Permalänk
Medlem

problem med spotify

Hej. mitt spotify krånglar. har försökt att ominstallera men det funkar ej att slutföra installationen. på skrivbordet blir det bara en ruta som det står spotify på och när ja klickar på den så händer det inget. och spotify finns inte i kontrollpanelen!? nån som har något förslag?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har hört att Spotify kan krångla med vissa antivirus, testat att stänga av ditt AV temporärt?

Permalänk
Medlem

jag testa detta nu gick inte första gången men nu funka det finnt tackar

Permalänk

en uppdatering till bla norton kännde igen spotify.exe som en trojansk häst men felet ska nu vara åtgärdat.

Visa signatur

Låda:R3|PSU:Corsair HX650w|mobo:ASRock P67 Pro3|CPU:Intel 2500K|SSD:intel 320 120GB|Minne:Corsair XMS3 8gb|GPU: Asus GTX 670DC2 OC.

Permalänk
Medlem

men nu när jag sätte på det igen så uptäckte norton en trojan i spotify och tog bort det igen. ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hgfbjorn
men nu när jag sätte på det igen så uptäckte norton en trojan i spotify och tog bort det igen. ?

Lägg till Spotify-mappen i undantag för Norton tills dom har fixat problemet.

Permalänk
Medlem

hmm gjorde det och nu funkar spotify. men nu stängde norton av sig själv och går nu inte att starta.

Permalänk
Medlem
Citat:

hmm gjorde det och nu funkar spotify. men nu stängde norton av sig själv och går nu inte att starta.

Byt antivirusprogram?

Permalänk
Citat:

Kör du XP? Det verkar finnas en bugg i NIS 2010 som gör att den startar bara ibland just på XP. Ibland löser det sig men en eller flera ombootningar.

http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norto...

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Hej, jag har samma problem.

Fast jag kan inte ens gå in på Spotifys hemsida för att kunna ladda ner programmet. Jag trodde ju att d va virus så jag har ominstallerat hela datorn. Hehehe!

Jag skulle logga in på Netlog o då dökt d upp nån skum ruta om att någon applicaton ville kolla virus på min dator. Just då hade jag AVG (tror jag d hette) så jag förstod att d va någon som inte stämde. Sedan efter d så gick d inte längre att logga in på Spotify så jag ominstallerade programmet, men d hjälpte inte. Så jag trodde datorn fått virus o ominstallerade hela datorn. O nu kommer jag som sagt inte ens in på hemsidan.

Nu har jag Norton som virusprogram. Kan d vara d som e problemet? Men mina andra PCn kan inte heller logg in på Spotify och alla dom har olika virusprogram. Kan d vara något me routern, typ att den blockerar någon port eller liknande?

Någon som vet hur man får ordning på eländet?