Permalänk
Medlem

Längtar redan efter Windows 7... vista funkar sjukt bra de med

Folk som säger att vista suger.. vet inte vad dem pratar om. Utan går efter grupptryck vad andra säger

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbo90
Folk som säger att vista suger.. vet inte vad dem pratar om. Utan går efter grupptryck vad andra säger

Först var jag själv sån, mest var det pga. UAC, men när det var avstängt så börja man gilla vista mer o mer, nu kan jag inte ens se mig själv gå tillbaka till XP.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbo90

Folk som säger att vista är bra vet inte vad dem pratar om. Utan vill bara vara tvärtemot alla andra och säger emot.

Givande inlägg eller hur. Ditt uttalande och min motsatta version innehåller ingen fakta alls utan bara en grov generalisering om personer som inte har samma åsikt som du.

Skall i alla fall bli intressant att se hur windows 7 blir. Det är ganska tydligt att många inte blev nöjda med vista, men frågan är om windows 7 kommer omvända dom som fortfarande älskar xp och hatar vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Folk som säger att vista är bra vet inte vad dem pratar om. Utan vill bara vara tvärtemot alla andra och säger emot.

Givande inlägg eller hur. Ditt uttalande och min motsatta version innehåller ingen fakta alls utan bara en grov generalisering om personer som inte har samma åsikt som du.

Skall i alla fall bli intressant att se hur windows 7 blir. Det är ganska tydligt att många inte blev nöjda med vista, men frågan är om windows 7 kommer omvända dom som fortfarande älskar xp och hatar vista.

Synd för dem som sitter med xp sen när windows 7 kommer. När windows 7 kommer är xp historia och folket stannar kvar i stenåldern

Själv har jag inte märkt av att vista är sämre på något sätt. Men de är ju så att många går efter grupptrycket men dem har själva verket inte testat vista utan litar på folket i sig som testat vista. '

Visst om folk väljer stenåldern före framtiden! Varför ska jag lägga mig i? XD

Visa signatur
Permalänk

(: Ser verkligen framemot att få kötta in Win7 och dualboota med Ubuntu Studio... *längta*

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
http://pici.se/thumbs/t_XZQKvBrQw.gif

Så jäkla ful startpanel!! En enorm Windows logga och transparent panel. Om det i framtiden blir Windows 7 för min del kommer det första jag gör vara att ändra temat till Windows classic.

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken. Tycker själv att det är riktigt trevligt. Men windows klassiska är trevligt det också.

Med vanlig taskbar.

Och man kan självklart ha gammla taskbaren med aero.
Gillar själv AERO om man stänger av alla animationer.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Smaken är som baken. Tycker själv att det är riktigt trevligt. Men windows klassiska är trevligt det också.
http://pici.se/thumbs/t_FBCiJEmjG.gif
Med vanlig taskbar.
http://pici.se/thumbs/t_RAJZiqtVO.gif
Och man kan självklart ha gammla taskbaren med aero.
Gillar själv AERO om man stänger av alla animationer.

Stort glapp mellan ikonerna i aktivitetsfältet?

Permalänk

Ni som kör med W7 och Ati . Använder ni catalyst som är till Vista ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante

På drivrutinsarkitektursfronten skall väl inte så mycket skilja systemen, så det borde vara det bästa alternativet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Stort glapp mellan ikonerna i aktivitetsfältet?

Ja, det syns väl

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante

Win7 beta drivers, funkar fint för mig
http://support.ati.com/ics/support/KBAnswer.asp?questionID=39...

Visa signatur

Asus Commando - E2180 @ 3500mhz - 6GB Corsair - HD 4850

Permalänk
Avstängd

Nån som testat det på lågpresterande system?
har en 1.8ghz P4 med 1.5gb SDRAM som står och tuggar XP, lönt att använda den som Win7 testamskin?

Permalänk
Medlem

Det finns tillräckligt med minne så det borde fungera bra.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Nån som testat det på lågpresterande system?
har en 1.8ghz P4 med 1.5gb SDRAM som står och tuggar XP, lönt att använda den som Win7 testamskin?

Laptop med Pentium M 1,8GHz och 1GB RAM samt ett X300 borde väl räknas som lågprestanda. Går som en inoljad raket.

Bör iofs tilläggas att jag upplever Vista lika snabbt på denna maskin som på min stationära i sign, så kan hända att jag inte är så kräsen...

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Inaktiv

Sitter och funderar på att skaffa mer ram.
Vad tycker ni av server 2008 och win 7?

Permalänk

Hur får jag igång sidopanelen ? Vill testa lite gadgets.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm tror ja du inte får:p

leta runt till höger och se om nåt osynligt dyker upp, eller högerklicka sidpanelens ikon i taskbaren eller liknande ?

Borde ju annars finnas nånstans i startmenyn om du söker.

Edit. tried rightclickin the desktop?

Permalänk
Hedersmedlem

Vissa verkar påstå att uac måste vara aktiverat för att det skall fungera.

Permalänk
Medlem

Det ska väl inte finnas nån sidpanel i w7??

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Det ska väl inte finnas nån sidpanel i w7??

nepp..

Högerklicka på skrivbordet för att lägga till gadgets.

Borde väl vara ett av det första man prövar menmen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Sitter och funderar på att skaffa mer ram.
Vad tycker ni av server 2008 och win 7?

Med tanke på hr billigt ram är så bör man köpa minst 4gb tycker jag. Oavsett om man ska ha 32bitars eller 64bitars.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Vissa verkar påstå att uac måste vara aktiverat för att det skall fungera.

Stämmer det är en bugg som gör att det inte fungerar då UAC är avstängt. Kan dock finnas undantag som gör att det funkar ändå. Vet ej om detta rör Beta 1 eller om det är fixat.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Med tanke på hr billigt ram är så bör man köpa minst 4gb tycker jag. Oavsett om man ska ha 32bitars eller 64bitars.

Har 2 gb och tänkte skaffa 4 till...

Permalänk

Har en bärbar med 1.8GHz celeron, 512Mb ram och ett kasst integrerat grafikkort.

Vista basic gick segt som satan, tror ni att det skulle funka bättre med W7?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Har en bärbar med 1.8GHz celeron, 512Mb ram och ett kasst integrerat grafikkort.

Till och med xp går väl rätt segt med så lite minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid

Troligtvis. Vad jag hört/läst så ska ju Windows 7 kräva mindre än Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Till och med xp går väl rätt segt med så lite minne?

512 räcker för windows Xp och lite lättare program.

Permalänk

När jag hade UAC aktiverat så drog jag bara ut en gadget på sidan så funkade det, sen igår stängde jag av UAC och nu idag så finns inga gadgets kvar, så det ligger nåt i det ni säger.

Sen en annan grej jag har, kör jag med aero igång och försöker lira wow så hänger det sig direkt. Men nu kör jag med w2000 looken och då funkar det kanon. Men ack så ful den är så om någon vet hur man stänger av aero bara så berätta gärna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@ante_ante: Jag märkte det jag också. Jag blev väldigt fundersam vad det berodde på, och sen startade jag UAC igen, och vips så var mina gadgets tillbaka! Väldigt mystiskt.

Operativsystemet fungerar för övrigt både bra och snabbt. Kör det just nu på en dator med 1,7ghz Celeronprocessor, Nvidia Riva TNT2 (32MB) och 1024MB RAM. Synd bara att grafikkortet är för dåligt för Aero. Är "tvungen" att köra på Windows 7 tills i slutet av månaden då jag skaffar ny dator, men jag klagar inte över att få möjligheten att utforska ett nytt operativsystem. : D

För övrigt fungerar Norton Internet Security 2009, om någon vill veta. : )

Visa signatur