Testpilot: AOC Agon AG352UCG6 - välvd och ultrabred med G-Sync och 120 Hz

Denna testpilot arrangeras på uppdrag av AOC.
Uppdragsgivaren har inget inflytande över artikelns innehåll.

Testpilot: AOC Agon AG352UCG6 - välvd och ultrabred med G-Sync och 120 Hz

AOC lanserar en uppdaterad variant av sin ultrabreda gamingskärm AG352UCG. Testpiloten "Niczo" undersöker vad denna nytappning har att erbjuda.

Inledning

AOC har under de senaste åren satsat hårt på marknaden för spelskärmar under märket Agon, och nu är det dags att se vad företagets senaste tillskott erbjuder. Formatet 21:9 tillsammans med en välvd panel är vid det här laget ett beprövat koncept, och kommer till sin rätta hos skärmar av större storlek där den böjda panelen blir mer omslutande och bidrar till användarupplevelsen.

AG352UCG6 är en finslipning av förra årets modell AG352UCG, med uppskruvad bildfrekvens och en mörkare estetisk profil. För mer information om denna produktlinje rekommenderar jag varmt David Kvists testpilot av den ursprungliga modellen, samt Thomas Ytterbergs recension för en teknisk genomgång.

Med en upplösning på 3 440 × 1440 pixlar och storleken 35 tum är AG352UCG6 bland de största skärmarna i klassen, vilket tillsammans med en VA-panel i upp till 120 Hz och G-Sync borgar för goda förutsättningar i såväl spel som generellt bruk.

Testpilot2.jpg

Välkommen till SweClockers testpiloter!

SweClockers testpiloter är recensioner av och för medlemmarna i forumet. Erfarna datorentusiaster får tillfälle att på egen hand provköra de senaste produkterna i datorvärlden.

Trevlig läsning – och glöm för all del inte att kommentera!

Läs mer om SweClockers testpiloter

Kommentarer till artikeln

16 debattinlägg

Skicka en rättelse
5

SweClockers följer med bakom kulisserna på Dreamhacks Counter Strike-turnering

Dreamhack är inte bara en LAN-fest utan också centrum för ett flertal tävlingar i e-sport. SweClockers tar tillfället i akt och kikar in bakom kulisserna på CS:GO-tävlingen. Läs mer

9

5G-standarden spikas av 3GPP – sista pusselbiten innan kommersialisering

Efter 34 månaders mangling har industrin enats om specifikationen för 5G. Det innebär att det är fritt fram för tillverkare att färdigställa och slutligen kommersialisera 5G-produkter. Läs mer

I samarbete med Mionix
3

Wrestling och krossade skrivbord när medlem vinner kringutrustning från Mionix

Svenska Mionix sommartävling är nu avgjord och en lycklig SweClockers medlem går därmed vinnande ur striden med en helt ny uppsättning påkostade gamingtillbehör. Läs mer

4

FZ pratar Rage 2 och svensk spelutveckling med Avalanche Studios Magnus Nedfors

Svenska Avalanche Studios är utvecklarna bakom kommande Rage 2. Carl Johansson-Sundelius på FZ har pratat med spelets regissör Magnus Nedfors. Läs mer

65

Teknikstund: Bästa TV:n för sport

Fotbolls-VM är igång och med det ökar försäljningen av stora TV-apparater. Thomas Ytterberg går igenom fenomenet TV för sport och slår hål på de vanligaste myterna. Läs mer

10

AMD:s instegsmodeller Ryzen 5 2500X och 3 2300X får specifikationer

Inför lanseringen av instegsmodellerna Ryzen 5 2500X och 3 2300X får duon specifikationer, som talar för ett prestandalyft norr om 10 procent gentemot dagens 5 1500X och 3 1300X. Läs mer

4

Svåra frågor om spelen på E3-mässan i förra veckans quiz

Som avslutning på den traditionsenliga spelveckan på E3 bjöd SweClockers på frågesport om mässan, och endast 26 deltagare lyckades få alla rätt. Läs mer

60

World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Månader av spekulationer når vägs ände när Blizzard beslutar sig för att World of Warcraft Classic ska baseras på Patch 1.12, som anses leverera den med kompletta klassiska upplevelsen. Läs mer

30

Microsoft vill se högre bildfrekvenser med nästa generations Xbox

Från att tidigare ha tonat ned betydelsen av högre bildfrekvenser i spel kovänder Xbox-chefen Phil Spencer och uttrycker det som en hög prioritet för nästa generation. Läs mer

6

Intervju – Pete Hines om Fallout 76 och framtiden

Bland godbitarna från E3 finns en intervju med Bethesdas Pete Hines – mannen som drar i trådarna runt när, var och hur företaget kommunicerar om kommande spel. Läs mer

33

Microsoft: "Vi respekterade inte PC-spelare"

I intervju under E3 2018 frågas Xbox-chefen Phil Spencer ut om framtiden för integrationen mellan Xbox och PC, och passar då på att erkänna tidigare bristande uppmärksamhet för PC-spelare. Läs mer