Din top 5 på dem bästa spelen någonsin

Permalänk

1. Thief II: The Metal Age
2. System Shock 2
3. Ultima Underworld
4. Fallout
5. Thief: The Dark Project

Permalänk
Medlem

Om jag frångår mina pc val så är min absoluta nummer 1 Bushido blade på Sony's Playstation (första generation) Banbrytande, fantastiskt underhållande. Från början var jag lite skeptisk *Fighting spel där du kan dö på ett hugg* jag och en polare spelade det en regnig sommar så intensivt att våra en minuters matcher uppgick till 15, 20 minuters intensiva, svettiga, enormt action fyllda skådespel med äkta vacker samuraj-känsla in i benmärgen av att vara redo att dö, samtidigt som ett hugg ger en vinst och den som läser sin fiendes ställning, och tankar bäst är den som har störst chans att vinna. Argh måste hitta min gamla konsol och köra på min hc-gamer tv!

Permalänk
Avstängd

1.CS:S tyckte jag va riktigt roligt en gång i tiden.
2.Black Ops 2.
3.League Of Legends.
4. Battlefield 3
5. GTA spelen.

Permalänk

1. Zelda, Ocarine of Time (Nintendo 64)
2. Metal Gear Solid (Playstation)
3. Halo (Xbox)
4. Goldeneye (Nintendo 64)
5. World of Warcraft (PC)

Permalänk
Medlem

1. Battlefield 2
2. Quake 1
3. Starcraft
4. Battlefield bad company 2
5. DotA (mod till wc3, men nåja)

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

1. Mount&Blade:Warband (CRPG mod) (Ett helt unikt avancerat medeltida stridssystem som ingen annan lyckats komma i närheten av)
2. Europa Universalis 3 (Mest omspelbara spel någonsin?)
3. Fallout 2 (Ocensurerad postapokalyps med referenshumor = Win)
4. Elder Scrolls 3: Morrowind (Ojoj vad man sögs in i detta och så unikt det var första gången man spelade, möjligheterna kändes oändliga)
5. Diablo 2 (Beroendeframkallande monsterslakt, levlande, teamplay och prylsamlande av rang!)

Andra som en gång i tiden var det bästa på marknaden: Civilization 2, Final Fantasy VII, Counterstrike, Baldurs gate 2: Shadows of Amn

Permalänk

1. Fallout 3, och även New Vegas. (Elderscrolls... pilbågar och svärd är inte min grej... FatMan ftw)
2. Oddworld: Strangers Wrath
3. Age of Empires 2
4. Arma 2
5. Harpan

Permalänk
Medlem

1. Call of duty 4
2. Super Mario 64
3. Call of duty 2
4. Ocarina of Time
5. World of Warcraft Vanilla

Tröstpris: Super Smash Bros Melee

Permalänk
Medlem

1. Diablo 2 + LoD
2. Warcraft 3 + Frozen Throne
3. C&C: Red Alert 2
4. Civ 5
5. WoW Pre-WOTLK

Permalänk
Medlem

1. Zelda - ALttP
2. Zelda - OoT
3. Mario Kart 64
4. Diablo 2 LoD
5. NHL 94

Dessa är fina minnen, fick kanske inte "bäst" men lätt roligaste spelen jag spelat.

Bubblare
Wolfenstein 3D
Quake
Doom
UFO enemy unknown
Sonic
Jazz Jack Rabbit
Golden eye

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

1. Diablo 2 + Lord Of Destruction
2. Battlefield 3
3. Battlefield Bad Company 2
4. Call of Duty Modern warfare 2 och 1
5. League of Legends
6. Far Cry 3
7. Metro 2033 och Last light
8. Morrowind

Visa signatur

Lian Li A3 | AMD Ryzen 7 9800X3D -> Lian Li Galahad II 240 | Palit GTX 1080TI Jetstream | G.skill Neo Z5 32GB 6000MT CL30 | Gigabyte B650M A ELITE AX ICE| Evga G3 750W | Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Ville inte blanda multiplayer med singelplayer spel eftersom de har sin egen charm i och med att gemenskapen spelar en mycket stor roll in i vad man tycker om ett multiplayer spel.

Multiplayer

1. Counter-Strike 1.3-1.6 (Spelet som gjorde e-sport riktigt stort i Sverige, utan tvekan det spel jag kört mest)
2. World of Warcraft (Spelet som dödade CS, tur att det var ett sklojj spel iaf:))
3. DotA 2 (Kan väl slänga in HoN där, dock inte LoL vilken skit de är )
4. Team Fortress 2 (Innan det blev free2play)
5. Battlefield 1942 (Otrligt skoj att köra klan matcher)

Singel player

1. Half-Life 2 (Räknar båda episoderna som ett spel )
2. GTA Vice City (Spelar än idag)
3. Half-Life
4. Tony Hawk's Pro Skater 2
5. Ratchet & Clank: Future Tools of Destruction

Permalänk

1. Planscape: Torment (och den är så i en klass för sig att jag skulle vilja skriva det i guldbokstäver)
2. Guild Wars
3. Half Life
4. S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl
5. Elite

Sen kommer: KOTOR, DOOM2, Quake 3, Thief: Deadly Shadows, Rome: Total War, Mass Effect 1, Skyrim...

(Haha man avslöjar sin ålder rätt effektivt med såna här listor!)

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd

1. WOW - Pre LK
2. CS 1.6
3. Resident evil
4. Quake 1
5. Unreal Tournament 1

Nu spelar man dock nästan inget längre.

Permalänk

helt omöjligt att svara på, här är sex fina; monkey island 2, fallout serien, mario serien - främst n64, gta serien, day of the tentacle, chrono trigger

om man ska mäta i största påverkan på livet;
wow vanilla från betor till release(alla andra spel kändes fattiga), counter strike, goldeneye n64(startade tävlingsinriktat fps:ande), unreal tournament

Permalänk
Medlem

1. Något av de äldre FF spelen kan inte riktigt bestämma
2. Diablo II
3. Kingdom Hearts II
4. League Of Legends (var grymt mycket roligare för ungefär 2-3 år sen)
5. Dragon Quest VIII

Zelda Ocarina of time ska också va nånstans där på listan men så grymt svårt att välja.

Permalänk
Medlem

1. Half-life
2. Entropia Universe
3. Diablo II
4. Heroes of Might And Magic III
5. Final Fantasy VII

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

hmmm, svårt att ge nån speciell ordning men... varierar hur man minns dem men de som gav mig mest underhållning vid tillfällena då jag spelade var nog

baldurs gate 2 (lärde mig engelska)
rollcage (4 split screen med polare)
ut 2004 (första online fps när man fått bredband och det var awesome)
knights of the old republic
dragon age/mass effect

top 10 vore nog lättare, vill ha med nfs porsche unleashed, ace attorney, fallout 1 och grim fandango där också samt portal 1 och quake 3 arena

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem

1. MASS EFFECT (serien, annars bara trean om per spel endast räknas)

2. Deus Ex: Human Revolution

3. Portal 2

4. Sins of a Solar Empire (rebellion)

5. Battlefield 3

(The Last of Us skulle varit tvåa ifall jag spelat det, dock bara sett gameplay på hela spelet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mass Effect (med tex Elder scrolls serien och Falloutserien som starka bubblare)
Motivation:
Extremt involverande äventyr där man själv får bli hjälten som ska rädda universum. Slutet av spelet gör nästan att det inte riktigt platsar på listan dock

Så Mass Effect serien enligt dig var väldigt bra och involverande, men dåligt och skit för att på över 150 timmars äventyr utplacerat på 3 spel så är de sista 5 minuterna av spelet vad som gör det hela dåligt?

Permalänk
Medlem

Singel player

1. Fire Emblem Radiant Dawn
2. Final Fantasy IV och V
3. Paper Mario TTYD
4. Skyrim och Oblivion med mods
5. Final Fantasy Tactics Advance
6. Deus Ex Human Revolution

Multiplayer

1. CoD 4 MW
2. BF BC 2
3. R.O.S.E Online (för ungefär 8-10 år sedan)
4. WC 3 (För alla custom maps)
5. WoW (Burning Crusade...)

Spelen är inte "rang-ordnade"

Och spelar f.ö inga Multiplayer spel nu för tiden.

Visa signatur

\\ i7 6700k @ 4.5 Ghz \\ GTX 1080 @ 2000/14000 \\ 16gb 3000 mhz ram \\ Z170A-G45 Gaming MSI \\ Intel 600p 256gb m.2 nvme\\ intel 520 ssd 480gb \\ ADATA SP550 120gb \\ WD 3tb hdd \\ 2 st 1tb hdd (Seagate + WD) \\ ENTHOO EVOLV ATX GLASS \\ Fractal Design Newton R3 1000W \\

[img]http://valid.x86.fr/cache/banner/7vlpqw-4.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnjaevel:

1. Baldurs Gate 1-2
2. Mass Effect 2-3
3. GTA serien
4. Warcraft 1-3
5. Heroes of Might and Magic 3

..ish

Whoa.... Ettan var ju i särklass bäst

Permalänk

Nu går jag enbart på de spel jag haft de roligaste stunderna med och inte de spelen som är bäst i ren score mässigt i liknande reviews.

Inte varit så mycket singelplayer spel på unga dar men nu de senaste åren har de kommit så smått.

1. Counter Strike 1.6 (Alla PCW:s som vi hade har varit så jävla underbart, vi hade Klass pcws i 7:an i skolan där de fanimej var på liv och död. Var så sjukt allvarligt men så förbaskat jävla roligt, var som om vi spelade om flera miljoner typ)

2. Warcraft 3 (Alla mods till spelet är de som gör de, all tid som lagts på TD:s, Tower Wars, Wintermaul och gänget goda tider.

3. Battlefield 3 (Nutidens CS för mig, spelar med kompisar. Dock är jag lite för mycket tävlingsmänniska för att jag ska kunna njuta till 100% av spelet. Blir så jävla förbannad och de drar ner de roliga, men när de går riktigt bra så är de så jävla kul!)

4. Call of Duty 4(Älskade de så otroligt mycket, körde PCW:s med clan. Så mycket skratt man hade i de spelet, saknar de när man tänker på de! Synd att de tog bort mod delen i MW2 för de var bara ProMod som spelades efter jag hade lagt ner många timmar i vanliga! Även Paintball modden till spelet var svin kul!)

5. World of Warcraft (Mkt goda stunder, men all den tid som har varit en jävla plåga där man grindat drar ner på ranken)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Minecraft
The sims 3
The sims 2
The sims deluxe edition
Sim City 4

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

va verkligen the last of us så bra? någon som kan ge lite mer kött på benet för detta?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Delar upp mina i Singelplayer och Multiplayer och inte nödvändigtvis i ordning

Singelplayer.
Transporttycoon
Dune2
Railroadtycoon
Stunts
Pinballdreams

Multiplayer
Quake
CS
Diablo 2
Warcraft 2
World of tanks

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

va verkligen the last of us så bra? någon som kan ge lite mer kött på benet för detta?

Kollade på Gameplay som en film, storyn är grym och filmisk. Det känns som de tagit spelet på väldigt stort allvar och velat göra storhet av de.
Jag kan inte säga hur de känns att spela men karaktärerna i spelet är något extra, tänkt dig en tv-serie där blir mer och mer fäst vid karaktärerna för varje avsnitt!

Vissa har dock klagat på hur de är att spela att det inte är så mycket action som de förväntade sig/var ute efter. Är du ute efter den bästa storyn i spelsammanhang så spela/kolla när de spelas igenom (Jag kollade på FrankieOnPC!)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

1: Battlefield 3
2: Battlefield BC 2
3: Battlefiled 2
4: Tie Fighter
5: Half Life (alla)

Permalänk

1. Command & Conquer Generals (Zero Hour)
2. The Elder Scrolls V Skyrim många vackra timmar där
3. Half life 3
4. RuneScape, måste jag säga. Överlägset det spelet jag lagt mest tid på(i mina unga år)
5. Battlefield 3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Intressant att en majoritet listar spel som dagens unga skulle skratta åt grafikmässigt.
Var spelen bättre förr? Eller var vi bara mer lättroade?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A