Samlingstråd LG OLED 2022 (A2/B2/C2/G2/...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Ser ut så på min 42" C2 också.

Skrivet av weenan:

Ok, tack då vet jag åtminstone att det inte är något galet med min.

Samma lika på min 42".

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Samma på min 42" C2 också. Inte reflekterat så mycket över vad det är faktiskt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag har en C8 jag också. Helt ärligt så är ingen av dessa tillräckligt stor uppgradering för mig. Möjligtvis är Samsung andra generationen QD-Oled eller LGs nya paneler mikrolinser en tillräcklig uppgradering rent bildmässigt.

Men det är klart, är du ute efter 4K 120Hz, eARC eller andra funktioner så är det en annan sak.

Edit: Så går det när man inte uppdaterar fliken och ska skriva svar.. Såg inte storleksuppgraderingen.

Funderar också över det här. Har en 55" C7 och köpte nyligen en 65" C2 som enligt reviewers ska vara mycket bättre och ljusare i HDR osv, men enligt vad jag kan se på rtings ser båda modellerna ut att landa på ungefär samma peak/continuous brightness? Har inte hunnit jämföra så noga själv och hittat rätt inställningar kanske men upplever själv både bilden och ljudet som bättre på den gamla C7.

Permalänk
Bildexpert 📺

C7 är knappast bättre, då den sätter färger mer fel på ojämnt sätt och har mycket mer problem med posterisering samt att panelerna överlag rätt mycket ojämnheter/fläckigheter särskilt mot nyanser nära svart. Överlag är det däremot inte en superstor skillnad, snarare fem år av ackumulerande finputsningar.

Att man tycker den förra TV:n var "bättre" är ganska vanligt. Den har man haft i flera år och tränat sig att se som "bäst" även om det är godtycklig och egentligen rätt fel. När man då får en ny TV är det inte exakt likadant som lärt sig och det godtycke man fick till och betraktar som "bättre" efter alla går inte att återskapa på den nya TV:n.

Permalänk
Medlem

Visserligen fick vi panelen på C7:an bytt efter ett par år på garantin, möjligen mot en nyare modell.
Funderar mest över vad t.ex. RTINGS menar när de säger att C2:an är mycket ljusare när deras egna mätvärden landar på mer eller mindre samma nits i de olika testerna i såväl HRD/SDR både peak/continous brightness?

Permalänk
Medlem
Skrivet av windblownsnow:

Funderar också över det här. Har en 55" C7 och köpte nyligen en 65" C2 som enligt reviewers ska vara mycket bättre och ljusare i HDR osv, men enligt vad jag kan se på rtings ser båda modellerna ut att landa på ungefär samma peak/continuous brightness? Har inte hunnit jämföra så noga själv och hittat rätt inställningar kanske men upplever själv både bilden och ljudet som bättre på den gamla C7.

Nu har ju @Laxpudding ovan svarat redan. Men den största skillnaden vad jag kan se mellan C8 och nyare modeller som C2 är att C2 är väldigt mycket jämnare över bilden som presenteras. Speciellt i mörka scener är det klart bättre.

Däremot så har jag inte en ny C2 eller QD-Oled bredvid min C8 där jag konstant kan korsreferera mellan apparaterna. Och jag är väldigt nöjd med C8:an så inga behov att uppgradera än. Överlag så är det mitt "tråkigaste" teknikköp någonsin. Den är inne på sitt femte år och jag känner inget behov alls att köpa något annat. Fantastiskt fin bild!

Sedan har jag av den ringa erfarenhet jag har om dessa apparater, baserat på en kamrats C7, att steget var rätt stort från C7 till C8. C7:an lider av ojämnheter och har klara nyanskillnader mellan vänster och höger halva. Kan vara att han har ett dåligt exemplar, men han ser inte det och då är det väl OK antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av windblownsnow:

Visserligen fick vi panelen på C7:an bytt efter ett par år på garantin, möjligen mot en nyare modell.
Funderar mest över vad t.ex. RTINGS menar när de säger att C2:an är mycket ljusare när deras egna mätvärden landar på mer eller mindre samma nits i de olika testerna i såväl HRD/SDR både peak/continous brightness?

Skillnaden ligger främst i 100%. Där är C2an ändå ett rätt stort steg före.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Bildexpert 📺

Har tagit upp det förr: rtings ljusmätningar säger bara så lite. Ämnet är för komplext för att sammanfattas med enstaka siffror. Och jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna visualisera detta bättre. Någon animerad fyrdimensionell graf kanske?

Moderna paneler orkar hålla ljusstyrkan längre och jämnare över hela ytan. Äldre paneler är mer "ABL-betonade" och trycker på mer ljus i mätexempel där man mäter ljuset från en liten 2 procent stor vit fyrkant mot en svart bakgrund. Men det håller endast en kortare stund och detta leder då till framträdande retention. De äldre panelerna tappar ljus över hela när ljusinnehållet (APL-nivån) ökar för de orkar inte lysa ut hela panelen.

Moderna paneler går inte lika högt i peak i små ytor (dels pga av motverka retention) och sjunker heller inte lika mycket när hela bildens ljusnivån ökar. Ett ljust bildinnehåll är överlag ljusare på modernare paneler. De är även jämnare över tiden och pendlar mindre i ljusnivåerna. Detta ger "sämre" mätvärden men i praktiken bättre och framför allt mer konsekvent bildkvalitet. Siffror och mätningar säger inte allt.

Det här blir tydligare när man tittar på hur de andra reglerar panelerna:

Sony OLED: Från början mindre "peak" och jämnare och stabilare nivåer. Alltid prioriterad lugnet, graderingar och nyanser och Sony kan kortsiktigt se "mörkare" ut jämte andra OLED eftersom hjärnan reagerar på ljusstyrka på samma sätt som öronen reagerar på ljudvolym.

Philips OLED: Skjuter så mycket de kan med droppar lika snabbt. Ljusnivåerna på de första Philips OLED-modellerna gick som en jojo. Svårt att mäta faktiskt då det skiljer sekund för sekund. Fortfarande en jojo jämfört med de andra. OLED807 kan peaka på 430 nits i SDR vid 10% APL. Och hälften 1 minut senare.

Philips OLED är som att Carl Lewis på 100 meter final vore två sekunder efter startskott 10 meter framför alla andra – fast ändå sist över mållinjen.

Panasonic OLED: Trycker på mer ljus och kontrast överlag över hela bilden men går då inte högt i peak. LZ2000E når "endast" ≈310 nits vid 10% APL men upplevs ändå i det långa loppet lika kontrastrik och ljus som Philips OLED807 eftersom panelen är stabil i nivåerna hela tiden.

Exemplen med SDR-siffror då. Jag mäter vid korrekta färger och nivåer. Kör man något "vivid"-läge och fräter ut bilden kan man ofta nå ännu högre. Men det säger ju inget om bildkvaliteten.

Permalänk
Medlem

Hejsan era Oled ägare!
Köpte en riktigt härlig skärm/tv,, en LG OLED 42" C2.
Har hdmi 2.0 på mitt grafikkort geforce 1660 SUPER. Finns även DP 1.4 på det som kan skjuta 2160p i 120hz. Köpte då een DP 1.4 till HDMI 2.1 kabel.
Lyckas få de funka bra i 120hz å är nöjd. Men rätt som det är det som den tappar signal, men vaknar till när ja kör i HDMI kabeln igen och skiftar source.
Läste lite trådar om liknande fel. Även kollat youtube om att kablarna bör va dp8k cert, men finns ingen 1.4 -> 2.1 kompatibel tydligen.
Den jag har SKA vara cert,, men tydligen inte.
Har flera samma problem som mig? Slipper helst köpa GTX3xxx Geforcekorti i nuläget.

Tack på förhand

EDIT: Ska tilllägga att ja använder c2an till PS5 via HDMI och funkar kanon. Men vill även ha den till min PC.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Kungen84:

Hejsan era Oled ägare!
Köpte en riktigt härlig skärm/tv,, en LG OLED 42" C2.
Har hdmi 2.0 på mitt grafikkort geforce 1660 SUPER. Finns även DP 1.4 på det som kan skjuta 2160p i 120hz. Köpte då een DP 1.4 till HDMI 2.1 kabel.
Lyckas få de funka bra i 120hz å är nöjd. Men rätt som det är det som den tappar signal, men vaknar till när ja kör i HDMI kabeln igen och skiftar source.
Läste lite trådar om liknande fel. Även kollat youtube om att kablarna bör va dp8k cert, men finns ingen 1.4 -> 2.1 kompatibel tydligen.
Den jag har SKA vara cert,, men tydligen inte.
Har flera samma problem som mig? Slipper helst köpa GTX3xxx Geforcekorti i nuläget.

Tack på förhand

EDIT: Ska tilllägga att ja använder c2an till PS5 via HDMI och funkar kanon. Men vill även ha den till min PC.

Hur använder du C2:n? Enbart för spel? Enbart som ren bildskärm?

Du bör få 4K/120 med helt vanlig HDMI-kabel så länge du kör 8 bitar med YCbCr 4:2:0-subsampling ut ur ett GTX 1660 och liknande generationer. Men du kan också köra 4K/60 med HDR 10 bitar med 4:2:2-subsampling med helt vanlig HDMI-kabel.

Detta fungerar då för spelande men kanske mindre bra för datorgrafik/windows. Ett GTX1660 är ändå inte i läge för någon 4K-rendering så dra inte för stora växlar där. 1440p och 1080p/120 är heller inga problem med vanlig HDMI-kabel från din GPU ifall du är ute efter frekvensen i spel din GPU ändå inte orkar i 4K.

DP8K ger inte så mycket garantier här eftersom det enbart sätter kraven för Displayport (≈32 Gbps), inte för HDMI-sidan saker och ting som ställer högre krav (40 Gbps för 4K/120, 10 bitar utan subsampling). Du kan förhoppningsvis få mer stabilitet om du sänker bandbredden och subsamplar signalen även där.

Permalänk
Medlem

Har en B9 55" hemma som jag är väldigt nöjd med, enda problemet är att den är för liten.
Försöker bestämma mig för vilken modell av 77" man ska satsa på.

B2 ligger bra i pris sen någon vecka tillbaka (20k) och finns i lager.
C2 verkar vara slut i lager på de flesta ställen och är ingen kampanj aktiv på den, låg kring 23k under BF som lägst.
C1 kommer lite in och ur lager men verkar vara helt utgående, pris är kring 20-23k.

B2 ser ut att fylla mina behov då jag för stunden (och troligtvis en lång tid framöver) bara behöver en HDMI 2.1 port.
Nackdelen att ta den är att man kanske skulle sakna den extra ljusstyrkan C2an ger, samt lite lättare och bättre byggkvalite.
Men samtidigt så verkar inte B2an lida av samma pink/green off axis tint?

C1 verkar inte vara bättre än B2 gällande bildkvalite, byggkvaliten är väl möjligtvis lite bättre.

Så frågan är om man slå till på en B2 eller vänta ut och se om C2 kommer in i lager ganska snart samt får någon vettig kampanj.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Har en B9 55" hemma som jag är väldigt nöjd med, enda problemet är att den är för liten.
Försöker bestämma mig för vilken modell av 77" man ska satsa på.

B2 ligger bra i pris sen någon vecka tillbaka (20k) och finns i lager.
C2 verkar vara slut i lager på de flesta ställen och är ingen kampanj aktiv på den, låg kring 23k under BF som lägst.
C1 kommer lite in och ur lager men verkar vara helt utgående, pris är kring 20-23k.

B2 ser ut att fylla mina behov då jag för stunden (och troligtvis en lång tid framöver) bara behöver en HDMI 2.1 port.
Nackdelen att ta den är att man kanske skulle sakna den extra ljusstyrkan C2an ger, samt lite lättare och bättre byggkvalite.
Men samtidigt så verkar inte B2an lida av samma pink/green off axis tint?

C1 verkar inte vara bättre än B2 gällande bildkvalite, byggkvaliten är väl möjligtvis lite bättre.

Så frågan är om man slå till på en B2 eller vänta ut och se om C2 kommer in i lager ganska snart samt får någon vettig kampanj.

C2, får längre uppdateringar och förbättringar då LG satsar mer på Alpha 9 SoC.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Har en B9 55" hemma som jag är väldigt nöjd med, enda problemet är att den är för liten.
Försöker bestämma mig för vilken modell av 77" man ska satsa på.

B2 ligger bra i pris sen någon vecka tillbaka (20k) och finns i lager.
C2 verkar vara slut i lager på de flesta ställen och är ingen kampanj aktiv på den, låg kring 23k under BF som lägst.
C1 kommer lite in och ur lager men verkar vara helt utgående, pris är kring 20-23k.

B2 ser ut att fylla mina behov då jag för stunden (och troligtvis en lång tid framöver) bara behöver en HDMI 2.1 port.
Nackdelen att ta den är att man kanske skulle sakna den extra ljusstyrkan C2an ger, samt lite lättare och bättre byggkvalite.
Men samtidigt så verkar inte B2an lida av samma pink/green off axis tint?

C1 verkar inte vara bättre än B2 gällande bildkvalite, byggkvaliten är väl möjligtvis lite bättre.

Så frågan är om man slå till på en B2 eller vänta ut och se om C2 kommer in i lager ganska snart samt får någon vettig kampanj.

C2 brukar finnas på lgs hemsida via benify (har hänt 3 ggr så här långt)

Skaffa benifyprivat om du inte har det och vänta bara. Brukar bli 22/23k den vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

C2 brukar finnas på lgs hemsida via benify (har hänt 3 ggr så här långt)

Skaffa benifyprivat om du inte har det och vänta bara. Brukar bli 22/23k den vägen

Jo har benify, men lite osäkert när nästa erbjudande kan tänkas komma då dom inte riktigt funnits i lager på ett tag.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Jo har benify, men lite osäkert när nästa erbjudande kan tänkas komma då dom inte riktigt funnits i lager på ett tag.

Så kan det absolut vara, beror lite på storlekar och sånt såklart

Jag skulle nog räkna c1/c2 väldigt jämna eftersom de kör samma panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Hur använder du C2:n? Enbart för spel? Enbart som ren bildskärm?

Du bör få 4K/120 med helt vanlig HDMI-kabel så länge du kör 8 bitar med YCbCr 4:2:0-subsampling ut ur ett GTX 1660 och liknande generationer. Men du kan också köra 4K/60 med HDR 10 bitar med 4:2:2-subsampling med helt vanlig HDMI-kabel.

Detta fungerar då för spelande men kanske mindre bra för datorgrafik/windows. Ett GTX1660 är ändå inte i läge för någon 4K-rendering så dra inte för stora växlar där. 1440p och 1080p/120 är heller inga problem med vanlig HDMI-kabel från din GPU ifall du är ute efter frekvensen i spel din GPU ändå inte orkar i 4K.

DP8K ger inte så mycket garantier här eftersom det enbart sätter kraven för Displayport (≈32 Gbps), inte för HDMI-sidan saker och ting som ställer högre krav (40 Gbps för 4K/120, 10 bitar utan subsampling). Du kan förhoppningsvis få mer stabilitet om du sänker bandbredden och subsamplar signalen även där.

Använder den till PS5 samt skärm till PC.
Lyckas få signal på DP o kör nu 4k 120hz. Men rätt som det är så tappar den signal, tex restart lr skifta source till PS5.

Nej ska inte spela 4k upplösta spel på pcn med 1660 Super, det har ja förstått att de blir aningen segt

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Kungen84:

Använder den till PS5 samt skärm till PC.
Lyckas få signal på DP o kör nu 4k 120hz. Men rätt som det är så tappar den signal, tex restart lr skifta source till PS5.

Nej ska inte spela 4k upplösta spel på pcn med 1660 Super, det har ja förstått att de blir aningen segt

Ah, som bildskärm: då vill du köra RGB-signal och full färgupplösning. Vilket ger 4K/60/8 bit över vanlig HDMI-kabel och om du finner en fungerande (och kapabel) DP->HDMI-omvandlare bör kunna ge 4K/120/8 bit.

Det är alltid lite testa-och-försök över sådana produkter, särskilt när det handlar om enklar passiva kablar för några hundralappar. De flesta når sällan längre än 4K/60-nivå om ens det.

En som brukar återkomma som fungerande lösningar är:
https://www.club-3d.com/en/detail/2496/displayport_1.4_to_hdm...

Annars verkar intresset ha dött något för den typen av produkter vilka klarar 4K/120 i och med att man byter till modernare GPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungen84:

Använder den till PS5 samt skärm till PC.
Lyckas få signal på DP o kör nu 4k 120hz. Men rätt som det är så tappar den signal, tex restart lr skifta source till PS5.

Nej ska inte spela 4k upplösta spel på pcn med 1660 Super, det har ja förstått att de blir aningen segt

Mitt tips hade varit att köra 4K/60Hz för vanlig desktop och 1440p/1080p/120Hz för spelande

Denna typ av adaptrar dp->hdmi brukar inte klara full bandbredd och stabilitet över tid kan vara lidande (så som du beskriver)

Man kan testa att skapa en sköld runt kabeln (till exempel med aluminiumfolie, och sedan jorda den i ena änden). Men oklart om det kommer hjälpa här, det kan helt enkelt vara en begränsning i chippet som konverterar signalen

Permalänk

Investerade i en LG S40Q soundbar till min LG C2 idag (kanske offtopic för den här tråden..?), ansluten via ARC. Vi upplever att skillnaderna mellan volymnivåerna är väldigt stora. T.ex. ökar man volymen en gång blir det för högt, minskar man blir det för lågt. Fattar inte varför skillnaderna mellan nivåerna måste vara så stora. Nån som vet mer om det här fenomenet och man kan göra nått mer åt det? Gamla Samsung soundbaren (ansluten via optisk) hade inte det här problemet.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Lyckades få genom en 135hz överklock på min c2 42. Någon annan som provat en längre tid och vet om det är större risk för oled panelen att få burn in ?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Lyckades få genom en 135hz överklock på min c2 42. Någon annan som provat en längre tid och vet om det är större risk för oled panelen att få burn in ?

Borde inte påverka burnin vad jag kan tänka mig, men vad tjänar man på 13 extra hertz är frågan från min sida. Mycket hellre VRR än 10% snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Lyckades få genom en 135hz överklock på min c2 42. Någon annan som provat en längre tid och vet om det är större risk för oled panelen att få burn in ?

Skrivet av medbor:

Borde inte påverka burnin vad jag kan tänka mig, men vad tjänar man på 13 extra hertz är frågan från min sida. Mycket hellre VRR än 10% snabbare

Håller med medbor här. 120Hz går jämnt ut med 24, 30 och 60Hz-material dessutom så varför byta bort det mot en minimal frekvenshöjning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Borde inte påverka burnin vad jag kan tänka mig, men vad tjänar man på 13 extra hertz är frågan från min sida. Mycket hellre VRR än 10% snabbare

Skrivet av Novdid:

Håller med medbor här. 120Hz går jämnt ut med 24, 30 och 60Hz-material dessutom så varför byta bort det mot en minimal frekvenshöjning?

Ok, så VRR slutar fungera då över 120hz? Nej då är det inte värt det såklart.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Ok, så VRR slutar fungera då över 120hz? Nej då är det inte värt det såklart.

Jag är inte säker, men tror det brukar stängas av om man sätter en fast hög frekvens. Jag har gärna fel dock

Letade lite snabbt på google och såg trådar om c1 och de sa att gsync inte fungerade överklockat och att de extra bildrutorna inte visades utan skippades

Vad har du för resultat? Har du kört något testprogram för att validera att det fungerar som förväntat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag är inte säker, men tror det brukar stängas av om man sätter en fast hög frekvens. Jag har gärna fel dock

Letade lite snabbt på google och såg trådar om c1 och de sa att gsync inte fungerade överklockat och att de extra bildrutorna inte visades utan skippades

Vad har du för resultat? Har du kört något testprogram för att validera att det fungerar som förväntat?

ska prova lite mer ikväll, jag körde ufotest och fick det bekräftat lite snabbt. Var som hastigast igår, har inte provat högre än så vilket kanske går. Jag kör AMD kort nu efter flera år med Nvidia. Vet inte om Freesync Premium förhåller sig annorlunda mot G-sync som är ett öppet certifikat.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

När vi ändå pratar VRR / Gsync / Freesync, är det någon som vet om det är någon skillnad när C2:an rapporterar Gsync eller VRR i inforutan som dyker upp när man klickar grön knapp en massa gånger? Ibland visar skärmen VRR efter att datorn varit i sleep mode och ibland Gsync. Är det någon skillnad rent praktiskt? Jag använder skärmen till datorn (W11) och kör ett 3080.

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallee:

När vi ändå pratar VRR / Gsync / Freesync, är det någon som vet om det är någon skillnad när C2:an rapporterar Gsync eller VRR i inforutan som dyker upp när man klickar grön knapp en massa gånger? Ibland visar skärmen VRR efter att datorn varit i sleep mode och ibland Gsync. Är det någon skillnad rent praktiskt? Jag använder skärmen till datorn (W11) och kör ett 3080.

Jag hade stora problem med stabilitet och bild i början med min C2 (svarvitt i csgo). Det var bara när den visade VRR istället för Gsync som den strulade, jag har aldrig min dator i sleep mode och genom att stänga av fast startup så hoppar nästan altid gsync igång som den ska (annars bara starta om datorn).
Så i min erfarenhet så är det stabilare när den är i Gsync, men detta kan ju ha fixats i någon update (köpte C2 på release).

Permalänk
Medlem

Ursäkta för en riktigt nybörjarfråga men;
Jag tänkte investera i en c2 48" nu under rean. Vad jag kan se så har Elgiganten en med svart baksida och Inet har en med vit baksida. Är det någon som helst skillnad förutom färgen på baksidan för dessa två?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notche:

Ursäkta för en riktigt nybörjarfråga men;
Jag tänkte investera i en c2 48" nu under rean. Vad jag kan se så har Elgiganten en med svart baksida och Inet har en med vit baksida. Är det någon som helst skillnad förutom färgen på baksidan för dessa två?

Framgår i Sweclockers tv-guide: https://www.sweclockers.com/artikel/35135-tv-guiden-2022-23-d...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notche:

Ursäkta för en riktigt nybörjarfråga men;
Jag tänkte investera i en c2 48" nu under rean. Vad jag kan se så har Elgiganten en med svart baksida och Inet har en med vit baksida. Är det någon som helst skillnad förutom färgen på baksidan för dessa två?

Det bör endast vara färgen som skiljer.