ATI äger nVidia, iaf lite :)

Permalänk
Medlem

Jag vet bara at jag spelat lite på dubbla Mars sli och har idag spelat lite på 5870 CF och atis kort "kändes mer responsivt" och man märker hur dom använder olika system för att rendera och 5870 korten ÄR bättre på AA och får ett bättre flyt i crysis warhead trots liknande FPS... Jag vet inte vad ni känner, men jag upplever just som nvidia säger att FPS inte är problemet men det pratar til ATI:s fördel för mig just nu.. men jag kommer äga båda de nya serierna vartefter så vi får se....

Permalänk
Medlem

Kul att höra shagy!

Önskar också att jag hade såpass mycket pengar att jag kunde ha båda.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Gud va Nilsie roddar till det, du gör det mycket svårare än vad det behöver vara.

Om du kan förklara bättre själv så gör det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johen
EDIT:
Hittade just det här, nu tycker jag ändå att det gröna laget har gått till överdrift.

=/ Synd att det är som det är. Men men, man får väl stödja AMD så mycket man kan!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Började skriva men raderade, kom i håg § 13 i tid.

Menade att det heter på fyllan och inte i fyllan. Men kan ju ha fel.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Menade att det heter på fyllan och inte i fyllan. Men kan ju ha fel.

Funderade lite på saken, man är på fyllan och man gör saker i fyllan och villan, men jag tycker att båda uttrycken låter OK, prepositioner är besvärliga.
Funderade dock inte ett dugg i går.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

NananannANnannannANnananan BATMAN

vad ska nvidia kontra med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
http://cdn.solidfiles.net/i/yeZ9.jpg

HAHAHAHAHAHA

Permalänk
Medlem
Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
http://cdn.solidfiles.net/i/yeZ9.jpg

Här är Nvidias kontring.

Quad SLI på en dubbelmacka.

Aprilskämt

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Här får jag 50%
http://www.youtube.com/watch?v=lzIX-T8J61Y&feature=channel_pa...

O det är inte ens på high.
Men jag håller med, fysik på gpu'n är en bra ide, men vi har inte kommit fram riktigt ännu om du frågar mig.

Att han körde grafik och physx på samma kort är ju orsaken till den dåliga prestandan i det där demot. Det såg mycket häftigare ut med physx effekterna aktiverade.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Att han körde grafik och physx på samma kort är ju orsaken till den dåliga prestandan i det där demot. Det såg mycket häftigare ut med physx effekterna aktiverade.

Ja det är ju det jag säger, inte särskilt häftigt om man "måste" ha en MGPU setup för o få det att funka. Kunde dem ju lika gärna haft kvar Ageia kortet imo.

Men jag bashar inte nvidia eller deras physx på något sätt, jag tycker bara inte att det är något att snacka om ännu då det funkar så illa att man behöver en sli rig eller åtminstone ett eget kort för enbart physx.

*edit*
Men jag gillar vad PhysX gör i Batman spelet, helt klart fett med physx aktiverat

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Ja det är ju det jag säger, inte särskilt häftigt om man "måste" ha en MGPU setup för o få det att funka. Kunde dem ju lika gärna haft kvar Ageia kortet imo.

Men jag bashar inte nvidia eller deras physx på något sätt, jag tycker bara inte att det är något att snacka om ännu då det funkar så illa att man behöver en sli rig eller åtminstone ett eget kort för enbart physx.

Det kallas $!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Det kallas $!

Du har så rätt.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det verkar som nvidia betalar speltilverkarna för att de ska göra spelen fulare till ati? Funktioner som funkar utmärkt i vanliga fall som rök osv är borttagna för ati. ati hade nog klarat av ganska många av nvidias funktioner utan physx. Detta får ju Physx att se bättre ut än vad det igentligen är..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Bara jag som tycker det verkar som nvidia betalar speltilverkarna för att de ska göra spelen fulare till ati? Funktioner som funkar utmärkt i vanliga fall som rök osv är borttagna för ati. ati hade nog klarat av ganska många av nvidias funktioner utan physx. Detta får ju Physx att se bättre ut än vad det igentligen är..

Nej det är inte bara du.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Avstängd

fattar inte varför folk ens läser sådan här skit, bara total smutskastning och stora lögner från båda parter. Vänta på testa o välj bäst prestanda per Krona.

Som 4870 för ett år sedan lr 2 gtx 260 i sli för ett halvår sen.

man kan motivera val från båda tillverkare

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Avstängd

Fick mitt Sapphire HD5870 idag, fick runt vad mitt PowerColor 4870x2 fick i 3DMark06 (Sapphire kortet fick 20174 poäng med 3.7 GHz CPU) fast Sapphire är ett klart bättre kort då mitt PowerColor hade ett skit BIOS, klart nöjd är jag i alla fall. Kommer säkert bli bättre då dom optimerar drivrutinen lite bättre. Inga som helst problem än så länge och jag kan säga att fläkten ligger på 21% och grafikkortet är mycket svalt (38 grader) Idle

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Fick mitt Sapphire HD5870 idag, fick runt vad mitt PowerColor 4870x2 fick i 3DMark06 (Sapphire kortet fick 20174 poäng med 3.7 GHz CPU) fast Sapphire är ett klart bättre kort då mitt PowerColor hade ett skit BIOS, klart nöjd är jag i alla fall. Kommer säkert bli bättre då dom optimerar drivrutinen lite bättre. Inga som helst problem än så länge och jag kan säga att fläkten ligger på 21% och grafikkortet är mycket svalt (38 grader) Idle

Fan va nice, det där med fläkten och temp. Men man kan inte säga att 4870x2 är ett bättre kort.. är väll bara lite snabbare.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer

Återigen, det är inte röken som är poängen. När ska folk på detta forum läsa på.
Det är fysiken och de dynamiska partiklarna=rökens dynamik som beräknas.
Två helt olika saker.

Men visst dom kunde ha haft kvar någon visuell rök som funnits i spel sedan man kan minnas. Men de orkade väl inte lägga in det för ATi/AMD.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

Ser att du är nöjd med kortet och dess prestanda med tanke på beta drivare men får man fråga varför du uppgraderade från ett HD4870X2 till HD5870 :D? Vad var det som inte var tillräckligt tillfredsställande med X2 kortet?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Återigen, det är inte röken som är poängen. När ska folk på detta forum läsa på.
Det är fysiken och de dynamiska partiklarna=rökens dynamik som beräknas.
Två helt olika saker.

Men visst dom kunde ha haft kvar någon visuell rök som funnits i spel sedan man kan minnas. Men de orkade väl inte lägga in det för ATi/AMD.

Eller för dom som inte kör dom allra vassaste Nvidia-korten.
Dom har alltså valt att implementera röken på ett annat sätt, så det blir fulare för de flesta och lika snyggt eller aningen snyggare för dom som har ett av de vassare Nvidiasystemen, fin "utveckling".
Såna skitspel bojkottar jag.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Ser att du är nöjd med kortet och dess prestanda med tanke på beta drivare men får man fråga varför du uppgraderade från ett HD4870X2 till HD5870 :D? Vad var det som inte var tillräckligt tillfredsställande med X2 kortet?

Kortet gick sönder och så funkade inte kortet speciellt bra när det var helt. Det är inte bara jag som haft problem med PowerColor HD4870x2. Konstigt nog så funkade det mycket bättre under Windows XP 32bit. Körde jag kortet under Windows XP x64 eller Vista ballade skiten ur ganska ofta. Mitt nya kort blir inte knappt varmt. Har sett att den varit uppe på max 66 grader och fläkten är väldigt tyst jämfört med 4870x2 kortet. Jag fick höja fläkten på PowerColor kortet till 37% annars blev kortet för varmt vid belastning. Jag rekommenterar Sapphire HD5870, men ni kan vänta tills priset gått ner. Ett tips är om ni nöjer er med ett HD5850 kort, så lottas det ut ett sådant i en tävling på AMD forumet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64