Den senaste delen i Deus Ex-serien är enligt utvecklarna den första som är byggd för grafikgränssnittet DirectX 12. Funktionen var från början tänkt att släppas tillsammans med spelet, men extra arbete krävdes vilket ledde till en försening. Nu släpper dock utvecklarna en ny uppdatering som lägger till stödet.

Uppdateringen rättar till en del problem med spelet, men den största nyheten är möjligheten att köra spelet i DirectX 12. Utvecklarna menar att det nya grafikgränssnittet kan medföra prestandaförbättringar på vissa system, men varnar också för att vissa inte påverkas alls – eller i värsta fall får sämre resultat. De påpekar även att stödet för flera grafikkort ännu inte är implementerat.

För att använda funktionen krävs det att användaren aktiverar den. Detta görs genom att gå in i spelets inställningar på Steam, välja beta-fliken och sedan alternativet "dx12_preview".

AMD passar samtidigt uppdatera sin programvara Radeon Software Crimson med specifika optimeringar för Deus Ex: Mankind Divided. Denna uppdatering kommer även med en rad andra förbättringar, såsom buggfixar för Doom, Total War: Warhammer och Dirt Rally.

Klicka här för att läsa hela ändringsloggen för Deus Ex: Mankind Divided

– Fixed a freeze that happened for some players during the subway loading scene.
– Fix for issue where massive stalls would occur in Prague.
– Fixed issue where players could no longer save when they ran out of Steam Cloud space. (When the player runs out of space, the oldest saves will now be removed from the Steam Cloud. They will NOT be deleted and are still available from disk. They will remain present in your in-game ‘load game’ list.
– Improved shadow behaviour in the distance when Contact Hardening Shadows is turned on.
– Fixed issue where tutorial messages could stay/re-appear on-screen after completing the tutorial.
– Fixed an issue where players could lose input control when hacking certain computers.
– Fixed various UI issues.

Visa mer