Rösta fram vinnarna i Razers Blade-byggartävling

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram vinnarna i Razers Blade-byggartävling

Det har blivit dags att välja vinnare i Razers senaste tävling, och SweClockers medlemmar står för beslutet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller känns det som att belöningarna för denna typen av tävlingar är på tok för låga? Hör får de massa gratis designarbete och så bjuder de på en sketen mus som belöning xD

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Är det bara jag eller känns det som att belöningarna för denna typen av tävlingar är på tok för låga? Hör får de massa gratis designarbete och så bjuder de på en sketen mus som belöning xD

Så är det ju med de flesta tävlingar där man ska designa något. Men ibland kan det i alla fall vara en dator eller annat dyrt i vinstpotten.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thor:

Är det bara jag eller känns det som att belöningarna för denna typen av tävlingar är på tok för låga? Hör får de massa gratis designarbete och så bjuder de på en sketen mus som belöning

Tycker ofta denna typen av tävlingar känns ganska rimliga! Tanken är väl att man ska tycka det är kul också, om man är kreativt lagd.

Desto vidrigare "tävlingar" i musikbranschen... man ska göra en gratis remix åt någon avdankad musikproducent med "vinst" att bli re-posted på dennes youtube-kanal (som hade nån halvkänd hit för 10 år sen). De får in tusentals och åter tusentals med bidrag och kan cherrypicka fram en fantastisk remix som ger dem själva massor av gratis exponering, samtidigt som den som gjort remixen ger bort alla rättigheter & inte tjänar något på låten förutom "men du får ju chansen att synas..."

Finns exempel på remixar som fått stor exponering där den som utlyste "tävlingen" drar in pengar på youtube-ads & streams på Spotify men den som gjorde låten får nöja sig med "den stora äran" att ha sitt namn i låten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Är det bara jag eller känns det som att belöningarna för denna typen av tävlingar är på tok för låga? Hör får de massa gratis designarbete och så bjuder de på en sketen mus som belöning xD

Hellre det än "motivera varför just du ska vinna..." och liknande trams. Roligare med dessa tävlingar som får färre bidrag och som man har större möjlighet att påverka sin vinstchans i. Många ser det nog som en kul grej att delta, även om man ibland ser vissa riktigt imponerande bidrag som måste ha tagit lång tid att skapa.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hade jag tuggat tuggummi hade jag sparat ihop och gjort ett Razer blade- "konstverk"... det hade ju känts passande nu när de lanserat gaming-tuggummi och allt.

"But i´m all out of gum"

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Geeks
SweClockers

Denna tråd handlar alltså om själva tävlingen i huvudartikeln. Den som vill diskutera generella erfarenheter av Razers produkter, support och mjukvara behöver skapa en egen tråd eller hitta en befintlig i passande forumdel.

*Tråd rensad på OT*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Så är det ju med de flesta tävlingar där man ska designa något. Men ibland kan det i alla fall vara en dator eller annat dyrt i vinstpotten.

Jo men precis, en rimlig belöning liksom, de hade ju kunnat ge vinnaren en ny blade exempelvis.

Skrivet av anon324648:

Tycker ofta denna typen av tävlingar känns ganska rimliga! Tanken är väl att man ska tycka det är kul också, om man är kreativt lagd.

Desto vidrigare "tävlingar" i musikbranschen... man ska göra en gratis remix åt någon avdankad musikproducent med "vinst" att bli re-posted på dennes youtube-kanal (som hade nån halvkänd hit för 10 år sen). De får in tusentals och åter tusentals med bidrag och kan cherrypicka fram en fantastisk remix som ger dem själva massor av gratis exponering, samtidigt som den som gjort remixen ger bort alla rättigheter & inte tjänar något på låten förutom "men du får ju chansen att synas..."

Finns exempel på remixar som fått stor exponering där den som utlyste "tävlingen" drar in pengar på youtube-ads & streams på Spotify men den som gjorde låten får nöja sig med "den stora äran" att ha sitt namn i låten...

Hah, ja då lät ju detta som ganska förmåntlig belöning.

Sen kan jag ju köpa att den riktar sig mot personer som gillar skapande, men föresäller mig att de som lämnar in bidrag utnyttjas. Skulle ju bli förvånad om de som lämnat in vinnande bidrsg får ta credd för design eller vad det nu är i tävlingen om detta inkorporeras i produkten.

Skrivet av Bakgrund:

Hellre det än "motivera varför just du ska vinna..." och liknande trams. Roligare med dessa tävlingar som får färre bidrag och som man har större möjlighet att påverka sin vinstchans i. Många ser det nog som en kul grej att delta, även om man ibland ser vissa riktigt imponerande bidrag som måste ha tagit lång tid att skapa.

Håller med om att sådana tävlingar inte faller mig i smaken heller, de få ggr jag deltagid så har motivationerna vart nåt så framkrystade att jag vet inte vad.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Är det bara jag eller känns det som att belöningarna för denna typen av tävlingar är på tok för låga? Hör får de massa gratis designarbete och så bjuder de på en sketen mus som belöning xD

Lite så faktiskt. När jag läste ingressen fick jag genast tankar på att skapa en Blade i trä med små fina detaljer och likande. Sen jag såg man priserna och blev genast slak.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Infiniti:

Lite så faktiskt. När jag läste ingressen fick jag genast tankar på att skapa en Blade i trä med små fina detaljer och likande. Sen jag såg man priserna och blev genast slak.

Kul med ambitioner, men det behöver inte vara så avancerat. Tävlingen går ut på att göra en egen Razer Blade i valfritt material. Kartong, sand, pepparkaka eller modell-lera. Bara fantasin sätter gränser.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vem är först att bygga en i lego?
Eller om någon har en massa engångshyvlar?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Hehe Lego!

@Fenrisulvfan: Jag var ju tvungen...

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag!

Razer Blade 1, helt byggd i Lego. Välkommen!

Fullmatad med extrem kylning, dubbla fläktar, Ergoswift handlesstöd och Windows XP!

Fixade länken
Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem

Man tager vad man haver, det är ett bra recept..

Permalänk
Medlem

Finns det någon speciell tid när tävlingen är över eller är det vid midnatt imorgon?

Permalänk

Mitt bidrag

Razer Blade Chroma:

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Trunk:

Finns det någon speciell tid när tävlingen är över eller är det vid midnatt imorgon?

Vi har flera medlemmar som vill vara med och har bett om mer tid, så jag förlänger tävlingen ytterligare en vecka. Därefter är det dags för omröstning!

Sista datum för att lämna in bidraget är nu den 30 september.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

@Dimestam:
Jag som låg så bra till...

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi har flera medlemmar som vill vara med och har bett om mer tid, så jag förlänger tävlingen ytterligare en vecka. Därefter är det dags för omröstning!

Sista datum för att lämna in bidraget är nu den 30 september.

Det tackar jag för, även om det såklart är surt för de som redan lagt in ett bidrag. Då kan jag förhoppningsvis knåpa ihop ett lite mer ordentligt bidrag än vad jag hade tänkt.

Den där musen lockar.

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag med en Razer Blade dator, ultra tunn där av namnet

Permalänk
Medlem

Då har jag också skapat en Razor Blade, i lera inkl musen och mattan. Enjoy!

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag med en miljömedveten 27-tums Razer gjord av återvunna material.

Permalänk
Medlem

Razer YarnBook

Här kommer min familjs bidrag, nya Razer YarnBook.

Jag törs lova att vår skapelse är den laptop med flest CPU-trådar av bidragen hittills

Nu fick jag till bilderna
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser en fallos i 5:an? ...

Då lägger jag rösten nu.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kelthar:

Är det bara jag som ser en fallos i 5:an? ...

Då lägger jag rösten nu.

Bakom datorn till höger tänker du?

Det är ser ut som en Sony DualShock 4 (handkontroll till spel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Bakom datorn till höger tänker du?

Det är ser ut som en Sony DualShock 4 (handkontroll till spel).

"Kanonen" ser mest ut som något som inte är en kanon.,.. Osså en mun där ja ... aja, ok.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kelthar:

https://i.imgur.com/09p5fIf.jpg

"Kanonen" ser mest ut som något som inte är en kanon.,.. Osså en mun där ja ... aja, ok.

Aha, du menade bidrag 5, inte bild 5.

Jadu, du kan ju fundera på vad som är mer av en fallossymbol, kanonen i sig, eller avbilden av denna.

Permalänk

Rågren!!!!! du är bäst, med din stickade/virkade Razer <3 ! ! ! ! !

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

IOM att frugan är en strick-taliban, har vi lagt vår röst på Rågen. Vilken idé asså !!!!
Men jag måste säga att jag tycker om dom andra ochså.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Tackar ödmjukast