Samsung C32HG70QQ – 32-tums VA-panel med Freesync 2 i 144 Hz och HDR

Samsung bjuder på en lång lista av finesser med kvantpricksteknik, HDR-stöd, local dimming och Freesync 2 hos en 32-tums 1800R-krökt VA-panel med 2 560 × 1 440 pixlar i 144 Hz.

Inledning

Samsung C32HG70QQ fyller checklista över spännande, moderna och intressanta funktioner är nästan för bra för att vara sann. Här finns det mesta som efterfrågas för dagens och framtidens användning hos en datorskärm. Samtidigt som det är en spelskärm på en trevligt stor 32-tums VA-panel. Listan kan göras längre men vi har framför allt uppmärksammat och tittat på följande:

samsung_c32hg70qq_stativ_transp.png
  • 1800R-välvd med matt reflexfilter

  • 144 Hz via Displayport och två HDMI

  • HDR-kapacitet (HDR10) via HDMI och DP

  • Local Dimming-funktion som släcker ned zoner och ökar kontrasten i bilden

  • Kvantpricksbaserad (Quantum dot) belysning för större färgrymd och högre ljusstyrka

  • Adaptiv synk via AMD Freesync 2, 48–144 Hz

  • Eftersläpsreducering

Alla dessa funktioner i en och samma skärm är faktiskt väldigt imponerande. Få, om ens någon annan datorskärm erbjuder samma moderniteter på samma gång och till samma pris. Ett pris som kanske inte är fantastiskt lågt men heller inte skrämmande högt.

Vi vill passa på att tacka AMD som stått för testexemplaret. Samsung Norden och dess svenska PR-byrå väljer att inte medverka i SweClockers skärmtester.

Kommentarer till artikeln

67 debattinlägg

Skicka en rättelse
2

SweClockers följer med bakom kulisserna på Dreamhacks Counter Strike-turnering

Dreamhack är inte bara en LAN-fest utan också centrum för ett flertal tävlingar i e-sport. SweClockers tar tillfället i akt och kikar in bakom kulisserna på CS:GO-tävlingen. Läs mer

7

5G-standarden spikas av 3GPP – sista pusselbiten innan kommersialisering

Efter 34 månaders mangling har industrin enats om specifikationen för 5G. Det innebär att det är fritt fram för tillverkare att färdigställa och slutligen kommersialisera 5G-produkter. Läs mer

I samarbete med Mionix
2

Wrestling och krossade skrivbord när medlem vinner kringutrustning från Mionix

Svenska Mionix sommartävling är nu avgjord och en lycklig SweClockers medlem går därmed vinnande ur striden med en helt ny uppsättning påkostade gamingtillbehör. Läs mer

3

FZ pratar Rage 2 och svensk spelutveckling med Avalanche Studios Magnus Nedfors

Svenska Avalance Studios är utvecklarna bakom kommande Rage 2. Carl Johansson-Sundelius på FZ har pratat med spelets regissör Magnus Nedfors. Läs mer

63

Teknikstund: Bästa TV:n för sport

Fotbolls-VM är igång och med det ökar försäljningen av stora TV-apparater. Thomas Ytterberg går igenom fenomenet TV för sport och slår hål på de vanligaste myterna. Läs mer

9

AMD:s instegsmodeller Ryzen 5 2500X och 3 2300X får specifikationer

Inför lanseringen av instegsmodellerna Ryzen 5 2500X och 3 2300X får duon specifikationer, som talar för ett prestandalyft norr om 10 procent gentemot dagens 5 1500X och 3 1300X. Läs mer

4

Svåra frågor om spelen på E3-mässan i förra veckans quiz

Som avslutning på den traditionsenliga spelveckan på E3 bjöd SweClockers på frågesport om mässan, och endast 26 deltagare lyckades få alla rätt. Läs mer

55

World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Månader av spekulationer når vägs ände när Blizzard beslutar sig för att World of Warcraft Classic ska baseras på Patch 1.12, som anses leverera den med kompletta klassiska upplevelsen. Läs mer

25

Microsoft vill se högre bildfrekvenser med nästa generations Xbox

Från att tidigare ha tonat ned betydelsen av högre bildfrekvenser i spel kovänder Xbox-chefen Phil Spencer och uttrycker det som en hög prioritet för nästa generation. Läs mer

5

Intervju – Pete Hines om Fallout 76 och framtiden

Bland godbitarna från E3 finns en intervju med Bethesdas Pete Hines – mannen som drar i trådarna runt när, var och hur företaget kommunicerar om kommande spel. Läs mer

33

Microsoft: "Vi respekterade inte PC-spelare"

I intervju under E3 2018 frågas Xbox-chefen Phil Spencer ut om framtiden för integrationen mellan Xbox och PC, och passar då på att erkänna tidigare bristande uppmärksamhet för PC-spelare. Läs mer