Permalänk
Medlem

Mycket intressant får ja säga trots att jag inte är rökare. Finns det någon forskning kring dessa hur det påverkar hälsan, vad dom innehåller eller är det ren nikotin man får i sig?
Lägg gärna upp lite mer bilder på dom bra grejerna, ni som är entusiaster.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Vätskorna innehåller Monopropylenglykol (PG) och Växtglycerin (VG) varierande förhållanden. Står det 70/30 så är det 70% PG och 30% VG. Det finns juicer som har 100 (VG). PG ger smakerna ett medium och VG ger sötma och ånga. Dessutom innehåller juicerna smakkoncentrat, varav många används i livsmedelsindustrin, men det finns även en del som bara används för e-vätskor. Vanligtvis innehåller e-vätskan nikotin i olika nivåer beroende på vad man själv föredrar utifrån ens nikotinberoende. Från 36 mg/ml som är extremt mycket till 0 mg/ml för de som jobbat sig ner dit och har som avsikt att bli av med beroendet. Det finns de som vejpar med 0 mg/ml och har blivit av med sitt beroende av nikotin, men som väljer att fortsätta vejpa eftersom det är något man tycker om.

Det finns rätt många undersökningar om de olika ingridienserna och den senaste tiden även på dem tillsammans i form av e-juice. Alla undersökningar pekar mot att det är obetydliga risker jämfört mot att röka och även att det inte påverkar hälsan negativt! Nikotinet i sig, i de koncentrationer som finns i vätskan man förångar, är inte farligt om man inte dricker stora mängder av det. Nikotin i sig är en kraftfullt vanebildande drog och ett dödligt gift i högre koncentrationer, men det ger inte cancer.

Vill du dyka djupare i ämnet rekommenderar jag CASAA.org

Själv var jag rätt på det klara om riskminskningen det innebar att gå från cigaretter till e-cig och har upplevt en hälsoförbättring, nu är det även dokumenterat. Tyvärr ser man ändå mest negativa artiklar i dagspress, vilket är helt obegripligt.

Politiker, tobaksbolag och medicinbolag jobbar för att stoppa utveckligen och hejda försäljningen av både vätskor och enheter. Nog för att jag kan förstå tobaksbolagen och medicinbolagens oro eftersom det är en bättre och mer attraktiv produk som äter upp deras vinstmarginaler, men att politikerna så beredvilligt går deras ärenden går bara inte att ursäkta. Det är dessvärre inte enstaka politiker som ignorerar oberoende undersökningar vilka uppvisar positiva resultat.

Inom EU tänker de nu driva igenom ett lagförslag som kraftigt begränsar användningen och i princip stryper marknaden och de gör det med helt felaktig information och utan logik -de går andras ärenden (läs korruption), de ignorerar folkets hälsa och åsikter.

Edit 1 - Lade till lite info om nikotin. Edit 2 - Lade till info om vad vätskorna innehåller.
Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Darkest Day Vapor har lanserat 2 nya smaker, tycker att ni borde ta o ge honom lite mer jobb att göra
Vicious Ant har också lanserat nytt, Valkyrie, en sexig hybrid rba/dripper.
Gotsmok.com fortsätter att slita i plånböcker med sina super-deals, och jag har skickat en RBA till Rogue för uppborrning.

All in all, en lugn vape-week/month thus far ^^

Hur har det gått för er andra?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Eller kika på Vapor Joes för fler deals.

Men jag vill också påpeka att även om kloner förvisso är bra för alla inblandade, så har det börjat komma modeller från klon-tillverkare som börjat använda originalets märkningar, löpande serienummer och i de värsta fallen använder de dessutom ursprungstillverkarens logotyp på klonen och då passerar man alla gränser. Köp inte dessa! Det är skapar problem i form av bedrägerier, tron av att det är ett original, stöld av varumärken och kan innebära tvärstopp för kloner i framtiden.

Förutom att man åsidosätter moral och etik så kan det resultera i att en modtillverkare med backning går till domstol och stämmer återförsäljare som saluför denna typ av kloner vilka är svåra att särskilja från originalet -med logotyp och allt, så kan det i förlängningen innebära att återförsäljare över lag drar sig för att ta in kloner då de riskerar att stämmas (gäller framförallt i USA men påverkar hela marknaden i stort).

Ett tydligt exempel är Chi You-klonen.

Jag kan väl inte skriva ett inlägg utan att redigera något... denna gång var det ordalydelsen... Dessutom lade jag till lite när jag ändå höll på...
Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Är sugen på e pipa.
Ni som är inbitna e rökare kan inte ni länka till vart ni köper erat röka ifrån?
Det finns ju en uppsjö av leverantörer att välja från och som någon sa tidigare om xsmoke så kan det mycket väl stämma att man blir blåst där. Jag har mailat dom ett antal ggr men får aldrig något svar av dom.

Permalänk
Medlem

Hygglo, prova kundservice@xsmoke.se och fungerar inte den så testa support@xsmoke.com

Nu är jag ju petig, jag vet, men jag undviker termen rökare eftersom det är förknippat med förbränning av tobak. Säg vejpare och vejpa, vilket är svengelska från engelskans vaper och vape, så skiljer man sig ännu en aning från cigaretter.

Bra butiker jag har använt är:
US Madvapes
US Discount Vapers
US SmokTek
UK Charlie's Vape Shop
UK Cloud9Vaping
UK Liberty-Flights
EU Pink-Mule
EU Vape Mania
EU Atmistique
Dessa är bara ett lätt urval taget ur luften.

Vill du leta runt bland europeiska butiker och hitta någon som passar dig, rekommenderar jag denna länk:
eCigShops.eu

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Om du vill chansa på leverans-tider och behandling, så finns det ju alltid Fasttech.com
Annars om du känner för ett äventyr med språksvårigheter så kan du ju göra ett konto på Alibaba.com och kontakta fabriker/återförsäljare från Shenzhen, Kina.
Det är därifrån de flesta grejerna kommer ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Bestämt mig för att köpa e-cigg nu efter att läst i forumet samt googlat runt en del. Hittade http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-i-mist-vision-v3-start...

Är den något att ha? någon som har erfarenheter med hemsidan?

Har rökt i flera år nu, och känner att det är dags att trappa ner/sluta. Men vill inte sluta med nikotinet ännu, så tänkte beställa med nikotin. Vilken styrka föredrar ni? (Röker nästan ett helt paket per dag).
Och sen så har jag extremt svårt för att bestämma mig för vilken smak jag ska välja. Finns det någon som smakar "någorlunda" som vanliga cigaretter? Eller någon som ni tycker är himelskt god?

Mvh

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

Personligen, och det här är min åsikt, tycker jag att du ska satsa på det jag nämnt tidigare: en Vamo med en ProTank, Vivi Nova eller en enkel Cartomizer-tank. Du får helt enkelt mycket mycket mer för pengarna och kommer inte att behöva uppgradera för att få en bättre upplevelse. Jag vejpade mindre enheter i början och visst fungerade en eGo okej, men jag insåg att det inte räckte till riktigt och jag satte mig in i vejping-världen och lärde mig en massa nytt. Jag har nog testat det mesta (inte alla sorters modeller givetvis!) sedan jag började för 3,5 år sedan.

Du ska inte förvänta dig cigarettsmak. Eftersom det är ingenting som förbränns så kan man inte få den smaken, eller tjäran... Men visst finns det smaker som liknar tobak, på sätt och vis... Virginia-tobak och Kentucky är relativt bra baser och i köpessammanhang så ligger Alien Visions Boba's Bounty, Janty's RY4 och Pipesauce Long Bottom Leaf bra till, men i slutänden så är det din personliga smak som avgör. Det som smakar gott för mig kanske är avskyvärt för dig. Smak är väldigt personligt och individuellt. Men var inte rädd för att testa smaker som inte har med tobak att göra, välj gärna någon smak du tycker om och vejpa den istället. Med nikotin i vätskan så håller du ändå cigarett-begäret stången.

Vilken nivå du ska ligga på beror lite på hur starka cigaretter du röker. Någonstans mellan 24 mg/ml eller kanske 18 mg/ml kan vara bra att börja på för att se om du behöver mer eller mindre, det beror lite på hur vejpar.

stavning...
Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

Bestämt mig för att köpa e-cigg

Välkommen till tråden, Keeday.

EGO-kit kan du få tag på mycket billigare än så, men jag håller med Rogue, det är nog lika bra att du tar en titt på lite större artilleri typ som Vamo, Innokin, eVic, ProVari och fixa dig en ProTank eller ViviNova (större tanks, slippa fylla på lika ofta).
Men om storleken är en faktor så kör på EGO, men tänk på att med mindre storlek så är det ofta kortare batteritid.

Jag rökte ett paket röd prince per dag när jag började med e-cigg, och då började jag med 18mg nikotin på mina vätskor, sen dess har jag trappat ner och kommer säkerligen fortsätta så tills jag är nere på 0 nikotin ^^

Smaker, jadu.. första veckan så tyckte jag att tobak-liquid var riktigt najs, men efter ett par månader av experimenterande med andra smaker så kunde jag inte gå tillbaka till tobak längre
Ett tips som jag gav min kompis, tänk på ett par smaker som du saknat/älskar, godis, frukt, dricka.. vad som helst, och beställ en liten flaska med det för att pröva.
Oavsett vilken tillverkare/försäljare så brukar Menthol/Mint liquids vara ett säkert kort, det är svårt att göra fel med den smaken
Var beredd på många nit-lotter om du köper liquids hejvilt, gör research, fråga här om du är osäker.
Jag håller fortfarande på att testa liquids från massa olika ställen, just nu så är jag väldigt kär i Darkest Day Vapor liquids, råder dig att ta en titt!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli att posta den här bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Mycket intressant får ja säga trots att jag inte är rökare. Finns det någon forskning kring dessa hur det påverkar hälsan, vad dom innehåller eller är det ren nikotin man får i sig?
Lägg gärna upp lite mer bilder på dom bra grejerna, ni som är entusiaster.

Nej det är ingen som vet hur farligt det är och det är inte heller ngn kontroll på vad vätskorna egentligen innehåller.
Använd på egen risk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det är ingen som vet hur farligt det är och det är inte heller ngn kontroll på vad vätskorna egentligen innehåller.
Använd på egen risk.

En kommentar utan backning, i samma klass man vanligtvis ser användas mot e-cig. Om det är din åsikt så får du ha den, men det är en subjektiv åsikt.

Läste du överhuvudtaget min post som svarade på hans fråga? Följde du länken? Är du insatt?

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det är ingen som vet hur farligt det är och det är inte heller ngn kontroll på vad vätskorna egentligen innehåller.
Använd på egen risk.

Du vet ju uppenbarligen inte vad du snackar om, gå o läs på om nikotin, propylenglykol samt glycerin. Och när du kommer tillbaka så kan vi diskutera vad som är farligt med smak/färgämnen som vi har i mat och dryck till vardags.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen Rouge.
Har nu beställt hem en Vamo med smaken Kentucky. Återkommer när jag testat så får vi se :3

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

Första flaskan kommer ta slut snabbt, så var beredd på att ta hem mer / andra smaker

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

...Lägg gärna upp lite mer bilder på dom bra grejerna, ni som är entusiaster.

Jag lägger upp lite i taget. Här är en bild på min Nemesis:

Den är väldigt liten, mindre än min Roller, och har den mjukaste bottenknapp jag stött på!

Satte på en AGA-T2 tank med modifierad topp-kammare och ett 30mm munstycke som har gigantisk öppning. AGA-T2 är inte särskilt snygg, men detta gör den vacker och mer funktionell. Dessutom har jag moddat lite där kanthal-tråden går till den positiva pinnen så att det inte blir så stort avstånd och man slipper på så vis sk "hot-legs". Vejpen blir varmare med denna reducerade kammare; den är solid utom i området kring kontaktpinnen och veken.

Munstycket är vidöppet och funkar riktigt bra på denna genesis-tank. Som synes på andra bilden så kör jag en micro-coil med bomull, så den fungerar lite som en automat-dripper! Rena fräscha smaker!

Edit 1: Lade till tjarvens citat. Edit 2: Nattsuddbilder
Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

I present to you, the 56k modem killer post!

Photobucket Slideshow, satt i timmar här o försökte baka in den i forum-post men Swec tillåter inte flashiga saker -.-''
http://s872.photobucket.com/user/lennypinter/slideshow/E-cigg

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Här är min Provari v2 med en Scuba Tank som förser en Diver RBA med vätska och det hela avslutas med ett Gemini ss316L-munstycke. När jag ser den på bild såhär så inser jag att jag måste skaffa en liten "beauty-ring" som gör övergången mellan enhet och tank lite trevligare.

Provari är en väldigt trevlig enhet med variabel volt. Gedigen, otroligt härliga gängor i ett bra bygge. Tanken är vacker och går att pryda lite som man känner för. Smart påfyllnadslösning i botten. The Diver är en otroligt smart cartomizer-liknande RBA och är bland det bästa jag köpt i vejp-väg.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

http://www.vapervenue.com/products/loki-provari-beauty-ring

Denna ringen skulle nog se snyggt ut med den setup'en ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

http://www.vapervenue.com/products/loki-provari-beauty-ring

Denna ringen skulle nog se snyggt ut med den setup'en ^^

Den fanns inte i lager... har du fler förslag?

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Har väntat i 5 dagar på vape-mail från DDV nu, börjar bli oroligt.. det brukar oftast inte ta mer än 3 till 4 dagar att komma hit :/
Hoppas det inte fastnade i tullen >_>

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Sådär. Sitter nu med min Vamo v2 med en Vivi Nova tank. Är helnöjd, även om det var lite fel på tanken. "Lufthålen" är inte borrade, så måste ha tanken väldigt löst för tillfället. Men ska försöka fixa detta.
Beställde hem 22mg Kentucky e-juice först. Men kände väldigt fort att det var alldeles för starkt. Så beställde hem lite svagare så jag kunde blanda ut till runt 16 mg tillsammans med tutti-frutti.

Har ännu inte testat Kentucky efter att jag blandade ut den, då jag var väldigt ivrig på att testa tutti-frutti. Och det smakade väldigt gott.
Men nu är jag fast, har helt bestämt mig nu att jag ska ersätta vanlig rökning med vajpning. Så nu blir det att kolla runt på lite olika tankar etc. Förslag på någon bra? är ju somsagt fortfarande helt ny när det kommer till att vajpa.
åh, och stort tack till [SvK]Rogue som hjälpte mig att hitta det rätta start kittet.

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

Sådär. Sitter nu med min Vamo v2 med en Vivi Nova tank. Är helnöjd, även om det var lite fel på tanken. "Lufthålen" är inte borrade, så måste ha tanken väldigt löst för tillfället. Men ska försöka fixa detta.
Beställde hem 22mg Kentucky e-juice först. Men kände väldigt fort att det var alldeles för starkt. Så beställde hem lite svagare så jag kunde blanda ut till runt 16 mg tillsammans med tutti-frutti.

Har ännu inte testat Kentucky efter att jag blandade ut den, då jag var väldigt ivrig på att testa tutti-frutti. Och det smakade väldigt gott.
Men nu är jag fast, har helt bestämt mig nu att jag ska ersätta vanlig rökning med vajpning. Så nu blir det att kolla runt på lite olika tankar etc. Förslag på någon bra? är ju somsagt fortfarande helt ny när det kommer till att vajpa.
åh, och stort tack till [SvK]Rogue som hjälpte mig att hitta det rätta start kittet.

Grattis ^^

Vilken tank var det du hade nu?
Jag rekommenderar (som vanligt) starkt Kanger ProTank / ProTank II. Bra bottomcoil clearo/glassomizers.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Sitter på en Vivi Nova tank. Men ska ta och kolla upp dessa ProTank!

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

Sitter på en Vivi Nova tank. Men ska ta och kolla upp dessa ProTank!

Ja du får göra det ^^
Glas-tanks är ju optimala tycker jag, då man kan fylla dom med vilken liquid som helst utan att behöva oroa sig för att
vätskan kanske spräcker tanken.
Det som är risken med plast-tanks är ju att vissa syrliga vätskor kan reagera med plastet och så spricker det :/

Och så föredrar jag personligen också att brännaren sitter i botten istället, ångan blir inte lika varm när man suger in då ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Gawd, att vänta på leverans suger. 8 arbetsdagar och fortfarande inget vadderat kuvert från USA. :c

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Använder för tillfället en Tesla mod med en CE4+ clearo - om allt går enligt planerna skall en Vivi Nova tank anlända idag.
Ger mig med detta igen en gång in på att ta mig bort från snuset på jobbet samt rökningen av cigaretter på krog kvällar. Lyckades väl förra hösten då jag slutade totalt med all nikotin för några månader med hjälp av ett Ego CE4+ start paket i början. Snuset gick jag dumt tillbaka till efter vinter semestern och har stannat där tills nu.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är det någon här som fått sina e-juice-paket konfiskerade av tullen? har beställt 4 gånger från Mt Baker och har aldrig haft strul. Nyligen så fick en polare hela paketet konfiskerat av dem, dock var det en beställning på över 1000:-

Jag har lagt beställningar på max 700 per gång i tron att man slipper import-skatten.