Permalänk
Medlem

Jag måste också bara påpeka min oro över EU-direktivet att banna e-liquids som inte är testade och certifierade.. hoppas verkligen inte att den lagen passerar i oktober, det kommer göra livet surt för många användare då vi inte kommer kunna sälja det över disk längre här i landet, utan får helt och hållet tillförlita oss på importvaror.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

För nybörjare, EGO-batteri, gärna över 1000mah + Kanger tanks.. brukar vara bra för nybörjare att lära sig med.
För folk som är lite mer avancerade, kör på Vamo, Innokin SVD/134/MVP, Zmax + valfri tank.

För någon som inte är insatt, vad är dessa prylar du rekommenderar och vad blir skillnaden mot "stock"?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Kommer du själv öppna butik eller är det nåt du bara hört talas om?

Det kommer att bli en bra sajt med mycket information. Kanske även en butik...

Skrivet av lap87:

Jag måste också bara påpeka min oro över EU-direktivet att banna e-liquids som inte är testade och certifierade.. hoppas verkligen inte att den lagen passerar i oktober, det kommer göra livet surt för många användare då vi inte kommer kunna sälja det över disk längre här i landet, utan får helt och hållet tillförlita oss på importvaror.

Jag håller med. Rena rama idiotin och ett exempel på hur politiker går tobaks- och läkemedelsindustrins ärenden och blankt ignorerar alla data rörande e-cig som visar att det faktiskt räddar liv. Mycket pengar i fickorna skulle jag tro... För oavsett hur det går så kommer du fortfarande kunna köpa cigaretter över disk, trots att det är skadligt och skördar massor med liv varje år...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

För någon som inte är insatt, vad är dessa prylar du rekommenderar och vad blir skillnaden mot "stock"?

Batteri + förbrännare/tank.. och jag har ingen aning om vad du menar med "stock".
Det som är ansett baseline-produkter är EGO-kits nuförtiden, för de batterierna håller länge och med en tank-setup så behöver du inte fylla på eliquid flera ggr per dag, vilket gör att det är en lättare produkt att handskas med. För när batteriet är laddat, tanken är fylld, så har du en hel dag framför dig där du enbart behöver ta med dig den kompletta e-ciggen i fickan eller väskan.

Eftersom du inte är så insatt så råder jag dig att gå in på totallywicked's hemsida och läsa, dom har bra förklaringar på det mesta.
ECF, E-cigarette forum är också ett bra ställe att hitta info om man är osäker.
Youtube.. Grimmgreen och Pbusardo är två youtubers som har väldigt många videos uppladdade där de visar och förklarar.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

På tal om billiga e-cigg och tillbehör.

GotSmok
En rabattsida, poppar upp nya deals dagligen. Dock så är inte alla deals på sidor som skickar till Sverige, jag har kontaktat de flesta och bett dom att lägga till Sverige, de flesta lyssnade.
En bra sida att hålla koll på ^^

FastTech
En "wholesale-sida" , sjukt billiga priser men oftast är det kloner/kopior, så man får gärna göra lite research och känna till utseenden/brands etc.
Men när det kostar ett par dollar istället för 20-30 så bryr man sig oftast inte om det är en slit o släng grej ^^
Oh yeah, Free Shipping. (från Singapore)

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Batteri + förbrännare/tank.. och jag har ingen aning om vad du menar med "stock".
Det som är ansett baseline-produkter är EGO-kits nuförtiden, för de batterierna håller länge och med en tank-setup så behöver du inte fylla på eliquid flera ggr per dag, vilket gör att det är en lättare produkt att handskas med. För när batteriet är laddat, tanken är fylld, så har du en hel dag framför dig där du enbart behöver ta med dig den kompletta e-ciggen i fickan eller väskan.

Eftersom du inte är så insatt så råder jag dig att gå in på totallywicked's hemsida och läsa, dom har bra förklaringar på det mesta.
ECF, E-cigarette forum är också ett bra ställe att hitta info om man är osäker.
Youtube.. Grimmgreen och Pbusardo är två youtubers som har väldigt många videos uppladdade där de visar och förklarar.

Stock = det man får medföljande när man beställer, standardutrustningen helt enkelt.
Tack för tipsen, ska in och rota där.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Väntar på nikotinjuice från England. Var osäker på vilken styrka man skulle ha så jag körde 24. Vad är er erfarenhet från styrka och smak? Påverkar styrkan smaken mycket?

Grattis och välkommen till e-cigg förbundet kamrat Nightcrawl
Jag rökte ett paket Prince röd om dagen, jag startade med 18mg och trappade ner till 12 efter ett par månader.
Jag resonerade som så att jag älskar smaken, det är skitkul att sitta o puffa länge och ofta, så då behövde jag inte tvinga i mig onödigt mycket nikotin.
Tror inte jag skulle klara av 24mg nu, speciellt med hur effektiva de nya tankarna är. Ju mer ång-produktion desto mer nikotin får man i sig.

Men å andra sidan så vet jag folk som sitter o bolmar 30mg dagligen, beror väl på ens tolerans-nivå antar jag. ^^

*edit*
Smaken påverkas ja, ju mindre nikotin desto mer känner man smaksättningen. Nikotinet ger dig en throathit, och det smakar lite beskt (känner jag iaf).
Om man vill ha hög nikotinhalt så är menthol-smaker det bästa att använda har jag märkt ^^ Det blir lite som minttu-effekten då, puffa på och känner inget förrens man ska resa sig upp, pang! nico-kick!
Men det är bara att testa sig fram, jag tror jag har säkert provat över 50 smaker nu från 4-5 ställen i varierande styrkor.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Grattis och välkommen till e-cigg förbundet kamrat Nightcrawl
Jag rökte ett paket Prince röd om dagen, jag startade med 18mg och trappade ner till 12 efter ett par månader.
Jag resonerade som så att jag älskar smaken, det är skitkul att sitta o puffa länge och ofta, så då behövde jag inte tvinga i mig onödigt mycket nikotin.
Tror inte jag skulle klara av 24mg nu, speciellt med hur effektiva de nya tankarna är. Ju mer ång-produktion desto mer nikotin får man i sig.

Men å andra sidan så vet jag folk som sitter o bolmar 30mg dagligen, beror väl på ens tolerans-nivå antar jag. ^^

*edit*
Smaken påverkas ja, ju mindre nikotin desto mer känner man smaksättningen. Nikotinet ger dig en throathit, och det smakar lite beskt (känner jag iaf).
Om man vill ha hög nikotinhalt så är menthol-smaker det bästa att använda har jag märkt ^^ Det blir lite som minttu-effekten då, puffa på och känner inget förrens man ska resa sig upp, pang! nico-kick!
Men det är bara att testa sig fram, jag tror jag har säkert provat över 50 smaker nu från 4-5 ställen i varierande styrkor.

Jag fick nikotinjuicen i måndags och har testat lite. Två smaker, pineapple menthol och någon ren mentholsmak. Den sistnämnda ger en starkare kick i halsen tycker jag. Men samtidigt tycker jag att jag får lite ojämn smak och ånga. Tror jag är inkonsekvent med hur jag trycker i och vrider när tanken ska in i atomizer. Det ser ut som att jag ska kunna klara mig på en laddning batteri och juice per dag ungefär. Så kostnaden borde iaf bli minst hälften av vad den varit innan. Gissningsvis mindre.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Jag fick nikotinjuicen i måndags och har testat lite. Två smaker, pineapple menthol och någon ren mentholsmak. Den sistnämnda ger en starkare kick i halsen tycker jag. Men samtidigt tycker jag att jag får lite ojämn smak och ånga. Tror jag är inkonsekvent med hur jag trycker i och vrider när tanken ska in i atomizer. Det ser ut som att jag ska kunna klara mig på en laddning batteri och juice per dag ungefär. Så kostnaden borde iaf bli minst hälften av vad den varit innan. Gissningsvis mindre.

Yeah det finns en viss teknik man lär sig efter ett par laddningar, hur mycket man vågar fylla tanken, hitta rätta läget när man trycker i. ^^
Du lär absolut spara pengar på det! Om du nu inte blir drabbad av hobby-syndromet som en annan har, och måste alltid testa det senaste

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Yeah det finns en viss teknik man lär sig efter ett par laddningar, hur mycket man vågar fylla tanken, hitta rätta läget när man trycker i. ^^
Du lär absolut spara pengar på det! Om du nu inte blir drabbad av hobby-syndromet som en annan har, och måste alltid testa det senaste

Tycker mig ha fått till det bättre nu på de senaste omladdningarna. Satt i fredags och drack öl och jag får lov att säga att eciggen är ett mycket bra substitut vid sådana tillfällen. Jag noterade att smaken blev mycket bättre när vi satt ute och det var runt 15-16 grader i luften. Inne smakade det lite mer nikotin/starkt. Ute kände man att smaksättningen lämnade mer smak.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Tycker mig ha fått till det bättre nu på de senaste omladdningarna. Satt i fredags och drack öl och jag får lov att säga att eciggen är ett mycket bra substitut vid sådana tillfällen. Jag noterade att smaken blev mycket bättre när vi satt ute och det var runt 15-16 grader i luften. Inne smakade det lite mer nikotin/starkt. Ute kände man att smaksättningen lämnade mer smak.

Jag föredrog alltid att röka utomhus när jag fortfarande rökte cigg, det är nåt med den högre syrehalten som gör det lenare.
Nu med e-cigg så föredrar jag nog faktiskt att sitta inomhus, min ProTank har så högt luftflöde att smaken på ångan nästan försvinner när man är utomhus.
Men det är ju bra att du börjat få in rätta knycket

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Läcker hur då? Låter som handhavandefel.

Läcker ner i batteriet. Den här varianten har jag. Fast jag använder inte den längre just pga detta problem.

http://www.eciggbutik.se/ego-ce4-blister.html

Permalänk
Medlem

Jag tog och sandblästrade min RSST-tank, filade ner toppen en aning och satte den på min Atmizoo Roller mod:

Dålig bild från mobil och helt fel ljus -bordsytan ska vara vit och inte randigt gul, det är kanske lysröret som skapar ränderna och det som är mörkgrått ska vara mera åt silverfärg/ljusgrå? Nåväl...

Hela enheten är 127 mm hög med munstycket på.

Men jag har en Smok Natural med NAT-1 kit som jag tror jag ska använda tanken på och då även sandblästra den mod:en. Jag återkommer med bild om/när jag gör det.

fyllde på info
Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Läcker ner i batteriet. Den här varianten har jag. Fast jag använder inte den längre just pga detta problem.

http://www.eciggbutik.se/ego-ce4-blister.html

Den där clearomizern, CE4, är inge bra.. masstillverkad budget-produkt.
Kan vara dåligt limmad eller sprucken nånstans :/

Om du kan, köp en ProTank med 1.8 ohm atomizer. Dom håller bra kvalité ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;13806660']Jag tog och sandblästrade min RSST-tank

Måste bara säga, fyfan va vacker! :'D
Jag är inte så duktig på sånt så jag håller mig till standardutförande på mina grejer :/

Måste också ta o fixa lite bilder på mina grejer, mestadels clones o sånt tyvärr men ska lätt spara ihop till Vicious Ant's Valkyrie + Kraken!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Jag har en hel del av bägge världar. En hel drös med kloner som är billiga men även ett gäng med dyra mod:ar som jag tycker var värda pengarna. Jag har ju hållit på ett tag så det blir ju en del när man går från stadiet "sluta med cigaretter" till hobbyläge.
Men jag har kvar mina tidiga inköp som eGo och hemmabyggen även om de nästan aldrig används.

Nästa dyra inköp blir GP Piccolo v3 när den släpps och en GP Spheroid samt en Nemesis V.W. om jag får tag i dem -det är ju toksvårt när det blir rusning vid släpp!

Men som jag alltid rekommenderar till en ny vejpare:
En Vamo med en bra tank typ Vivi Nova, ProTank eller till och med en billig cartomizer-tank, kostar inte så mycket att komma igång med och funkar hur bra som helst. Jag använder själv ofta en Vamo med en billig carto-tank från Smok.

Men dripping är det jag helst använder hemma, bäst smak!

Angående Kraken-tanken. Den är rätt snygg, men priset är ju hutlöst! Över tolvhundra för en tank... nej, då är något snett och modtillverkarna har blivit alltför giriga.

Ytterligare kommentar
Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;13810109']
Men dripping är det jag helst använder hemma, bäst smak!

Angående Kraken-tanken. Den är rätt snygg, men priset är ju hutlöst! Över tolvhundra för en tank... nej, då är något snett och modtillverkarna har blivit alltför giriga.

Rob på DDV försöker haffa sig en VW Nemesis han med, han lovade mig roliga grejer om jag kunde fixa en xD

Om du har vägarna förbi Karlstad, hör gärna av dig och ta med nån dripper som du tycker är bra.. för jag är inte helt hundra på om det är jag som inte gillart eller om jag bara gör fel -.-''

Yeah, den är svindyr.. men det kommer ju räknas till "lyxvaror", och priset lär säkert falla sen när de är uppe i nr.1000+ på stämplarna.
But it looks so niiiice :c
___

Btw, det där med Vamo, jag övertygade min polare att skaffa sig en Vamo V3 + random BCC tank, och han är så lycklig att jag blir nästan avundsjuk xD Men min eVic går ingenstans, den är perfekt för mitt behov. måste bara skaffa mig ett par ProTank2 sen har jag mitt gear för "all day vaping".

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Du behöver ju ingen Vamo, du har ju en eVic!

Det är för nya vejpare som jag rekommenderar den eftersom den är så pass billig, har allt man behöver (variabel Watt vilket gör vem som helst lycklig, skydd mot kortslutningar och urladdning, dessutom kan man välja olika batterikonfigurationer) och när man väl har den och en sjysst tank -då behöver man aldrig skaffa något "bättre", vilket många som börjar med en ego/kanger/low-end gör så småningom. Det enda som behövs då är en vätska som man gillar.

Men som vejp-hobbyist så blir det en hel del inköp för att "testa" nya saker och inköp bara för att de är så smarta och/eller vackra! Det senaste köpet som fick mig att bli mer eller mindre lyrisk var Diver från grekiska Atmomixani som är en ombyggningsbar cartomizer med smaken från en dripper och deras Scuba-tank som är vacker, praktisk och som man kan smycka ut efter önskemål. Dyr, men väl värd pengarna. Sedan tänker jag som så att jag har sparat in en hel del på att inte röka cigaretter. Istället för att elda upp pengarna köper jag vackra saker som fortfarande är värda något, som kan användas om och om igen...
Dessutom provar jag mycket så att jag kan hjälpa andra genom att rekommendera bra produkter och avråda från mindre bra.

Jag bor inte så långt bort från dig, även om jag inte har "vägarna förbi" så kan jag tänka mig en tripp till Karlstad för att spana in staden lite framåt hösten. Jag har en hel hoper bra drippers som jag tar med mig och lite härliga vätskor... kanske lite Scorpion Blood?

Förhoppningsvis har jag hunnit bygga klart min egna squanker-mod... och då följer den med också.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;13810511']
Du behöver ju ingen Vamo, du har ju en eVic!

Jag vet! :'D
eVic <3
Tänkte beställa lite roliga mods till den från Taiwan sen, body kit o sånt skoj :3

Atmomixani kontaktade jag för några dagar sen, kollade med dom när nästa "batch" kommer ut och fick svaret att de släpper en liten batch med samtliga modeller den 28:e, kunde förhandsboka max 2 av varje sort.. tyvärr så har jag inte direkt pengar till det, kollade bara åt min gode vän Rob på DDV ^^

Scorpion Blood låter spännande! :3
Squonking är ett fenomen som låter väldigt kladdigt, men jag förstår varför folk började med det Skulle vara skoj att testa ^^

Om du vill så kan du ju alltid dela med dig av skype/fb i PM, underlättar en hel del om man ska planera nåt

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

http://www.yaeliq.com/

En israelisk sida som säljer stora kvantiteter med e-liquid för billig peng, har 5 random sample paket på väg till en polare i närheten och det finns gott om bra reviews.
Detta är liquids som är mixade för hand av killen som äger sidan btw, så din order är alltid färsk liquid som kan behöva stå ett tag o mogna :3

EDIT:
Har fått testa dessa liquids som kom fram relativt snabbt till min vän här i sverige, och jag kan säga som så att det är en rejäl chansning.
Citrus Plasma smakade toa-rengöring rent ut, horribel smak och den satte sig ordentligt i atomizern.
En del andra var halvt okej, rena fruktsmaker etc, men de varierade också i smak. En del var inte alls som man förväntade sig.
Green Apple smakade mycket likt en svag variant av Sourz Green Apple likören.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Här är bilderna på en blästrad och buffad Natural med RSST tank och NAT-1 mod så att den ser ut som en hybrid.

Den blästrade ytan känns skön i handen och den vejpar som ett ånglok. Kör med 0,9 ohm coil och har borrat upp ventilationshålet till 2,5 mm!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

Visste inte att det fanns en E-cigg tråd här men ska följas å få lite tips och sånt

Jag har kört E-cigg i snart ett år på grund av att jag snusade innan och ville sluta och testade av en på jobbet och tänkte en sån här måste jag skaffa och har nu varit snusfri i snart ett år men brukar köpa en dosa då och då för känslan och smaken

Jag började med en EGO-C startpaket men brände förångarna konstant så började testa det mesta och hittade vivi novan som jag kör än i dag med ett EGO-C twist och ett vision spinner batteri samt en självlysande munstycke

Jag brukade köra på färdigblandad Ejuice men köpte hem en massa grejjer och började blanda egen ist vilket va lite små kämpigt i början men man lärde sig snabbt Så kör 32mg 90%PG 10%VG för vill ha mer riv i halsen därför så mkt PG

En blandning jag ej kan rekommendera är pepparkaka och blåbär för smakar som överjäst dåligt vin

Vilka smaker föredrar ni?

Blev väldigt långt inlägg men ni måste ju veta varför jag började och lite om vad jag gör nu

Permalänk
Medlem

Halloj Herr Kanin!

Jag testar väldigt mycket och blandar själv. Just nu har jag några blandningar jag jobbar på med lakritsbas och fruktton. Det svåra är att hitta rätt accent nu när jag har fått basen att stämma.
Men några favoriter jag har är:

  • Chai Tea (hemmagjord, 40/60)

  • Virginiatobak, en gnutta kentucky och menthol (hemgjord, 50/50)

  • Blåbär, Citron och EM+vape wizard (hemgjord 50/50)

  • Gorilla Juice (Alien Visions 0/100) -Tobak och Banan

  • Truth Serum (Roar Vapor, 20/80) -Päron och Cocos

  • Shire Malt (Pipesauce, 0/100)... -Tobak och Malt

Det finns många många fler som jag gillar... Jag ligger på 10-12 mg/ml nu, när jag började så var det med 24 mg/ml.

Idag byggde jag två microcoils (ca 3,6 ohm x 2 =1,8 ohm) i en dripper som ligger utan veke på en bädd av bomull som håller massor med juice! Fräscht! Bra att testa smak med. Dessvärre har jag långt kvar med den juice jag håller på att jobba fram nu.

Ett tips på udda smaker att tillsätta en juiceblandning är gurka! En underskattad smak...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Skrivet av '[SvK:

Rogue;13820087']Halloj Herr Kanin!

Jag testar väldigt mycket och blandar själv. Just nu har jag några blandningar jag jobbar på med lakritsbas och fruktton. Det svåra är att hitta rätt accent nu när jag har fått basen att stämma.
Men några favoriter jag har är:

  • Chai Tea (hemmagjord, 40/60)

  • Virginiatobak, en gnutta kentucky och menthol (hemgjord, 50/50)

  • Blåbär, Citron och EM+vape wizard (hemgjord 50/50)

  • Gorilla Juice (Alien Visions 0/100) -Tobak och Banan

  • Truth Serum (Roar Vapor, 20/80) -Päron och Cocos

  • Shire Malt (Pipesauce, 0/100)... -Tobak och Malt

Det finns många många fler som jag gillar... Jag ligger på 10-12 mg/ml nu, när jag började så var det med 24 mg/ml.

Idag byggde jag två microcoils (ca 3,6 ohm x 2 =1,8 ohm) i en dripper som ligger utan veke på en bädd av bomull som håller massor med juice! Fräscht! Bra att testa smak med. Dessvärre har jag långt kvar med den juice jag håller på att jobba fram nu.

Ett tips på udda smaker att tillsätta en juiceblandning är gurka! En underskattad smak...

Wow nu blir det till att blanda lite mer gorilla juice och truth serum lät intressant men är det någon särskild tobak smak man ska ha?

Har en hel del smaker så tänkte lakrits och en gnutta kiwi om det skulle bli bra för lät intressant det med lakrits med fruktton

Vart beställer du dina smaker ifrån? jag beställer iaf på liberty-flights.co.uk

Men om man tar ren PG eller VG (beroende på vilken bas man vill ha) och köper en vaniljstång och lägger i borde inte det funka som smaktillsättning?

Permalänk
Medlem

Shire Malt, Truth Serum och Gorilla Juice och många av de bättre juicerna är komplexa juicer och innehåller mer än fem olika smakkombinationer utöver de som annonseras, för att göra juicen unik. Gorilla Juice t ex är en blandning av Bobas Bounty som smakar tobak av ett slag jag inte stött på som smakämne och äkta banan (inte skumbanan som många banansmaker liknar). Smaker man kan uppfatta från Bobas Bounty är bl a lite vanilj, aningen karamell, grahamskex, plommon... väldigt svårt att sätta fingret på och att återskapa.

Liberty Flights är bra, de har ett stort utbud.

Jag skulle vara försiktig med att blanda i organiska ämnen i vätskorna, man vet inte vilken påverkan det kan få, dessutom kan de brytas ner på oväntat sätt och skapa kemiska föreningar med oönskade effekter. För att få en riktigt bra vaniljsmak rekommenderar jag French Vanilla från Perfumers Apprentice (finns på Liberty Flights).

Experimentera på med smaker! Ibland lyckas jag få till riktigt vedervärdiga kombinationer... Men oftare stöter jag på intressanta smakblandningar. Har du något recept som fungerar riktigt bra så jobba vidare på det och försök förbättra receptet ytterligare.

Klipp och klistra... ändrade på ordningen så att det inte blev så flummigt...
Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Visste inte att det fanns en E-cigg tråd här men ska följas å få lite tips och sånt
Vilka smaker föredrar ni?

Välkommen till tråden om e-cigg Herr Kanin ^^
Vi är alla här för att dela med oss av kunskaper o nya påfynd :3

Har inte testat att blanda eget än, finns ju ingen provider i sverige såvitt jag vet, som säljer nikotin i pg/vg.. Och de flesta "wholesale" kemilabben i amerika vägrar att frakta det hit..

Personligen så är jag helt körd i Darkest Day Vapor träsket, fastnade totalt för hans blends ^^
Andra smaker.. uhm, simpla fruktsmaker är alltid najs
Honeydew Melon från Better Vapes är en favorit, de har en hel del smaker som jag gillar!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Idag fick jag ett trevligt paket som matchar min Atmizoo Roller till 100%! Eller kanske till 91%...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Xsmoke beställde jag ifrån.
Rökte gröna Prince Menthol förut och kör på Menthol nu med från xsmoke och är grymt nöjd!
Priset per ask blir ca:27:- en patron = ask
http://se2.xsmoke.com/?r=&hr=http://www.google.se/url?sa=t&rc...

Någon här som provat xsmoke? och vad tyckte ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Xsmoke beställde jag ifrån.
Rökte gröna Prince Menthol förut och kör på Menthol nu med från xsmoke och är grymt nöjd!
Priset per ask blir ca:27:- en patron = ask
http://se2.xsmoke.com/?r=&hr=http://www.google.se/url?sa=t&rc...

Någon här som provat xsmoke? och vad tyckte ni?

Pengarna är bättre spenderade på ett EGO-startkit + en flaska eller två med e-liquid.
Ampull/Patron-systemet är förlegat och inte ens i närheten av lika effektiva som instegsmodellerna nu.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Xsmoke beställde jag ifrån.
Rökte gröna Prince Menthol förut och kör på Menthol nu med från xsmoke och är grymt nöjd!
Priset per ask blir ca:27:- en patron = ask
http://se2.xsmoke.com/?r=&hr=http://www.google.se/url?sa=t&rc...

Någon här som provat xsmoke? och vad tyckte ni?

Jag brukar starkt avråda från den typen av instegsmodeller som xsmoke tillhör och varna för den betalningsmodell de använder! De är bland de sämsta enheter man kan köpa idag och det är mycket dyrare än vad det verkar i första läget och kan vara svårt eller omöjligt att säga upp en prenumeration på överprissatta patroner.

Undvik alla "testa gratis" som finns, det finns många exempel där folk skinnats på pengar.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...