Half-Life får nytt liv i gratisspelet Black Mesa – nu redo för nedladdning

Permalänk
Medlem

Detta spel är det bästa som hänt mig sen skivat bröd

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Självklart brukar jag googla men finns inget om console och cheats än.

Generellt när det gäller Source-spel så kan du använda samma metod för att få upp konsolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Självklart brukar jag googla men finns inget om console och cheats än.

hmmm... så half-life 2 har inte funnits sedan 2004?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Vill ni få det snyggare?

-w 1680 -h 1050 -console -nojoy -useforcedparms -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd +sv_cheats 1 +mat_antialias 8 +mat_aaquality 2 +mat_forceaniso 16 +mat_picmip -10 +r_lod 0

mat_picmip -10 = bättre texturer
r_lod 0 = 3d-modeller ändras inte på avstånd utan har alltid högsta kvalitet.
sv_cheats 1 har jag för mig krävs för att man ska kunna ändra på picmip.

Mitt spel ser iaf helt underbart ut. Kan vara placebo (har för mig att picmip -10 ska vara blockerat av valve men vet inte hur det funkar med mods) men vad ska man göra.

Visa signatur

4.5 GHz Core i7 3820 CPU
Gigabyte X79-UD3 MOBO
2133MHz 16GB HyperX Savage RAM
NVidia GTX 670 GPU
188GB SSD + 2.25TB HDD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MysickCombo:

Klart det är speciellt? Long jump i cs är ju att du space + ctrl samt att du drar runt musen för att hoppa längre. (svårt att förklara hur man gör med musen)

Du kan ju inte göra det i t.ex bf3 eller hur?

Skrivet av Rixxz:

Tror hans poäng var att det är något som finns i alla GoldSRC och Source spel, inte bara I CS, det vill säga.

Just det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av smartin:

Vill ni få det snyggare?

-w 1680 -h 1050 -console -nojoy -useforcedparms -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd +sv_cheats 1 +mat_antialias 8 +mat_aaquality 2 +mat_forceaniso 16 +mat_picmip -10 +r_lod 0

mat_picmip -10 = bättre texturer
r_lod 0 = 3d-modeller ändras inte på avstånd utan har alltid högsta kvalitet.
sv_cheats 1 har jag för mig krävs för att man ska kunna ändra på picmip.

Mitt spel ser iaf helt underbart ut. Kan vara placebo (har för mig att picmip -10 ska vara blockerat av valve men vet inte hur det funkar med mods) men vad ska man göra.

http://cloud.steampowered.com/ugc/542938652801242980/0C355069...

Varför inte 1920 x 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spixel:

Varför inte 1920 x 1080?

Varför inte 1920x1200?
Det är ju upp till var och en att ändra upplösningen i scriptet efter sin egna skärm och smak........eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Varför inte 1920x1200?
Det är ju upp till var och en att ändra upplösningen i scriptet efter sin egna skärm och smak........eller hur?

Japp, de variablerna kommer ändras beroende på vilken upplösning du kör i.

Permalänk

underbart spel Fan va nice gjort.
Bästa spelet i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Varför inte 1920x1200?

Tänkte mest om det var ngn speciel andledning

Permalänk
Medlem

Redan 2009 började min kompis snacka om att de snart var klara med det här moddet, de som har gjort moddet har lagt ner många år på det och förtjänar verkligen creds för det. Hoppas valve anställer den eller något, jag är riktigt imponerad av resultatet.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har prestandaproblem? Generellt fungerar det mycket bra, men på vissa ställen sjunker min FPS ner till absurda 20. (Min dator är inte för långsam, jag har inga problem med värme och alla drivrutiner är 'up to date')

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Musikälskare

En av de största realeserna 2012 hands down!

Spelar bara lite åt gången så de inte tar slut för fort

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmomenal:

Hur ska jag fortsätta från det här stället?

Jag har hoppat på lådorna och nu är jag här uppe. Det finns en hiss som verkar inte fungera på samma våning. http://cloud.steampowered.com/ugc/920115121603733123/1B864BAC...

Dold text

börja från en lite äldre "save". Du ska me den där hissen som inte funkar den står öppen första gången man kommer upp dit men kan tydligen åka iväg och lämna en strandsatt där.

jag råkade ut för samma sak, sprang runt i cirka 30 min! när jag sedan hittar och inser att det var en "bugg" och inte jag som var kass blev jag glad samtidigt som skärmen höll på flyga genom fönstret. att jag slutade röka för 5 dagar sen hjälper mig inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk

Helt underbart spel. Väl värt all väntan. Atmosfären de fått till i spelet med musiken är suverän.^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Någon som vet hur man startar spelet?
Körde i eftermiddags, men då clicka jag bara på "run" efter installationen var klar.

I installationsmappen finns inga .exe eller programstartfiler och i steam finns det inte..
Ska tillägga att jag installerade detta på min D: och steam ligger på C:, men det gick ju tidigare som sagt..

Jag har samma problem. Kan helt enkelt inte hitta hur jag ska starta spelet. Ska det dyka upp som "Black Mesa" i mitt Steam "Library"?

Visa signatur

P35-DS4 | E6750 | 8800 GTS 640 MB | 4 GB DDR2 | Intel 330 120 GB | HX520W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nibiru:

Jag har samma problem. Kan helt enkelt inte hitta hur jag ska starta spelet. Ska det dyka upp som "Black Mesa" i mitt Steam "Library"?

Ja, men det ska vara installerat i Steam\steamapps\sourcemods\BMS för att det ska funka.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | Gigabyte RTX 2070 | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Seagate FireCuda 520 1TB | Fractal Design Newton R3 600W | Windows 11 |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
Google Pixel 8a

Permalänk
Medlem

Fusk funkar inte som det gjorde i HL2.

Permalänk

Har nu spelat till och med On a Rail.
Hittills kan jag bara säga wow.
Jag njuter av varje sekund och låter inget gå till spillo.
Kollar miljöer och gångar och snackar med alla personer... det är verkligen riktigt bra jobbat med denna modden.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nibiru:

Ska det dyka upp som "Black Mesa" i mitt Steam "Library"?

Japp, det står även att du måste starta om steam för att det skall visas.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Har fortfarande inte fått igång mitt igen.. Det konstiga är ju att det gick första gången..
Har ju inte plats på ssd:n för detta

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Fredrik Reinfeldt var min första tanke.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Har fortfarande inte fått igång mitt igen.. Det konstiga är ju att det gick första gången..

Vissa har fått starta om steam flera flera gånger innan det dykt upp i listan.
För mig fanns det där utan att behöva starta om över huvud taget.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

börja från en lite äldre "save". Du ska me den där hissen som inte funkar den står öppen första gången man kommer upp dit men kan tydligen åka iväg och lämna en strandsatt där.

jag råkade ut för samma sak, sprang runt i cirka 30 min! när jag sedan hittar och inser att det var en "bugg" och inte jag som var kass blev jag glad samtidigt som skärmen höll på flyga genom fönstret. att jag slutade röka för 5 dagar sen hjälper mig inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo händer lite små roliga buggar i det här spelet.

När jag var på kapitlet "on the rail" i går och åkte in i en av hissarna så fortsatte tåget bara raktfram rätt igenom väggen. Blev lite fundersam men förstog rätt fort att det inte skulle vara så och loada man så funka det fint sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Jag antar att du har Steam på din SSD, då måste spelen också vara där, annars så fungerar inte steam spel så bra.
Det går säker att hacka sig runt det, men hur har jag ingen aning om.
Jag antar att modden körs som ett "plug in" till hl2.exe, hur du gör det med en avvikande sökväg vet jag inte.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Bästa spelet någonsin

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Fusk funkar inte som det gjorde i HL2.

Har du aktiverat fuskläget då? (sv_cheats 1)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Ja, men det ska vara installerat i Steam\steamapps\sourcemods\BMS för att det ska funka.

Jag har installerat det i C:\Games\Steam\steamapps\sourcemods\BMS.

Skrivet av frankof:

Har startat om Steam typ fem gånger nu utan resultat.

EDIT: Nu hittade jag det. Antingen är jag dum i huvudet och det har funnits där hela tiden, eller så spökar Steam ordentligt. Oh well.

Visa signatur

P35-DS4 | E6750 | 8800 GTS 640 MB | 4 GB DDR2 | Intel 330 120 GB | HX520W | NZXT Hush

Permalänk

SJUKT roligt spel! Jag fastnade aldrig för half-life 2, fast jag lade någon timma på att testa på varje expansion, men detta fastnade jag i direkt!

edit: NI SOM FASTNAR DÄR MAN SKA HOPPA PÅ LÅDORNA HAR SPELAT FÖR LITE SUPER MARIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

NI SOM FASTNAR DÄR MAN SKA HOPPA PÅ LÅDORNA HAR SPELAT FÖR LITE SUPER MARIO

Allting är så enkelt att fixa om man tycker att det är svårt att hoppa längre - ställ in så att man springer hela tiden.
Då blir det mest likt originalet också. Borde vara ett allmänt tips till de som har besvär med detta tycker jag ^^

Visa signatur