Vinnare korade i Dreamhack Casemod Championship på Dreamhack Winter 2017

Permalänk
Melding Plague

Vinnare korade i Dreamhack Casemod Championship på Dreamhack Winter 2017

Dreamhack Winter 2017 är slut för i år, men innan det korades vinnarna av Dreamhack Casemod Championship på stora scenen inför besökarna av festivalen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fina kreationer och mäktig kreativitet. Alltså, det är ju högsta betyg i slöjd!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jäkligt bra byggen iår! Och det ska bli ännu bättre nästa år!

Permalänk

Vad är namnet på projektet som ser ut som ett moddat Node 304?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt kul att så många var med i år! Nu är det bara problemet att skapa något nytt för DHS2018, ses då!😊

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

Vad är namnet på projektet som ser ut som ett moddat Node 304?

/S

Fastnade du också för den? Något med den som tilltalar mig.

Kul att se alla byggen, hade varit roligt med lite mera bilder på byggena från Master Class dock, men många kommer nog upp som separata gallerier från moddarna själv sen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Fräsiga byggen helt klart!

Jag ställer mig dock frågande till namnet "Casemod" när vissa byggen inte verkar vara så mycket Chassi att tala om? Vad är egentligen kraven för att ställa upp?

Vinnaren i Masterclass är väl bara ett distributionsblock och sleevade kablar t ex?

Visa signatur

Applause, any questions?

Permalänk
Medlem

The Bat cave e till salu inför nästa bygge. kontakta mig på facebook Morgan Winberg från smygehamn/trelleborg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Egxi:

The Bat cave e till salu inför nästa bygge. kontakta mig på facebook Morgan Winberg från smygehamn/trelleborg

Grattis Morgan till priset! Grymt bygge!

/Anders (bordsgrannen på DHW)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ronin87:

Fräsiga byggen helt klart!

Jag ställer mig dock frågande till namnet "Casemod" när vissa byggen inte verkar vara så mycket Chassi att tala om? Vad är egentligen kraven för att ställa upp?

Vinnaren i Masterclass är väl bara ett distributionsblock och sleevade kablar t ex?

Allt annat än "bara" i det där bygget kan jag lova

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Fastnade du också för den? Något med den som tilltalar mig.

Kul att se alla byggen, hade varit roligt med lite mera bilder på byggena från Master Class dock, men många kommer nog upp som separata gallerier från moddarna själv sen.

Har total dille på alla små lådor just nu. Går i tankarna att bygga och vill ha all inspiration jag kan få

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Saandberg:

Vad är namnet på projektet som ser ut som ett moddat Node 304?

/S

Skrivet av C4B12:

Fastnade du också för den? Något med den som tilltalar mig.

Kul att se alla byggen, hade varit roligt med lite mera bilder på byggena från Master Class dock, men många kommer nog upp som separata gallerier från moddarna själv sen.

Skrivet av Saandberg:

Har total dille på alla små lådor just nu. Går i tankarna att bygga och vill ha all inspiration jag kan få

/S

Jag misstänker att det är ett chassi från SilverStone Sugo-serien, men är inte helt säker. Projektet kallades "Hot Box". Gillade verkligen att han hade använt sin gamla skatebord till fronten av chassilådan.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

Har total dille på alla små lådor just nu. Går i tankarna att bygga och vill ha all inspiration jag kan få

/S

Jag kommer vänta förväntansfullt på ett litet träbygge av dig nu...

Skrivet av Zoyadog:

Jag misstänker att det är ett chassi från SilverStone Sugo-serien, men är inte helt säker. Projektet kallades "Hot Box". Gillade verkligen att han hade använt sin gamla skatebord till fronten av chassilådan.

Jag hittar inget Sugo chassi som verkar stämma överens, försöker lista ut vad de kan vara för låda. Tyckte Hot Box var klart bästa bygget i open.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Jag kommer vänta förväntansfullt på ett litet träbygge av dig nu...

Jag hittar inget Sugo chassi som verkar stämma överens, försöker lista ut vad de kan vara för låda. Tyckte Hot Box var klart bästa bygget i open.

Och hur kunde du veta att jag planerade att bygga det i trä? Är bara i stadiet, "tänka så det knakar", men har hyfsat koll på vad jag vill

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

Och hur kunde du veta att jag planerade att bygga det i trä? Är bara i stadiet, "tänka så det knakar", men har hyfsat koll på vad jag vill

/S

Vet inte, bara en känsla...

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Allt annat än "bara" i det där bygget kan jag lova

Jag tror säkert att det inte är helt lätt att bygga något sådant. Dock var väl allt CNC-fräst (av någon annan?) vilket borde ge rätt låga poäng i kategorin för hantverk?

Det jag menar är att det såg ut att vara många som har lagt ner betydligt mer tid och handarbete i sina byggen, men som inte syntes på pallen.

Sen är jag också fundersam kring hur "prestanda" i det färdiga bygget bedöms. Som jag förstod så gick det inte att köra båda GPUerna samtidigt under last utan att det blev för varmt?

Visa signatur

Applause, any questions?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronin87:

Jag tror säkert att det inte är helt lätt att bygga något sådant. Dock var väl allt CNC-fräst (av någon annan?) vilket borde ge rätt låga poäng i kategorin för hantverk?

Det jag menar är att det såg ut att vara många som har lagt ner betydligt mer tid och handarbete i sina byggen, men som inte syntes på pallen.

Sen är jag också fundersam kring hur "prestanda" i det färdiga bygget bedöms. Som jag förstod så gick det inte att köra båda GPUerna samtidigt under last utan att det blev för varmt?

I den configurationen ja. Hemma hade han nå radiator han kopplade in bänken på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

I den configurationen ja. Hemma hade han nå radiator han kopplade in bänken på

Exakt. Men bygget bedöms väl i "presenterat utförande", inte i hur den egentligen är tänkt?

Visa signatur

Applause, any questions?