Kodord för gratis frakt på Datorbutiken.com ?

Permalänk

Behöver KODEN!
Har f´örsökt med nästan allt!

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk

Varför säger folk att funktionen med kodorden är borttagna när rutan för kodordet fortfarande finns kvar på sidan??

lite off-topic: jag fattar fan inte hur jag ska hitta datorpaket i miditowers på datorhandeln.com.. någon som kan förklara steg för steg?:)

Permalänk
Medlem

Dom kan ju använda kodordsrutan till annat än gratisfrakt kodord också. Liksom hallå! =P

Ungefär som resebyråer när dom har kampanjer.........

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk

Vet inte om man fortfarande ska köpa på db trots "gratisfrakt",

Datorbutiken har höjt priset på (nästan) allt..
Hade planerat köpa en ny efter jag sålt min dator..
och hade lite planeringar men de blir nån tusenlapp mer pga deras prishöjningar..

Deras gratisfrakt kod har hjälpt dom mycke tror jag..

De som inte känner till kod osv de betalar frakt och de som
vet de de handlar mycke därifrån istället..
Så nu ska det höjas.....

De hade många platser innan på Buggy's prisjämförelse.. men syns de knappt till..

Någon som kan dra en hypotes på när de kan tänka sig sänka priserna??

Edit : Stavning

Visa signatur

AMD64 3000+ Winchester, Zalman 7700-Cu, DFI LAN-Party SLI-D, 2x 512MB Twinmos Winbond Speed Premium, Leadtek 6800GT@Ultra, 2st 200GB Maxtor Diamonmax10, CM Stacker

Permalänk
Medlem

"gratisfrakt" fungerar inte för mig :S

har dom bytt igen lr är det abra cepe?

Visa signatur

And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers.

Permalänk

Katak: Om du läser tråden så ser du att dom har bytt några gånger efter "gratisfrakt" + att dom har lagt ner kodord helt nu!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Helios || ASUS ROG Strix X570-F GAMING || AMD Ryzen 5 5600X || Spectrix D60G 32GB 3600MHz CL14 || ASUS 6800 XT ROG STRIX LC OC || ASUS ROG THOR 1200w || 2x Samsung 980 Pro || Steelseries Apex Pro + Rival 710 + Arctis Pro Wireless ||

Permalänk

ACP.nu är ju det som gäller nu! Beställde mitt grafikkort där och det gick hur bra som helst, kom efter ett par dagar. Plus att jag inte behövde betala frakten , blev till och med uppringd och frågade om det var ok att de skickade det. Har hört att de ofta ringer till kunder och för en dialog. Verkar vara en kanon butik.

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av striker33
ACP.nu är ju det som gäller nu! Beställde mitt grafikkort där och det gick hur bra som helst, kom efter ett par dagar. Plus att jag inte behövde betala frakten , blev till och med uppringd och frågade om det var ok att de skickade det. Har hört att de ofta ringer till kunder och för en dialog. Verkar vara en kanon butik.

Själv tycker jag att ACP.nu är inte särskilt mysig att vistas på. Alldelles för tråkig och okomfortabel.

Visa signatur
Permalänk

Ett tips!
Jag ringde till supporten och hör:
Han sänkte priset med 400kr + att jag fick ett bättre ljudsystem!
Dessutom så bjöd han på frakten á 350kr

Så mitt tips är att RING DEM!!

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk

overdose: får man fråga vad du egentligen sa för att få gratis frakt?:)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdose
Ett tips!

Vem är det vi snackar om, och kan du berätta lite mer om vad du köpte - vad du fick osv?

PS. Jag är bara nyfiken inget annat!!

Visa signatur

Dudu

Permalänk
Medlem

Du menar väl ACP.nu eller?
Ringa supporten osv? jevla datorbutiken. Jag som gilllade dem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdose
Ett tips!

Vägra svara eller? 1. Vilken butik var det du ringde? 2. Hur lyckades du få fri frakt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av striker33

Blev uppringd av dem och de frågade ifall jag ville vänta på ide-kablarna som ej fanns i lager eller om de skulle ta bort dem ur ordern istället. Svarade att jag kan vara utan dem, typ 5 minuter senare ringer de igen och säger att dom precis fick in ide-kablarna och frågade ifall de skulle skicka dem till mig. Det tycker jag är bra service iaf.

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem

ACP har ringt till mig också de två gånger jag beställt från dom, mycket bra service!

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk

Stulet från en tråd på NH:

Citat:

Ringde just till DB. Just nu ligger det till så att de inte har någon frifraktkod men det kommer innom kort att komma ut en ny med troligen nästa nyhetsbrev. Detta var vad de sa till mig, tro på det om ni känner för det.

Nyhetsbreven brukar väl komma på tisdagar, så vi lär väl få svar på den frågan snart.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Jag gillar JME Data

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång leveranstid det är från acp.nu? (beställde precis en hdd därifrån)

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Inte Core 2 Duo E8400 | Geforce 8800GT 1GB | Corsair Dominator 4GB | Hiper 580W

Permalänk
Medlem

Hur viktigt är det med "fri" frakt egentligen?
Verkar som en del stirrar sig blinda på den.
Visst, skall man köpa nåt billigt är det ju bra
för totalkostnaden.
Men om man köper ett system motsvarar frakten
runt ett par procent i sammanhanget och
inget jag väljer butik efter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Hur viktigt är det med "fri" frakt egentligen?

Inte särskilt viktigt, men jag betalar hellre 0:- i frakt än 299:-.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /

Permalänk

Är det ingen "frifrakt" nu på datorbutiken...... ska beställa dator snart å tänkte spara en slant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glennsan
Någon som vet hur lång leveranstid det är från acp.nu? (beställde precis en hdd därifrån)

Jag beställde en HDD av dom i fredags och fick den idag (tisdag)... fast har inte orkat gå till posten och hämtat den än...

Visa signatur

Asus Z170-K | I7-6700K | 4X4 GB DDR4 Dominator Platinum | 2 X Samsung 250 Gb SSD | EVGA GTX 980 Ti | Antec 650 W PSU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Stulet från en tråd på NH:

Nyhetsbreven brukar väl komma på tisdagar, så vi lär väl få svar på den frågan snart.

stod det något?? tvinga mig inte vänta en vecka till på det här kodordet, jag SKA HA fri frakt från DB om det så är det sista jag gör...

Permalänk

Vet ej. Får nyhetsbrevet till min andra e-post som jag inte har tillång till för tillfället. Men inget har sagts i NH-tråden i alla fall, så troligen inte.

Prova och ring vettja. Det verkar ju ha funkat för åtminstone en person i tråden.

Visa signatur

Permalänk

Barnstormer: då sa dom bara att det var något extra "jippo" som de inte har för tillfället.. det är därför jag undrar vad snubben sa i telefon när han fick fri frakt..

Permalänk
Medlem

kanske lite OT men den nätbutik som först kommer med ett betalningssystem där jag kan pröjsa med mitt VISA kort eller via föreningssparbankens Internettjänst vinner mitt förtroende ... jag är hur trött som helst och betala postens straffavgift på 90:- bara för att jag ska lösa ut ett paket...

OnTopic

jo frakten spelar stor roll ... en hundring hit och dit blir stora pengar i slutändan ... särskillt om man ska handla ett helt datorsystem ifrån olika butiker ... där brukar frakten äta upp den vinsten...

fraktfritt och betalning med kreditkort som i resten av EU-länderna ... det är väl inte förmycket att begära ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
kanske lite OT men den nätbutik som först kommer med ett betalningssystem där jag kan pröjsa med mitt VISA kort eller via föreningssparbankens Internettjänst vinner mitt förtroende ... jag är hur trött som helst och betala postens straffavgift på 90:- bara för att jag ska lösa ut ett paket...

OnTopic

jo frakten spelar stor roll ... en hundring hit och dit blir stora pengar i slutändan ... särskillt om man ska handla ett helt datorsystem ifrån olika butiker ... där brukar frakten äta upp den vinsten...

fraktfritt och betalning med kreditkort som i resten av EU-länderna ... det är väl inte förmycket att begära ...

Webhallen.com har väl fina fraktpriser och du kan betala direkt via FSB.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Webhallen.com har väl fina fraktpriser och du kan betala direkt via FSB.

jo jag vet det ... har beställt ifrån dom många gånger ... dock är sortimentet på saker dom har hemma mycket dåligt ... iallafall det jag har varit ute efter ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Citat:

Jag trodde att VISA-kort var vanligt.

Ett exempel är JME Data (www.jmedata.se). Där är det dessutom enhetsfrakt (50:-) om du betalar i förskott (vilket det ju blir med VISA) om jag förstått saken rätt.

Edit: 100:- om du är lat och vill ha hempaket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

OnTopic

Betala 90:- för att lösa ut ett paket?