Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Synd att det inte är i närheten samma precision som andra fps spel på pc i alla fall.

Fy fan vad jag håller med dig!! 0,5 sek fördröjning även fast "pingen" ska vara bra..

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Hej
Har ett litet problem, MW2 hänger sig hela tiden när jag försöker starta det. Någon som har någon bra ide för att lösa det?

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Fy fan vad jag håller med dig!! 0,5 sek fördröjning även fast "pingen" ska vara bra..

Jag har ingen sån fördröjning...

Fick spelet i julklapp och har spelat en hel del sen dess, har inte laggat en enda gång än så länge, så jag förstår inte varför folk har klagat så galet mycket.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Körde MP första gången idag, bytte host 3 gånger innan jag kom in överhuvudtaget vilket tog sin långa tid.....

Gick väl hyfsat men synd att noobtubes tagit i 2:an, de är..överallt.

Och är det bara jag som tycker att man lvlar mycket snabbare än i de tidigare CoD spelen?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag har inte märkt av allt för mycket noob tubes... Då tycker jag det är värre med folk som sitter och campar hela matchen ut och vinner med 30 kills och 2 deaths.......

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Klart ett av de sämsta spel jag spelat. Jag är så ånger att jag köpte det.

CoD4 däremot är/var grymt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seifer86
Hej
Har ett litet problem, MW2 hänger sig hela tiden när jag försöker starta det. Någon som har någon bra ide för att lösa det?

Hade samma problem i början. Ändrade ljudkvaliten i windows från DVD till CD. Det funkade för mig...:up:

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
....Är du dum på riktigt eller..?

Nää, bara på låtsas. Såg i killcam hur jag blev skjuten på långt avstånd genom en byggnad. Hur fan kan han se mig? och sen att kulan går genom två väggar...

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z@mbie
Nää, bara på låtsas. Såg i killcam hur jag blev skjuten på långt avstånd genom en byggnad. Hur fan kan han se mig? och sen att kulan går genom två väggar...

Klart som sjutton det går att skjuta genom väggar, och sen kanske han såg dig springa in i huset och började skjuta på måfå bara för att försöka få dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart som sjutton det går att skjuta genom väggar, och sen kanske han såg dig springa in i huset och började skjuta på måfå bara för att försöka få dig.

Jag tror att det som hände honom var att personen sköt igenom ett helt hus, dvs två väggar.

Har själv inte stött på några fuskare alls i stort sett, inte som jag lagt märke till iaf.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Har stött på ett par aimbotare och några wallhackers. Det absolut roligaste är ju att de som fuskar inte förnekar det alls, eftersom ingen kan göra något åt de......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Körde MP första gången idag, bytte host 3 gånger innan jag kom in överhuvudtaget vilket tog sin långa tid.....

Gick väl hyfsat men synd att noobtubes tagit i 2:an, de är..överallt.

Och är det bara jag som tycker att man lvlar mycket snabbare än i de tidigare CoD spelen?

*host* Kan väl erkänna att jag har en klass jag kallar Kapten Haddock som jag plockar fram ibland när jag blir sur. Den kör med AR + noobtube, Thumper, Claymore eller C4 och med Scavanger + Danger Close. Bomber och granater som den gode kaptenen skulle ha sagt

Mest kör jag dock Intervention med ACOG.

Sen tycker jag det gick rätt fort levla till 60 men sen blev det segare. Nu i 2an kan ju vi på PC dessutom göra Prestige vilket inte gick i MW1 av någon anledning så bara börja om sen.

Permalänk
Medlem

Klart att vissa kör med noobtube eftersom man måste få 20 kills med dem på varje vapen för att unlocka det som kommer efter det (kommer inte ihåg vilken attachment) så man måste köra med noobtube i några matcher i vilket fall som helst. Men så finns det ju dom som kör med det hela tiden och det är ju lite jobbigt men jag har inte upplevt något större problem med det..

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zorbazz
Klart att vissa kör med noobtube eftersom man måste få 20 kills med dem på varje vapen för att unlocka det som kommer efter det (kommer inte ihåg vilken attachment) så man måste köra med noobtube i några matcher i vilket fall som helst.

...vaaaa?

Jag kör aldrig med noobtube och jag låser upp saker hela tiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni testat springa runt och kniva folk när ni har carepackage-granaten framme? Det är ganska kul

Men folk blir lite småsura.

Permalänk
Medlem
Citat:

...vaaaa?

Jag kör aldrig med noobtube och jag låser upp saker hela tiden

Då har du missat lite.

Det finns ett antal attachments som går att låsa upp mha Marksman, och precis lika många som låses upp genom att använda respektive "svagare" attachment om man säger så.
Exempel: X antal kills för M4A1 = Grenade Launcher
X antal kills med Grenade Launcher (på en M4A1) = Masterkey (shotgun)

Och när man låst upp alla attachments för ett visst vapen får man challengen 'Vapen Mastery' (10k xp) och ett emblem för sin callsign.

Permalänk
Keeper of Traditions

ne, jag har inte missat nåt... det där att man får nya items är svårt att missa, eftersom dem dröser över en som snöflingor i en snöstorm...

Alldeles för lätt att uppgradera sina vapen tycker jag, och det är alldeles för lätt att gå upp i "level".

Det mesta är faktiskt alldeles för lätt i MW2, lite synd tycker jag, då väldigt lite baseras på hur skicklig man är..... jag längtar tills bad company 2 släpps

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite

+1

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Citat:

ne, jag har inte missat nåt... det där att man får nya items är svårt att missa, eftersom dem dröser över en som snöflingor i en snöstorm...

Alldeles för lätt att uppgradera sina vapen tycker jag, och det är alldeles för lätt att gå upp i "level".

Det mesta är faktiskt alldeles för lätt i MW2, lite synd tycker jag, då väldigt lite baseras på hur skicklig man är..... jag längtar tills bad company 2 släpps

Då har du inte så bra koll på "CHALLENGES" taben där man ser sina framsteg med alla vapen,perks,killstreaks osv och vad man måste göra för att klara en viss level på ett vapen och för att låsa upp nästa sak. Ta en titt där så ska du se.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zorbazz
Då har du inte så bra koll på "CHALLENGES" taben där man ser sina framsteg med alla vapen,perks,killstreaks osv och vad man måste göra för att klara en viss level på ett vapen och för att låsa upp nästa sak. Ta en titt där så ska du se.

Det är väl klart jag har sett de olika uppgifterna man ska göra... va babblar du om?

Att det finns hundratals småuppgifter att göra förändrar inte min ståndpunkt kring att spelet är alldeles för enkelt....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är på andra dagen (körde ej igår) nu i mitt MW2 MP äventyr och kan bekräfta att;

Noobtubes har tagit över totalt på de ronder jag spelat, blir lack på det!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Hur fixar man custom resolution i spelet? Spelar i 1280x720p just nu, men vill se om jag får bättre flyt i 1024x600p. Spelar med allt påslaget och texturer på högsta. (förutom soften smoke edges)

Har en ganska slö dator (Intel Pentium D 2.8GHZ, 2gb pc5300 minne och ett ati HD 4650), men i 720p så får jag mellan 20-60fps.

Spelet var alldeles för kort & nu är jag sugen på att spela om det.

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

Har en fråga om Prestige. Kom till rank 70 idag. Om jag kör Prestige kommer challenges jag håller på med att resetta?
T.ex Steady aim pro 5; där har jag 100 hip kills av 200, kommer de resetta så att jag måste få alla kills igen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Har en fråga om Prestige. Kom till rank 70 idag. Om jag kör Prestige kommer challenges jag håller på med att resetta?
T.ex Steady aim pro 5; där har jag 100 hip kills av 200, kommer de resetta så att jag måste få alla kills igen?

Ja

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelvis
Hur fixar man custom resolution i spelet? Spelar i 1280x720p just nu, men vill se om jag får bättre flyt i 1024x600p. Spelar med allt påslaget och texturer på högsta. (förutom soften smoke edges)

Har en ganska slö dator (Intel Pentium D 2.8GHZ, 2gb pc5300 minne och ett ati HD 4650), men i 720p så får jag mellan 20-60fps.

Spelet var alldeles för kort & nu är jag sugen på att spela om det.

Options brukar vara de flestas val.

Kör lite multiplayer vetja, roligt som fan.

Permalänk

Börjar själv bli måttligt irriterad över hur värdelös snipers är i spelet.
Intervention är endast one-shot-kill vid huvudträff och på avstånd under 60 meter. När detta vapen i verkligheten smular sönder 2 cm tjockt stål på avstånd upp till 2000 meter!

Jag kan förstå att de ville balansera spelet, men om snipers ska vara veka borde alla automatvapen även vara det. Efter första skottet klarar tom. "noobs" av att vända sig om och förvandla din hjärna till en flytande massa på marken INNAN du ens tänkt avfyra andra skottet.

Alla automatvapen har alldeles för hög pricksäkerhet på alldeles för långa avstånd. Enda alternativet i nuläget är att lira med FMJ-ammo + stopping power för one-hit-kills. Fyfan, varför finns snipers i spelet när de uppenbarligen är VÄRDELÖSA!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Options brukar vara de flestas val.

Kör lite multiplayer vetja, roligt som fan.

Då jag skrev "custom resolution" är det väl ganska uppenbart att jag redan checkat options!

Joo, MP är skoj!

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

Själv kör jag sniper med Intervention + ACOG sikte och stopping power. Tappar möjlighet att se bra på långt avstånd men får ett otroligt kompetent vapen på vanliga avstånd och om man possitionerar sig bra så har man strax många kills.

Så fort jag får tillbaka min M21EBR så ska jag bygga en mer stealthsniper igen med ACOG + Silencer, Maraton, Cold Blooded och Ninja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Börjar själv bli måttligt irriterad över hur värdelös snipers är i spelet.
Intervention är endast one-shot-kill vid huvudträff och på avstånd under 60 meter. När detta vapen i verkligheten smular sönder 2 cm tjockt stål på avstånd upp till 2000 meter!

Jag kan förstå att de ville balansera spelet, men om snipers ska vara veka borde alla automatvapen även vara det. Efter första skottet klarar tom. "noobs" av att vända sig om och förvandla din hjärna till en flytande massa på marken INNAN du ens tänkt avfyra andra skottet.

Alla automatvapen har alldeles för hög pricksäkerhet på alldeles för långa avstånd. Enda alternativet i nuläget är att lira med FMJ-ammo + stopping power för one-hit-kills. Fyfan, varför finns snipers i spelet när de uppenbarligen är VÄRDELÖSA!

Då spelar vi med olika intervention isf. Tycker att 80% av träffarna är oneshot hits. Allt över midjan dör de ju av.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Då spelar vi med olika intervention isf. Tycker att 80% av träffarna är oneshot hits. Allt över midjan dör de ju av.

Beror ju verkligen på avståndet något som tydligen inte är applicerbart på automatgevären. Alla längre avstånd , 100m+ som typ den där vinterbanan, tar det alltid 2 skott med intervention. Säger du annat tvivlar jag på att du faktiskt har lirat MWF2!
Kör du utan både FMJ och stoppingpower?

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06