Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Personligen känner jag inte att du förtjänar något pga goodwill utan jag tolkar nog det mesta du har gjort skadar Fractal Designs varumärke mer än nödvändigt.

Du har ju inte heller någon faktiskt data på utbredningen på detta problem och att gå ut med den information på det sätt som du har gjort kan även leda till skadestånd.
Förtal är inte den bästa åtalspunkten.

Tycker du ska ta tre djupa andetag, räkna till tio och låta Fractal ta hand om detta. Det är trots allt deras problem, det är inget kritiskt problem och de kommer med största sannolikhet lösa detta på ett jättebra sätt. Att sitta och gapa på ett par forum under en helg ger ju inte fractal design någon direkt möjlighet att följa upp på detta.
Det tar ju minst 1-2veckor att få en bra bild på det och hur fabrikanten ser på problemet. (Bara tänk på kommunikationen över olika tidszoner).

Skadestånd för att jag lyfter fram ett problem som bör uppmärksammas... du är bra rolig du :D.

Men du har rätt i att jag bör ta ett par djupa andetag. Det kokar tyvärr lite nu.... Har byggt ihop ett 30-40 tal burkar genom åren med allt från billiga nonamechassi till dyrare märkeschassi. Aldrig stött på så dålig passform. Det är synd för chassiet är väldigt snygg och genomtänkt men brister tyvärr i kvalitet.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Snedr4:

Skadestånd för att jag lyfter fram ett problem som bör uppmärksammas... du är bra rolig du :D.

Men du har rätt i att jag bör ta ett par djupa andetag. Det kokar tyvärr lite nu.... Har byggt ihop ett 30-40 tal burkar genom åren med allt från billiga nonamechassi till dyrare märkeschassi. Aldrig stött på så dålig passform. Det är synd för chassiet är väldigt snygg och genomtänkt men brister tyvärr i kvalitet.

Att lyfta fram ett problem gör du helt rätt i.
Att skada ett varumärke eller ett företags rykte med just rykten (för jag antar att du inte har faktiskt data att förlita dig på) är straffbart enligt svensklag. Högst tveksamt att du råkar ut för det. Tvivlar även starkt på att Fractal Design skulle göra en klickEJ.com tabbe

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Att lyfta fram ett problem gör du helt rätt i.
Att skada ett varumärke eller ett företags rykte med just rykten (för jag antar att du inte har faktiskt data att förlita dig på) är straffbart enligt svensklag. Högst tveksamt att du råkar ut för det. Tvivlar även starkt på att Fractal Design skulle göra en klickEJ.com tabbe

Jobbar/känner någon som jobbar på FD? :D.

Funderar starkt på att ta med chassiet ut i skogen i helgen och gå loss på det med 30-06an. Postar resultatet här sen.

Permalänk
Geeks Gaming

Hej!
Köpte ett Fractal Design Define R4 chassi i januari i år och efter att ha använt det flitigt i ett knappt år så har nu hörlursingången börjat glappa. Jag antar att det är en förslitningsskada och inget jag skulle få på garantin om jag plockade isär datorn och skickade in chassit, vilket jag aldrig skulle göra för jag kan inte vara utan dator i 3 veckor..

Så jag undrar om det går att byta ut hörlursingången på något sätt, eller bara fixa att det glappar. När man sätter i kontakten så hör jag bara ljud i ena högtalaren på mina hörlurar men om man snurrar/trycker väldigt lätt på den så funkar det på båda. Hade gärna bytt ut just den delen om det hade gått.

Jag gillar verkligen chassit och ser detta som en förslitningsskada från min sida och inget man kan förvänta sig att chassit ska klara av. Jag drar ut och in hörlurskontakten minst tre gånger om dagen. Jag har mina högtalare inkopplade till I/O-panelen på baksidan av datorn, så kan inte använda den ingången istället. Det är ett riktigt bra och snyggt chassi trots från denna förslitningen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Snedr4:

Jobbar/känner någon som jobbar på FD? :D.

Funderar starkt på att ta med chassiet ut i skogen i helgen och gå loss på det med 30-06an. Postar resultatet här sen.

Nej det gör jag inte. Blir bara arg på folk som gör dumma saker.
Sedan har det även nog lite med stolthet då ett Svenskt bolag lyckas så bra internationellt. Något som även gynnar oss då det driver in pengar till svenska staten och välfärden.

Lycka till med fler dumma saker då!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Heder år Fractal Design

De har erbjudit en fin lösning för mig och verkar ta problemet på allvar. De håller på och undersöker saken.

Jag har dock redan bytt till ett corsair chassi. Perfekt passform men sämre ljudnivå vilket ska fixas till.

Permalänk
Medlem

Undrar om jag inte har något liknande problem (sned moderkortsplåt) med mitt XL R2.
I/O-panelen gick inte i riktigt först och jag trodde att jag hade fått fel distanser (känt fel), sen när jag tryckte till igen så blev det bättre (man får iallafall i kontakterna), men det ser fortfarande ut som att det är någon millimeter fel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Snedr4:

De har erbjudit en fin lösning för mig och verkar ta problemet på allvar. De håller på och undersöker saken.

Jag har dock redan bytt till ett corsair chassi. Perfekt passform men sämre ljudnivå vilket ska fixas till.

Bra att det löst sig, tråkigt men förståeligt att du gav upp på oss. Att döma av hur få som rapporterat problemet så måste det varit extrem otur i farten att du stötte på det flera gånger.

Vi vill uppmuntra alla som stöter på detta (eller andra kvalitetsproblem) att kontakta antingen vår support eller återförsäljaren för att få produkten utbytt. För byten som detta, som inte kan lösas med reservdelar, kommer supporten i normalfallet be er att kontakta återförsäljaren.

Skrivet av Minsc S2:

Undrar om jag inte har något liknande problem (sned moderkortsplåt) med mitt XL R2.
I/O-panelen gick inte i riktigt först och jag trodde att jag hade fått fel distanser (känt fel), sen när jag tryckte till igen så blev det bättre (man får iallafall i kontakterna), men det ser fortfarande ut som att det är någon millimeter fel.

En XL R2 med passningsproblem kommer troligen från den batch som fick fel distanser. Kontakta supporten så skickar de ut nya med korrekt längd.

Skrivet av AlvarBerglind:

Hej!
Köpte ett Fractal Design Define R4 chassi i januari i år och efter att ha använt det flitigt i ett knappt år så har nu hörlursingången börjat glappa. Jag antar att det är en förslitningsskada och inget jag skulle få på garantin om jag plockade isär datorn och skickade in chassit, vilket jag aldrig skulle göra för jag kan inte vara utan dator i 3 veckor..

Så jag undrar om det går att byta ut hörlursingången på något sätt, eller bara fixa att det glappar. När man sätter i kontakten så hör jag bara ljud i ena högtalaren på mina hörlurar men om man snurrar/trycker väldigt lätt på den så funkar det på båda. Hade gärna bytt ut just den delen om det hade gått.

Jag gillar verkligen chassit och ser detta som en förslitningsskada från min sida och inget man kan förvänta sig att chassit ska klara av. Jag drar ut och in hörlurskontakten minst tre gånger om dagen. Jag har mina högtalare inkopplade till I/O-panelen på baksidan av datorn, så kan inte använda den ingången istället. Det är ett riktigt bra och snyggt chassi trots från denna förslitningen.

Kontakta supporten, vi brukar skicka ersättningsportar även när de gått sönder av användning eller missöden.

Skrivet av tompanhuhu:

Hej fractal, jag undrar om ni har planer på att börja sälja lösa sidopaneler med fönster till Define R4 vita modellen?

De kommer troligen inte säljas separat i handeln, men du kan köpa en från vår tyska reservdelsshop här: http://www.fractal-design-shop.de/index.php?a=224

Skrivet av Atlas Tasume:

Hallå där!

Jag har fått i uppgift att bygga en liten hem PC till familjen och tänkte då direkt på eran Array R2. Tyvär så fick jag höra att ni slutat tillverka den. Ni har inga kvar alls längre, alltså? Tyvär är Node 304:an för stor för ändamålet.

Vi har själva inga på lager längre, men ett fåtal butiker på prisjakt verkar ha dem kvar.

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på att köpa ett Fractal-Design chassi, men nu undrar jag, finns det planer på vita ARC-chassin?
Tycket Define R4 är grymt läckra men tycker dörren öppnas åt fel håll. Då blir det ett ARC istället, men de finns bara i svart.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Geeks Gaming

Måste säga att det känns lite skumt att skriva på engelska mellan två personer som uppenbart båda kan svenska. Men väldigt snabba svar och bra hjälp. Grym support!

Permalänk
Medlem

Det blev ett nytt chassi "Define R4" nyligen här men

reagerade på att fotbenen tycks va lite väl korta, knappt någe mellanrum alls för PSU ventilation..? Ska de va så där.?

Permalänk
Medlem

Jag fick aldrig några SSD brackets med mitt Fractal Design Arc Midi R2, ere nått du kan fixa så där lite snabbt ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bet100:

Det blev ett nytt chassi "Define R4" nyligen här men

reagerade på att fotbenen tycks va lite väl korta, knappt någe mellanrum alls för PSU ventilation..? Ska de va så där.?

Du borde väl ändå kunna få in ett finger in under chassit? Det vill säga mer än en centimeter.
Det borde vara mer än tillräckligt. Så "trög" är inte luft.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Du borde väl ändå kunna få in ett finger in under chassit? Det vill säga mer än en centimeter.
Det borde vara mer än tillräckligt. Så "trög" är inte luft.

Det ska vara så, fungerar alldeles ypperligt för luftflödet

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Krokarn:

Grymt sugen på att köpa ett Fractal-Design chassi, men nu undrar jag, finns det planer på vita ARC-chassin?
Tycket Define R4 är grymt läckra men tycker dörren öppnas åt fel håll. Då blir det ett ARC istället, men de finns bara i svart.

Troligen kommer inte ARC i vitt, den borstade plasten ser inte bra ut i vitt. Dubbelriktad dörr är ett av de vanligaste önskemålen och något vi har i åtanke inför framtida revisioner.

Skrivet av AlvarBerglind:

Måste säga att det känns lite skumt att skriva på engelska mellan två personer som uppenbart båda kan svenska. Men väldigt snabba svar och bra hjälp. Grym support!

Kul att höra!

Det går mycket riktigt bra att byta till svenska i kommunikationen med supporten, ifall man föredrar det.

Skrivet av bet100:

Det blev ett nytt chassi "Define R4" nyligen här men

reagerade på att fotbenen tycks va lite väl korta, knappt någe mellanrum alls för PSU ventilation..? Ska de va så där.?

Det bör vara 15-16mm under bottenplåten på en R4, vilket räcker mer än väl så länge den inte står på en riktigt tjock matta. Behöver datorn stå på en tjock matta så rekommenderar vi att man vänder PSUn så intaget riktas uppåt.

Skrivet av Defender:

Jag fick aldrig några SSD brackets med mitt Fractal Design Arc Midi R2, ere nått du kan fixa så där lite snabbt ?

Vi introducerade de löstagbara bracketsen med Arc Mini R2 / Arc XL. Midi R2 är ett par månader äldre och har tyvärr inte de löstagbara bracketsen.

Permalänk

Jag har inhandlat ett fractal design r4 och hörlursingången på front panelen glappar som fan. Jag är sjukt trött på detta problem vilket gör att jag inte kan koppla in mina högtalare på framsidan utan jag måste nu lyfta chassit dra ut det och byta sladd där bak på moderkortet.

Bra jobbat Fractal Design. Jag kommer inte att rekommendera detta chassit för någon.

Permalänk
Medlem

FD, jag tycker ni ska slänga ett öga på denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Ett flertal personer (mig själv inkluderad) verkar ha vibrationsrelaterade problem med ert XL R2.
Själv har jag nu ett pokerset liggande på chassit för att få ner ljudnivån...

Kombinerat med att ni sålde detta chassit med fel distanser (åtgärdat nu tydligen) samt att vissa användare här på forumet har upplevt att det verkar som att moderkortsplåten är sned i chassit (I/O-panel som inte sitter perfekt, m.m.) får mig att undra hur er kvalitétskontroll på XL R2 sköts.

Det är synd att det är så mycket problem med chassit, då det känns väldigt gediget och var kul att bygga i (jag köpte ju det av en anledning...)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Jag har några önskemål:

+ Att ni uppdaterar alla era serier av nätaggregat till 100% modulära enheter.

+ Bättre stöd för vattenkylning i Fractal Design Define (R5?). Nu menar jag att jag vill att chassit skall ha 100% stöd för Corsair 110 (280mm-radiator) i toppen oberoende av vilket ATX-moderkort som sitter i eller vilka RAM-minnen som sitter i.

+ Släpp Fractal Design Define (Micro/Nano/vadsomhelst) för MINI-ITX.

Annars gillar jag era produkter och brukar rekommendera dem till folk jag känner

Permalänk
Medlem

Sorry för att jag bumpar, men har ett par frågor om node 304.

Hur fungerar det ifall man vänder på fläktarna? Datorn kommer stå nära ett fönster, så kan man ha insug från backplate och ut genom fronten? På så sätt få mer "frisk" luft genom radiatorn, men blir det en flaskhals med de 2x92mm i fronten då?

Det nämndes att 120mm slutna system fungerar perfekt, hur är det med tex h90 som har 140mm?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Hej, köpte ett begagnat Fractal Design XL och när jag fick hem det upptäckte jag att det saknades en hel del av tillbehören (6st hårddisk vaggor, nästan alla skruvar och dammfiltret till nätagget)
Går det att köpa dessa separat någonstans eller har jag gått på en stor nitlott?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Sebastian I:

Jag har inhandlat ett fractal design r4 och hörlursingången på front panelen glappar som fan. Jag är sjukt trött på detta problem vilket gör att jag inte kan koppla in mina högtalare på framsidan utan jag måste nu lyfta chassit dra ut det och byta sladd där bak på moderkortet.

Bra jobbat Fractal Design. Jag kommer inte att rekommendera detta chassit för någon.

Hör av dig till supporten så skickar de ut ett ny hörlursingång på posten (support@fractal-design.com).

Skrivet av Minsc S2:

FD, jag tycker ni ska slänga ett öga på denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Ett flertal personer (mig själv inkluderad) verkar ha vibrationsrelaterade problem med ert XL R2.
Själv har jag nu ett pokerset liggande på chassit för att få ner ljudnivån...

Kombinerat med att ni sålde detta chassit med fel distanser (åtgärdat nu tydligen) samt att vissa användare här på forumet har upplevt att det verkar som att moderkortsplåten är sned i chassit (I/O-panel som inte sitter perfekt, m.m.) får mig att undra hur er kvalitétskontroll på XL R2 sköts.

Det är synd att det är så mycket problem med chassit, då det känns väldigt gediget och var kul att bygga i (jag köpte ju det av en anledning...)

Vi ska absolut undersöka det här, vi ber om ursäkt för problemet.

Skrivet av anon99339:

Hej!

Jag har några önskemål:

+ Att ni uppdaterar alla era serier av nätaggregat till 100% modulära enheter.

+ Bättre stöd för vattenkylning i Fractal Design Define (R5?). Nu menar jag att jag vill att chassit skall ha 100% stöd för Corsair 110 (280mm-radiator) i toppen oberoende av vilket ATX-moderkort som sitter i eller vilka RAM-minnen som sitter i.

+ Släpp Fractal Design Define (Micro/Nano/vadsomhelst) för MINI-ITX.

Annars gillar jag era produkter och brukar rekommendera dem till folk jag känner

Tack för din feedback!

Skrivet av Carlj:

Sorry för att jag bumpar, men har ett par frågor om node 304.

Hur fungerar det ifall man vänder på fläktarna? Datorn kommer stå nära ett fönster, så kan man ha insug från backplate och ut genom fronten? På så sätt få mer "frisk" luft genom radiatorn, men blir det en flaskhals med de 2x92mm i fronten då?

Det nämndes att 120mm slutna system fungerar perfekt, hur är det med tex h90 som har 140mm?

Det bör absolut fungera fint. Beroende på vad du har för grafikkort så kan det dock bli att den stora bakfläkten istället suger in grafikkortets varma luft, så det kan vara värt att prova båda flödesriktningarna och välja den som fungerar bäst.

H90 blir lite trångt, men fungerar. Se här för bilder där en användare kör just denna kombination: http://cdn.overclock.net/f/fb/900x900px-LL-fbd140f5_2013-03-1...

Skrivet av Striker000:

Hej, köpte ett begagnat Fractal Design XL och när jag fick hem det upptäckte jag att det saknades en hel del av tillbehören (6st hårddisk vaggor, nästan alla skruvar och dammfiltret till nätagget)
Går det att köpa dessa separat någonstans eller har jag gått på en stor nitlott?

Vi har en reservdelsshop på http://www.fractal-design-shop.de/ , förhoppningsvis finns allt du behöver där.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har ett R4 hemma hos mig, har inte haft några problem med moderkort eller IO-plåten. Däremot är ena fästet till dammfiltret på framsidan omöjligt att "klicka" fast. Då jag egentligen inte stört mig på problemet markant så har jag inte brytt mig om att höra av mig till supporten. Men eftersom att ni finns tillgängliga här på Sweclockers tänkte jag hör om ni är medvetna om problemet?

Tänkte även höra om det är en del som går att byta ut? Som sagt, det stör mig inte markant och jag orkar inte montera ned datorn för sakens skull.

Det är alltså ej fästet i luckan som saknas utan hakarna på chassit som ej verkar gripa tag i plastbiten.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av xtQ:

Hej,

Har ett R4 hemma hos mig, har inte haft några problem med moderkort eller IO-plåten. Däremot är ena fästet till dammfiltret på framsidan omöjligt att "klicka" fast. Då jag egentligen inte stört mig på problemet markant så har jag inte brytt mig om att höra av mig till supporten. Men eftersom att ni finns tillgängliga här på Sweclockers tänkte jag hör om ni är medvetna om problemet?

Tänkte även höra om det är en del som går att byta ut? Som sagt, det stör mig inte markant och jag orkar inte montera ned datorn för sakens skull.

Det är alltså ej fästet i luckan som saknas utan hakarna på chassit som ej verkar gripa tag i plastbiten.

Hej,

Det är ett problem vi känner till väl. De var svåra att ha sönder manuellt, men tyvärr går de relativt ofta sönder i frakten. Vi jobbar på att byta leverantör för clipsen.

Den goda nyheten är att de är väldigt enkla att byta ut, och om du skickar ett mail till supporten så får du ersättningsclips på posten inom ett par dar.

mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på om ni har planer på att släppa en ny fläktkontroller inom den närmsta tiden? Ni säljer chassi med fläktkontroller men det finns nog en hel del entusiaster som har lite större krav på antal fläktar i chassit. Håller tummarna på att vi kan få se en fläktkontroller som matchar era chassin under år 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvs:

Jag är nyfiken på om ni har planer på att släppa en ny fläktkontroller inom den närmsta tiden? Ni säljer chassi med fläktkontroller men det finns nog en hel del entusiaster som har lite större krav på antal fläktar i chassit. Håller tummarna på att vi kan få se en fläktkontroller som matchar era chassin under år 2014.

Dom har en redan adjust 108, dock indragen. Frågan är hur länge

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dom har en redan adjust 108, dock indragen. Frågan är hur länge

Jag äger redan en FD Adjust 108 men som du säger så blev den tillbakakallad p.g.a. att den inte var kompatibel med vissa fläktar på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvs:

Jag äger redan en FD Adjust 108 men som du säger så blev den tillbakakallad p.g.a. att den inte var kompatibel med vissa fläktar på marknaden.

Dom även fixade det problemet med, innan tillbakadragandet (vad jag hörde och läste om i denna tråden). så lite skumt att dom inte kan börja sälja den igen, kanske kunde dom inte fixa kvalitén vid en massproduktion.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hejsan!

Är en Industridesigner som letar efter exjobb och jag undrar, kan man få kontakt med erat kontor här (nummer, mail som leder direkt till Sverigekontoret)? Hittar inget på Google och all kontakt leder till USA.
Skulle vara awesome om man kunde göra sitt examensarbete med er

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem

Vill bara rikta ett bra jobbat och tack till er support för hjälpen jag fick när det blev en del krångel med mitt chassi. Snabbt och smidigt, precis som det ska vara. Keep it up!

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av baguette_2:

Hejsan!

Är en Industridesigner som letar efter exjobb och jag undrar, kan man få kontakt med erat kontor här (nummer, mail som leder direkt till Sverigekontoret)? Hittar inget på Google och all kontakt leder till USA.
Skulle vara awesome om man kunde göra sitt examensarbete med er

/baguette_2

De flesta av mailformulären på hemsidan går faktiskt till huvudkontoret i Sverige, men det syns inte så tydligt. Skicka ett mail till product@fractal-design.com

Skrivet av kevvs:

Jag är nyfiken på om ni har planer på att släppa en ny fläktkontroller inom den närmsta tiden? Ni säljer chassi med fläktkontroller men det finns nog en hel del entusiaster som har lite större krav på antal fläktar i chassit. Håller tummarna på att vi kan få se en fläktkontroller som matchar era chassin under år 2014.

En fläktkontroller passar bra in i vårt produktutbud och det kan mycket väl komma en ny på sikt, men inte inom de närmsta månaderna.

Skrivet av Broken-arrow:

Dom även fixade det problemet med, innan tillbakadragandet (vad jag hörde och läste om i denna tråden). så lite skumt att dom inte kan börja sälja den igen, kanske kunde dom inte fixa kvalitén vid en massproduktion.

Vi fick en del både kvalitets- och leveransproblem med fabriken som tillverkade Adjust 108, så vi valde att hellre dra tillbaka produkten. Eventuellt kommer den tillbaka, men det ser i nuläget mycket osäkert ut.

Skrivet av suzaku:

Vill bara rikta ett bra jobbat och tack till er support för hjälpen jag fick när det blev en del krångel med mitt chassi. Snabbt och smidigt, precis som det ska vara. Keep it up!

Kul att höra!