Nvidia subventionerar Titan Z – men endast för systembyggare

Permalänk
Medlem

Väldigt ointressant kort och väldigt ointressant nyhet. Det som däremot är intressant är om någon på Sweclockers äger ett Titan Z. Tvivlar på det.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Keep up the good work nVidia

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Haha subventioners upp till 10000 kr. Jag hade inte köpt de om de subventionerats för 10 tusen. Inte ens 20 tusen. Nvidias priser haha.

Permalänk
Medlem

2 little 2 late....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

bara för att jag kan ge 17k för ett grafikkort betyder inte att jag kommer göra det, långt mindre 27k, men jag antar att vare sig kort eller pris riktar sig till "normala" entusiaster.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

kommer garanterat hitta ut på Ebay genom vissa småskumma återförsäljare

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

bara för att jag kan ge 17k för ett grafikkort betyder inte att jag kommer göra det, långt mindre 27k, men jag antar att vare sig kort eller pris riktar sig till "normala" entusiaster.

Frågan är om den riktar sig till nån. Du får tre Titan Black för grundpriset. Även om de sänker till 17 tusen så får du två Titan Black som presterar minst lika bra.

Den enda kunden jag kan tänka mig är micro-ITX ägare som vägrar att uppgradera....

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig slänga ut 30000kr på ett grafikkort som kommer bli ifrånsprunget av ett kort i 5000kr-klassen om 1-2år.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Svensktiger:

Dom spelar ju inte efter samma regler, inte heller riktas dom till samma marknader.
En extern vattenkylningslösning är knappast nånting som systembyggare vill hålla på med.
Var nVidia verkligen ute efter prestandakronan så skulle dom enkelt kunna göra samma ful-lösning och ratta upp klockfrekvenserna till TI nivåer.
Hade det varit möjligt för AMD att kyla 295x2 med luft så skulle dom utan tvekan ha gjort det, men nu är deras kretsar så strömhungriga att det var omöjligt.

Nää. Finns väl massor av systembyggare som använder sig av slutna vattenkylningssystem. Alienware exempelvis, men även Inet och liknade har väl det i en del av sina färdigbyggda riggar? Så att korten skulle rikta sig till olika marknader på grund av vattenslingan på AMDkortet låter tokigt i mina öron;).

En aningen troligare teori är väl att titan z är ett skrytkort som inte kommer generera några större försäljningsintäkter utan snarare är ett marknadsföringskort (störst bäst och starkast) liksom alla andra dubbelmackor från både gröna och röda laget genom åren. Men den här gången sket det väl sig av någon anledning för nvidia. De förväntade kanske sig mindre motstånd eller så gick något annat snett...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Och där blev artikeln ointressant.

Skrivet av Nzt:

Väldigt ointressant kort och väldigt ointressant nyhet. Det som däremot är intressant är om någon på Sweclockers äger ett Titan Z. Tvivlar på det.

Nu blir Jakob ledsen.:D

Skrivet av Batman:

Keep up the good work nVidia

Skickades från m.sweclockers.com

Njae, så bra arbete är det inte. Kortet presterar sämre än 295x2 det kostar normalt sett dubbelt så mycket. Sedan ville dom inte ens sälja det. Men släppte ändå och satte ett galet pris på det.
Nä, dom får allt arbeta lite bättre än detta.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Haha subventioners upp till 10000 kr. Jag hade inte köpt de om de subventionerats för 10 tusen. Inte ens 20 tusen. Nvidias priser haha.

Inte ens 20k subvensionerat? Själv skulle jag allt slagit till för 7 papp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nu blir Jakob ledsen.:D

Njae, så bra arbete är det inte. Kortet presterar sämre än 295x2 det kostar normalt sett dubbelt så mycket. Sedan ville dom inte ens sälja det. Men släppte ändå och satte ett galet pris på det.
Nä, dom får allt arbeta lite bättre än detta.

Jag försökte lägga in lite ironi i det hela

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Jag försökte lägga in lite ironi i det hela

Jaha, ouff. Det är alltid lika svårt att läsa ironi och sarkasm på nätet.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Väldigt ointressant kort och väldigt ointressant nyhet. Det som däremot är intressant är om någon på Sweclockers äger ett Titan Z. Tvivlar på det.

Såklart det finns en Titan Z här, detta är ju Sweclockers

http://www.sweclockers.com/galleri/12630-the-last-raven

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Titan z är nog historiens mest onödiga kort sett till vad det kostar. Undrar hur Nvidias möten gick till när de bestämde sig för att prissätta detta kort..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av Donkey:

Titan z är nog historiens mest onödiga kort sett till vad det kostar. Undrar hur Nvidias möten gick till när de bestämde sig för att prissätta detta kort..

Skickades från m.sweclockers.com

Möte? var nog snarare efterfesten på kontoret

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

visar bara hur efterblivna dom är på nvidia när dom sätter en sådan prislapp och vägrar skicka ut recensions exemplar och förmodligen hoppades att ingen skulle testa dom.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Haha subventioners upp till 10000 kr. Jag hade inte köpt de om de subventionerats för 10 tusen. Inte ens 20 tusen. Nvidias priser haha.

Jag hade köpt två och kört dom i SLI om dom kostat 7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Kundrecensioner på Amazon: http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3De... Däremot är det ingen garanti att de verkligen har köpt kortet.

Några exempel på recessionerna... Titan Z är ett skämt.

Well to start off I bought this card for a gaming build. As you can see I gave it 4/5 stars because I'm not fully satisfied but I'm not disappointed. I run minesweeper on ultra and every so often it will stutter. Hopefully this can be fixed in a driver update then I will give it 5 stars.

I'm very disappointed with this graphics card. Whenever I try to play Skyrim on a 1440p monitor I have to deal with such high fps and realistic graphics that the characters literally pop out of the monitor and attempt to kill me. When you're a fat teenager it's best to keep hordes of dragons within the monitor. I've suffered multiple amputations and have gone to the emergency room approximately eighty times because the realism is so precise that evil demons keep harassing me IRL

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Varenda gång jag ser priset på detta kort så skäms jag för mig själv att jag köper kort från Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

visar bara hur efterblivna dom är på nvidia när dom sätter en sådan prislapp och vägrar skicka ut recensions exemplar och förmodligen hoppades att ingen skulle testa dom.....

Är säkert inte meningen att någon ska köpa, mest bara för att skryta.

När Per 12 år sitter och googlar på ''MEGA FASTEST GRAPHICS CARD IN WORLD'' så ska självklart Nvidias dyka upp! Sedan är han team green forever baby!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Skrivet av SvenOslo:

Är säkert inte meningen att någon ska köpa, mest bara för att skryta.

När Per 12 år sitter och googlar på ''MEGA FASTEST GRAPHICS CARD IN WORLD'' så ska självklart Nvidias dyka upp! Sedan är han team green forever baby!

Det mest komiska är att titan är snabbare kort

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det mest komiska är att titan är snabbare kort

Haha men va. I min blindhet tittade jag direkt på prislappen och utgick att det presterade därefter... Då är jag med i svängarna

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Skrivet av SvenOslo:

Haha men va. I min blindhet tittade jag direkt på prislappen och utgick att det presterade därefter... Då är jag med i svängarna

Är typ två underklockade 780 (om jag inte minns fel):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvenOslo:

Haha men va. I min blindhet tittade jag direkt på prislappen och utgick att det presterade därefter... Då är jag med i svängarna

Titan Z är två nerklockade Titans.. Alltså presterar GTX Titan bättre per GPU direkt ur box. Vilket gör detta pris ÄNNU mer löjeväckande.

Skrivet av Broken-arrow:

Är typ två underklockade 780 (om jag inte minns fel):)

Är det inte två underklockade Titans? Oberoende så presterar två GTX 780Ti i SLI bättre till typ mindre än halva priset. Vi snackar alltså trots subventionerade priser så är ändå GTX 780Ti kraftigare och billigare. Nvidia it ett nötskal..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Titan Z är två nerklockade Titans.. Alltså presterar GTX Titan bättre per GPU direkt ur box. Vilket gör detta pris ÄNNU mer löjeväckande.

Är det inte två underklockade Titans? Oberoende så presterar två GTX 780Ti i SLI bättre till typ mindre än halva priset. Vi snackar alltså trots subventionerade priser så är ändå GTX 780Ti kraftigare och billigare. Nvidia it ett nötskal..

Kanske var så ja Jag har blandat ihop 780 och titan i detta fallet (har för mig det kanske prestandan motsvarande just 780), men var ett bra tag sen titan z var på tapeten

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar