre position med lite mer juice, och stockfläkten där bak som tar ut.