Permalänk
Avstängd

Fuskar ni i spel?

Händer det att ni fuskar i spel?
Ja men inte online när jag spelar med andra
Nej aldrig
Bara när jag spelar själv
Jag har fuskat typ varit odödlig men bara efter jag klarat spelet och spelar om det.

Permalänk

@Stayup:
Skulle detta ha varit en poll kanske?

Permalänk
Medlem

Hatar fusk, så nej. Kör för den delen hardcore. Spelet är slut när jag dör och börjar om tills det går bara

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Ahh var kanske lite otydlig i rubriken men jaja går inte att ändra.

Permalänk
Medlem

Lirat cs i ca 17 år, aldrkg fuskat. Honorbotade dock i wow och när jag spelade Tibia så spelade jag snarare för att jag tyckte att det var roligt att skriva scrips tex neobot.

Permalänk
Medlem

Var är "Ja" alternativet?

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Konstigt att du inte har med något val för alla de som fuskar online? Själv har jag noll förståelse för fuskare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Konstigt att du inte har med något val för alla de som fuskar online? Själv har jag noll förståelse för fuskare.

Skickades från m.sweclockers.com

Ta PUBG till exempel.

Där fuskar de som fasen så de hinner få "vinstpengar" i spelets valuta.

Sedan köper de lootboxes för rubbet och säljer innehållet för riktiga pengar. Där har du ett incitament för onlinefuskande.

Själv fuskade jag ofta i singleplayerspel när jag var yngre (runt millennieskiftet) bara för att jag tyckte det var kul med de bästa vapnen och bilarna.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Borde va skottpeng på fuskare.

Permalänk
Medlem

-Använt bot I wow för farm.(lathet)
-Fuskade någon enstaka gång på skoj med polare på cs. Privat server dock, dvs vi fuskade mot varandra. Detta var när man var 13.

Aldrig I livet att jag skulle göra det i onlinespel som t.ex. Cs. Hata fuskare!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Saknar "Ja, så fort tillfälle ges" i pollen ...

Personligen så har jag inte fuskat i spel sedan SNES-tiden.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Orkar inte leta reda på fusk, men kan ju konami-koden, och iddqd, idkfa, men dom användes ju när man gjorde speedruns på q1 i den kategorin.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Ja i vissa titlar. T.ex. i Gta 5, vem fan lägger flera tusen kronor på "shark cards" när man kan fixa det gratis? Svar: För många, tyvärr. https://www.gtaboom.com/gta-online-shark-cards-500-million/

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Samma här vid den tiden så fanns det alltid någon kod för att låsa upp någon bil i den tiden race games eller typ DOOM med *GOD MODE* *INFENITE AMMO* hehe det var tider det. Men online fuskare ska stängas av och deras konton banas det måste svida rejält när man åker ditt.

Skrivet av Bebben:

Ta PUBG till exempel.

Där fuskar de som fasen så de hinner få "vinstpengar" i spelets valuta.

Sedan köper de lootboxes för rubbet och säljer innehållet för riktiga pengar. Där har du ett incitament för onlinefuskande.

Själv fuskade jag ofta i singleplayerspel när jag var yngre (runt millennieskiftet) bara för att jag tyckte det var kul med de bästa vapnen och bilarna.

Permalänk
Medlem

Fuskade i CS när jag var 15 (1.6) samt bottat runescape i massa år. Nu hatar jag fuskare för jag har fruktansvärt dåligt humör när det gäller onlinespel såsom PUBG/CS:GO. Var lite skillnad i 1.6 när man kunde bara byta server när man tröttnade på att någon fuskade men i t.ex MM i CS:GO påverkas du ju faktiskt av deras fuskande.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Inaktiv

Usch fy blä till alla dess former av fusk i onlinespel...

I singleplayer får ni fuska hur bäst ni vill - ha det så tråkigt.

Permalänk
Medlem

I spel som Fallout 4 blir det ju en del console commands men det var först efter man hade spelat igenom 90% av quests.
Men i onlinespel som PUBG så kan fuskarna brinna.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Nej det var länge sedan man fuskade nu. Och de gånger man gjorde det var det med fuskkoder i Age of Empires eller liknande. Ser inget nöje med att fuska. Speciellt inte när man spelar med andra människor.

Senast jag fuskade var för ett par år sedan när jag inte orkade med Starcraft Broodwar kampanjen och körde på odödlighetsfusket. Men tröttnade snabbt.

Permalänk
Medlem

Minns när jag var lite yngre så tyckte jag det var fruktansvärt roligt i singleplayer att använda fusk som gav mig slow motion... älskar sånt xD springer omkring som en gud och sätter 20 headshots innan NPCs ens hinner reagera xD

Permalänk
Medlem

I singelplayerspel kan det bli en del fusk om jag tröttnar. Bara för att få spelat klart spelet.
Senast var det nog Ghost Recon: Wildlands som jag spelade igenom 70% sen tröttnade och fuskade för att spela klart sista 30%.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Fuskade ibland i single-playerspel när jag var ung och dum, för att jag ofta föredrog storyn framför gameplay. Jagade runt HoMM3-kampanjen i sällskap med något tusental titaner.

Tyckte jag hade kommit på en jättebra taktik när jag i Secret of Mana sprang ifrån alla fiender för att slippa fighterna... tills jag kom till någon boss som inte gick att undvika, och knappast besegra så underlevlad som jag hade blivit.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Brukade fuska ibland i single player strategispel runt 2000.
Extra pengar i The Sims.
Aimbot i CSS mot andra som använde aimbot eftersom servern saknade moderatorer..

Har nog inte använt ett fusk på ca. över 10 år nu när jag tänker efter.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Det närmsta jag kommer till fusk är att flöjta i SMB3. Där går min gräns

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Om man räknar med att jag satte " gamma " på max i spelet för att se något på natten i Dayz när det bara var en mod. Så har jag fuskat ja. Räknades som fusk då har jag för mig . Trots att det bara var en grafik/ bild inställning alla kunde göra

Annars har jag aldrig fuskat i onlinespel.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Avstängd

Jag säte på odödlig läge på Crysis då jag bliv så jävla rädd att dö.

Skit spel som the sims där kan man fuska lite då min gubbe dör på halv dag. :/

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ja!

Skulle aldrig haft tid att spela nya Zelda utan att kolla walkttroughs. Om nu detta är fusk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Händer det att ni fuskar i spel?
Ja men inte online när jag spelar med andra
Nej aldrig
Bara när jag spelar själv
Jag har fuskat typ varit odödlig men bara efter jag klarat spelet och spelar om det.

Vad i hela världen är det för alternativ? Två av valen är ju exakt samma >.<

"När jag spelar själv själv kanske." Själv själv?

Varför har du inte typ:
1. Det händer att jag fuskar även i onlinespel
2. Jag kan fuska i singleplayerspel men aldrig online
3. Jag tycker fusk och hjälp förstör spel och använder aldrig det, inte ens i singleplayer
4. Jag använder inte fusk men jag läser mycket guider och walkthroughs.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Inte online, förstås. Patetiska människor som gör det.

När jag spelar själv förekommer det när jag vill testa olika saker eller leka runt.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

fuskades som tusan när jag var barn och körde DOOM osv för jag var för dålig.

Eller när man skrev in fuskkoder i Tony Hawk osv.

Har aldrig fuskat i ett onlinespel och kommer aldrig göra heller.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Jedi Knight Dark Forces 2, red5 (Alla vapen, max ammo)